• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 21:47
Ik wil zelf een WINNER servertje maken (http://ping.windowsdream.com/winner.html) maar het gaat fout bij tftpd32. Ik krijg het niet voor mekaar dat tftpd ip adressen gaat uitgeven. Of misschien beter gezegt, dat de client het accepteren. Punt is namelijk dat ik in het log van tftpd wel zie dat hij een ip heeft uigegeven aan een bepaald MAC adres maar die betreffende pc zelf krijgt geen adres. Ik heb de dhcp server van mijn router (Dlink dir855) uitgeschakeld om conflicten te voorkomen. De instellingen lijken mij goed, ik heb het namelijk gewoon precies gedaan zoals in de turtorial. (http://ping.windowsdream.com/winner/doc/pxe.html)

Als ip range heb ik 192.168.1.130 genomen en dan in totaal 10 adressen. (tot 139). Verder heb ik als wins/dns de router ingesteld, 192.168.1.1, en als default router ook. MASK 255.255.255.0 en geen domain name. (er is geen domein).
Enig idee wat het kan zijn?

Het draait btw op een pc met server 2008 std

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Screenshots! ;)
Van de config van je tftpd ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Mike2k op 20-10-2009 14:06 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• 3dmaster
Settings

en
dhcp

M'n server is net helemaal op z'n gat gegaan, dus heb het even op mijn gewone pc gedaan, maar daar werkt het ook niet. Instellingen staan in screenshot, heb al geprobeerd.

[ Voor 21% gewijzigd door 3dmaster op 20-10-2009 20:00 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• 3dmaster
Wil nog steeds niet, ik heb ook even een VM gemaakt met windows xp, als ik tftpd32 vanaf daar draai werkt het wel maar dit is niet echt een oplossing. Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat mijn server 2008 64 bit is? Ik wordt er iig knettergek van dat het niet werkt. tftpd32 bied een ip aan, wat is te zien in het log, maar de ontvanger doet er niks mee, of beter gezegd, hij ontvangt het niet.

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-11-2025
Nog ergens in Windows je firewall aan laten staan, of geen uitzondering voor tftpd gemaakt?

• 3dmaster
oplossing gevonden, ping before assignment uitgezet en en nu werkt het.

Pagina: 1