Zyxel 2602 icm Netgear 608 -> hoge pings

Pagina: 1
Acties:

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:47
Na lang gezocht te hebben kom ik er niet meer uit, dus wordt het tijd om de experts eens uit het vet te halen ;)

Mijn thuisnetwerk bestaat uit 4 pc's, 1 mediaplayer (squeezebox) en een NAS (QNAP TS-119). Om het maximale uit mijn NAS te halen heb ik recentelijk de boel overgezet op gigabit mbv de Netgear GS608. Alles koek en ei, de switch functioneert prima en de file transfers zijn ook uitstekend.

Nu het probleem: sinds vandaag viel mij ineens op dat ik met online gamen steeds connectie problemen heb. Normaal game ik nauwelijks, dus was mij nog niet eerder opgevallen :). Ik kwam na wat testjes tot de conclusie dat mijn ping echt extreem is, zeg maar >500ms. Als ik een van de pc's direct aansluit om mijn Zyxel 2602R (Telfort 20mbit) dan ligt de ping rond de 20, prima dus. Nu is mijn vermoeden dus dat de switch het netwerkverkeer vanaf het modem (met routing aan) verkloot, helaas kan de switch niet gemanaged worden, dus veel valt daar niet te veranderen.

Het modem draait samen met de squeezebox op 100mbit, alle andere apparaten doen gigabit. Valt er iets aan deze enorme latency te doen? Een ping van >100ms is gewoon niet leuk :(