[Snow leopard] Vergeet file associations

Pagina: 1
Acties:

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023
Een probleem waar ik tegenaan loop:

- Openen van WMV's, probeert dit met Flip4Mac maar werkt niet. Verander naar VLC (via Altijd openen met..). Vervolgens probeert ie het nog steeds met Flip4Mac.
- Openen van Canon Raw (CR2's), ik wil dit niet steeds met photoshop dus stel preview in. En toch gaat ie het iedere keer met photoshop doen..

Bijzonder irritant, deze eigenwijze toestand. Wat doe ik fout?

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Je kunt het beste het betreffende bestand selecteren en daar dan de info van opvragen. In dat nieuwe scherm vertel je welke app er gebruikt moet worden om 'm te openen en daaronder vink je aan dat hij dit voor al die files moet veranderen in die opgegeven app. Daarna kun je het get info scherm weer sluiten. Op deze manier pas je voor bijv. alle .wmv bestanden aan dat hij in iets als vlc geopend moet worden. Hierna zou het altijd in die applicatie geopend moeten worden. Als je dat via "open with" doet en daar kiest voor "altijd openen met" dan werkt dat op een heel andere manier, alleen voor dat bestand.

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-02 07:25
ppl schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:38:
Je kunt het beste het betreffende bestand selecteren en daar dan de info van opvragen. In dat nieuwe scherm vertel je welke app er gebruikt moet worden om 'm te openen en daaronder vink je aan dat hij dit voor al die files moet veranderen in die opgegeven app. Daarna kun je het get info scherm weer sluiten. Op deze manier pas je voor bijv. alle .wmv bestanden aan dat hij in iets als vlc geopend moet worden. Hierna zou het altijd in die applicatie geopend moeten worden. Als je dat via "open with" doet en daar kiest voor "altijd openen met" dan werkt dat op een heel andere manier, alleen voor dat bestand.
Dit valt me eigenlijk toch wel tegen van Apple... Doet me denken aan windows :X