ATI3200 PC --> TV via HDMI EDID loss

Pagina: 1
Acties:

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 11:23
Ik hoop dat ik de titel een beetje goed neerzet. Ik loop al een tijdje te zoeken voor een oplossing van mijn probleem maar kom er niet echt wijs uit.

Van wat ik begrijp, wanneer je een pc via hdmi naar een hdtv zet en op de tv switch je naar een andere bron (van hdmi1 naar hdmi2 bijv), dan wordt het signaal op de hdmi kabel verbroken en ziet de pc je tv niet meer.

Dit kun je oplossen door de hdmi kabel eruit en er weer in te stoppen maar dat is niet echt ideaal natuurlijk. Een andere mogelijkheid is een klein programmaatje genaamd hdmion dit heb ik gekoppeld aan een toets op mijn dinovi mini keyboard zodat ik het signaal weer aan kan zetten

Momenteel draai ik een winxp sp3 htpc met als enige screen een sony bravia Z5500
video hardware is ati onboard hd3200 (Gigabyte R455D3-512I mobo) met catalyst 9.9 drivers. Volgens de info die ik kan vinden zou met die drivers het probleem verholpen zijn maar helaas... niet bij mij

Is er een manier om dit probleem te verhelpen? hetzij via een andere video kaart of via software? zodat ik niet een kabel eruit hoef te halen of iedere keer mijn toetsenbord hoef te gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door Yokidrink op 21-10-2009 13:22 ]

• Yokidrink
klein beschaafd kickje, niemand die ervaring hiermee heeft?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-05 11:59

KneoK

Not in a million lightyears

Hmm, vreemd. Heb geen oplossing voor je, maar als ik mijn Samsung tv via HDMI aanstuur en schakel vervolgens naar HDMI2 voor mijn 360 of gewoon naar een van de scartkanalen voor tv of DVD dan kan ik zonder problemen weer terug naar HDMI1 en heb ik gewoon nog beeld van mijn pc.

Gebruik je een HDMI kabel (dus met een blokje van DVI naar HDMI van Ati) of een DVI <> HDMI kabel ? Ik gebruik de laatste en dan heb ik dit probleem in ieder geval niet.

• Yokidrink
het is een hdmi/hdmi via de hdmi uitgang op het moederbord.
Ik kan overigens wel via scart mijn signaal behouden mits ik niet zelf overschakel naar de scart uitgang. Bijv, als ik mijn decoder aanzet voor satelliet, dan springt de tv automatisch naar het juiste kanaal en wanneer ik hem uitzet gaat hij weer terug naar mijn pc. Het hdmi signaal wordt dus niet verbroken op dat moment.

Aan de kabel zelf ligt het denk ik niet aangezien ik ook een andere kabel geprobeerd heb, enige is wel dat beide kabels van hetzelfde merk zijn.

Wat ik probeer uit te vinden is of het een probleem is met de ATI 3200 onboard kaart en ik beter een nvidia neem of dat er een ander probleem is.