Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmschot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03-2016
Hallo iedereen,

Mijn vraag betreft eigenlijk, dat ik tijdens het proberen te repareren van windows via de setup cd, de oude installatie niet zie, en dus ook niet kan repareren.

Dit is wat ik tot nu toe gedaan/meegemaakt heb:
  • Prompt startte mijn laptop opnieuw op, waarna ik vervolgens geen login scherm meer heb gezien.
  • In eerste instantie was er een probleem met lsass.exe. Er kwam 2x een foutmelding waarbij je op ok kon klikken, daarna gebeurde er niet meer.
  • Ik heb via de recovery console een nieuwe versie van lsass.exe uitgepakt, met expand.
  • Foutmeldingen verdwenen, nu alleen nog maar een beeld met muis bij opstarten.
Ik heb een 2e windows installatie op mijn laptop gezet, waarmee ik dus overal bij kan. Ik wil het liefst natuurlijk gewoon mijn oude versie gebruiken. Ik wilde dus windows repareren, waarbij het bovenstaande probleem optrad.

Zou het kunnen uitmaken dat ik een home versie op de laptop heb staan, en een prof. windows xp cd heb? Lijkt me niet toch..

Alvast bedankt voor advies, en vol spanning wacht mijn hart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Veilige modus geprobeerd...?

Mocht dat wel lukken zou ik via veilige modus alles data redden en daarna gewoon een nieuwe instal doen i.p.v. alles proberen te repareren.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmschot
Safemode geeft exact hetzelfde probleem. Overigens heb ik de boot en mbr ook al opnieuw opgebouwd. Ik kan bij de data, en die heb ik voor het geval ook al ergens anders gekopieerd.

Ik weiger echter zomaar op te geven, bij zo'n plotselinge fout =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
jmschot schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:12:
Ik weiger echter zomaar op te geven, bij zo'n plotselinge fout =)
Aha, Een geval van "Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan" _O-

Let er wel op dat als het je lukt het weer te herstellen het nooit zo soepel loopt als een nieuwe versie OS installatie.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmschot
Niet persee, stel dat iemand een oplossing heeft, scheelt mij dat behoorlijk wat geherinstalleer en configureer van software.

Maar als iemand weet waarom de oude installatie niet in het lijstje staat, de nieuwe wel, en waarom ik de oude installatie wel kan benaderen via de recovery console - please let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:45
Hang hem eens in een andere pc en gooi er eens een chkdsk over.

code:
1
CHKDSK /F /R <station>

Grote kans dat er wat files door elkaar geschud zijn, om wat voor reden dan ook.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmschot
CHKDSK gestart, maar dat gaat wel even duren. Overigens is het een laptop, dus heb ik het niet in een andere pc gestoken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmschot
CHDSK heeft niks gevonden, 0 fouten/geen herstart o.i.d. Advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:45
Als je nu toch al 2x windows op dezelfde schijf en je je files zeker hebt, zou ik het hele boeltje terug installeren. Als je de eerste install terug werkend krijgt, zit je nog altijd met de rotzooi van de 2de. En een keertje van nul beginnen bij Windows, is op zich nooit verloren.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Register terugzetten met de recovery console zoek maar in de map system volume dan deze bestanden plaatsen in C:\windows\system32\config
het gaat om :
SYSTEM
SECURITY
SAM
SOFTWARE

And this !! Is to go even further beyond!!!

Pagina: 1