[Win7/Vista] Directory met bestanden beschadigd? *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Op een van mijn externe harddisks merk ik dat één specifiiek dir (met subs) niet meer goed te lezen is. Ik zie de inhoud, en die toont gewoon Word, Excel, Powerpoint en jpg bestanden.

Elk bestand wat ik aanklik wordt geopend in het geassocieerde programma, maar vervolgens vertelt dat programma dat het bestand beschadigd is.

Is er iets wat ik met deze dir kan doen ? Het is best een belangrijke dir, en ik hoopte dat dit een goeie backup zou zijn. Inmiddels weet ik wel beter....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Klopt de bestandsgrootte nog ongeveer? En: je noemt backup, wat is er met het origineel gebeurd: malware, hardware crash of 'gewoon' PC geformatteerd/nieuwe PC? Als dat laatste, kan het zo zijn dat de bestanden encrypted zijn? Dan hoop ik voor je dat je de sleutel nog hebt.

En natuurlijk: schijfcontrole levert niets op en andere directories gaan wel goed? <== if not, check dus de schijf zelf even. Daarnaast: over welk OS heb je het (zowel bij backuppen als bij restoren)? Dat maakt nogal uit.
offtopic:
Zoals je zult hebben gezien is het OS hoe dan ook verplichte en zwaar nodige info.

En voor de volgende keer: 1 backup is geen backup, en vergeet de volgende keer niet na backuppen ook de restore te testen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

scandisk laten lopen over de schijf, problemen laten oplossen, en achteraf de bestanden terugplaatsen vanuit backup/origineel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Helaas....ik kan het geen echt backup noemen....het is gewoon een kopie van spullen naar de externe hdd, en vervolgens is het origineel verdwenen na een herinstall. Stom, ik weet het.

Het OS was Vista, en nu Windows 7. Bij Vista werkte het al niet. Word docs zeggen dat ze geconverteerd moeten worden enzo..

Bestandsgrootte...da's een goeie, daar heb ik eigenlijk niet op gelet. Encrypted: nee..dat zou ik wel geweten hebben...of bedoel je dat Vista de boel encrypted zou hebben?

Scandisk geeft geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik bedoel inderdaad dat je ooit het encryptie-vinkje kan hebben aangezet. En als je dan niet de key hebt gebackupt heb je een probleem.

ALs je een (klein) bestand opent in kladblok (of een hex editor), wat zie je dan op de eerste paar 'regels'?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Daar zal ik vanavond eens naar moeten kijken..heb het zo niet bij de hand, wat ik me herinner waren het allemaal vreemde karakters (als ik het in opende.) Geen echte tekst te herkennen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
Update: De bestanden lijken qua grootte wel op de originele grootte. Als ik het met Notepad open moet ik eerst chinees of russisch gaan leren om het te kunnen lezen, althans, zo lijkt het.
Pagina: 1