Toon posts:

Overlap van functionaliteiten; handige combinatie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste!

Ik probeer mijn vader te helpen met het kiezen van een juiste combinatie aan media-hardware (inclusief TV). Ik heb al research gedaan en ik hoop dat jullie even kunnen meekijken en eventueel ander advies kunnen geven. :D

Mijn ouders gaan hun 'vintage' TV vervangen met een flatscreen (2009 lol!). Ze kijken naar de Samsung UE46B7020. Ze willen dit combineren met een Humax iHDR-5050-c voor op het Ziggo netwerk om HD te kunnen decoden en opnemen. Verder willen ze gelijk via een Home Cinema Set ook hun radio kunnen beluisteren en willen ze graag zowel Blu-Ray's als Matroska files kunnen afspelen.

Dus ik heb het volgende gevonden:
  • TV: Samsung UE46B7020
  • HD Decoder/Recorder: Humax iHDR-5050-c (HD decorder/recorder - Ziggo netwerk)
  • Media Player: HDX-1000 Networked Media Tank (een 'alles'-media speler)
  • Home Cinema Set: Samsung HT-BD1250 (Blu-Ray speler + 5.1 speakerset)
De TV wil mijn vader hebben omdat hij ook op LAN kan en schijnbaar ook veel bestanden direct kan afspelen, waaronder Matroska bestanden. Maar ik las zelf dat er (a) problemen zijn met Matroska bestanden die DTS geluid hebben en (b) bestanden in hele hoge kwaliteit (>10mbps) problemen hebben met (vloeiend?) afspelen. Daarnaast biedt de Media Tank ook al netwerk functionaliteiten dus zou naar mijn mening de Samsung B7020 tv net zo goed een Samsung B6000 kunnen zijn. Wat denken jullie?

Dan is er nog de cinema set. Ik denk dat het wel een goeie is, maar volgens mij heeft hij geen radio-tuner, nietwaar?

Wat adviseren jullie?

Heel erg bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee? :)

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:06
Ik zou de DLNA mogelijkheden van de TV nog even laten voor wat het is. Er wordt vrij weinig ondersteund en als er al problemen zijn met 10mbit streams dan wordt het een zuur verhaal. Vrij veel mkv's gaan hier overheen namelijk.

Ik heb zelf de HDX1000 en die speelt alles prima af. Echter is die alweer een tijdje uit en zijn er al betere mediaspelers op de markt. Kijk in het betreffende forum hiervoor.

PSN: Sluuz

Verwijderd

Topicstarter
oh?

bedankt voor de reactie! welke media speler is dan beter dan de HDX-1000? want ik las door het topic van 70+ pagina's heen en las er eigenlijk alleen maar positieve dingen over... als er iets beters is hoor ik het graag voor m'n ouders iets bestellen. :)

bedankt!