5850 Bottleneck

Pagina: 1
Acties:
  • 486 views

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-05 22:35

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Hey allemaal.

Ik was van plan een nieuw systeempje te bouwen met i5 750 en een 5850, maar nou was de vraag of ik dan niet tegen een bottleneck aanloop?

Kan iemand mij hier meer over vertellen.

Thx :)

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
ja, je hebt te weinig ram, je moet minstens 2 GB nemen... |:(

oftewel, daar is zo nogal weinig over te zeggen, als je wat meer zou willen vertellen dan zou dat fijn zijn. Kijk verder ook even in het BBG Gameysteem topic, daar heb ik mijn nieuwe computer ook aan te danken ;)

kleine edit voor de persoon onder mij:
hoe ik dat weet? Door sarcasme :P

[ Voor 75% gewijzigd door TrekDude101 op 20-10-2009 13:20 ]

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Noway dat je met een bottleneck krijgt :o
Als je er ooit een 2e 5850 inzet, dan zou ik eerst je i5 iets overclocken, maar met een enkele geen probleem *O*

At hierboven
Hoe weet je dat hij minder dan 2GB ram heeft? :?

[ Voor 17% gewijzigd door iPims op 20-10-2009 13:15 ]

What the BBQsaurusrex?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:29
Er is altijd iets de bottleneck, dat is nou eenmaal zo. Het is nogal onzinnig om één van de snelste processors en één van de snelste (single GPU) videokaarten te pakken en te gaan vragen of je daarmee tegen een bottleneck aan gaat lopen :P

The devil is in the details.

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02 15:32
Volgens mij ben je niet helemaal bekend met het begrip bottleneck.
De bottleneck van een systeem is het onderdeel dat de beperkende factor is. Je dus altijd een bottleneck.

Ja dus.

edit
Als ik dus een i5 met een 5850 combineer en 8GB geheugen, zou dan mijn processor de bottleneck zijn?
Ik weet niet precies wat je ermee gaat doen, maar in games in ieder geval niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Manu_ op 20-10-2009 15:10 ]

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 11:10
iPims schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:14:
Hoe weet je dat hij minder dan 2GB ram heeft? :?
offtopic:
Hij heeft niet zijn systeemspecs gepost dus hij maakt even een grap dat hij te weinig geheugen heeft (geen geheugen :+ )

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-05 22:35

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Misschien de vraag niet goed geformuleerd:

Als ik dus een i5 met een 5850 combineer en 8GB geheugen, zou dan mijn processor de bottleneck zijn?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ligt aan welke games/applicaties je op welke resolutie draait. Waarom 8GB? Gebruik je een applicatie waarvan je weet dat het geheugen vreet als een malle? (en dan bedoel ik bijvoorbeeld zware videobewerking oid, niet games) Zo nee dan is 4GB genoeg, kan je mooi wat besparen :P

Met een resolutie van 1680x1050 of 1920x1200 zullen de videokaart en CPU allebei wel bottleneck kunnen zijn bij verschillende spellen. Nou ja, dat is bij elke pc zo dus zolang je geen totaal ongebalanceerd systeem hebt hoef je je nergens zorgen over te maken (en een i5 + 5850 is prima in orde).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

@ TS: waarom wil je weten of iets een bottleneck is?

En als het wel of niet zo is, wat wil je eraan doen dan?

-Zoals hierboven eigenlijk al staat; hoe lager de resolutie en settings hoe groter een eventuele CPU bottleneck. Dan hoeft je graka er minder hard aan te trekken. Hoe hoger de resolutie en settings hoe minder de CPU bottleneck. Omdat de VGA dan harder aan het werk is. :)

Ik vind de hele discussie een beetje nutteloos trouwens.

Het begint een beetje een modewoord te worden; bottleneck.

Edit;
Gnermo schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:01:
Misschien de vraag niet goed geformuleerd:

Ligt eraan hoever je je CPU opvoert. Ik mag aannemen dat je het maximale eruit gaat halen? (We zitten tenslotte op GoT) Als je dat doet zal je weinig last van een CPU bottleneck hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door Format-C op 20-10-2009 15:15 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je gaat *altijd* tegen een bottleneck oplopen. Dat is namelijk de definitie van een bottleneck: de zwakste schakel in de keten, datgene wat je performance primair beperkt.

*Wat* je bottleneck gaat zijn hangt zoals gezegd af van:

1) welke componenten er allemaal in je systeem zitten. Afhankelijk van je eisen kan letterlijk alles je mogelijkheden of je performance beperken.
2) wat je met het systeem doet - per applicatie heb je mogelijk een ander bottleneck, en afhankelijk van je eisen kan het gaan om een performance bottleneck, een lawaaibottleneck, een airflow-bottleneck of...

Het is op GoT de bedoeling dat je zelf doet wat je kunt voor je een topic opent, en als je een topic opent dat je volledig bent. In dit geval blijkt nergens dat je zelf moeite gedaan hebt voor een antwoord, en je geeft ons zo goed als geen informatie waardoor we je niet eens met de beste wil in de wereld kunnen helpen zo. Daarom gaat dit topic ook dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.