[Delphi 2007] bestandsnaam eigenschappen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag vanuit mijn delphi programma de eigenschappen van een bestand weergeven en aanpassen!
De datum en tijd weergeven van een bestand lukt al wel, maar ik wil graag de auteur zien.
Dus wie heeft het bestand gemaakt?
Daarnaast wil ik ook graag dat ik vanuit mijn Delphi programma dit kan wijzigen in een ander gebruiker.
Kan dit en hoe?

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat voor documenten praat je over? En waar doel je op als je het over de auteur hebt? Voor een Word document kan ik auteur nog plaatsen, maar voor een text bestand wat ik aanmaak zou je alleen eventueel de owner hebben :)

[ Voor 26% gewijzigd door BtM909 op 20-10-2009 10:35 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat in eerste instantie over pdf bestanden.
Het programma maakt een pdf bestand aan en daarna moet de owner of auteur gehangen worden die in het programma ingelogt is.
Bij de overzicht van deze pdf bestanden moet dan te zien zijn wie ze aangemaakt heeft.
Dus niet wie ingelogt is in het systeem van Windows!!! (login van Windows)
Maar login in het programma moet naar het bestand.
Ik login in het programma met gebruikersnaam Klaas Vaak dan wil ik deze naam als auteur van het bestand.
Ondanks dat ik als Pietje Bel in Windows ingelogd ben.
Ik hoop dat je me kunt volgen

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je de linkjes bekeken die ik heb geplaatst? Dan is het toch een hele snelle zoektocht met google naar [google]Delphi 2007 pdf properties[/]?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb je linkjes bekeken ja.
De eerste link geeft alleen de vraag en geen antwoord!!
De tweede link ga ik zou bekijken en laat het je weten.
Maar dan blijft mijn vraag nog open om het met mijn Delphi programma die eigenschappen aan te passen / veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het gaat erom dat ik vrij weinig van Delphi weet, maar met wat simpele Google zoektermen allerlei code voorgeschoteld krijg die blijkbaar doen wat ik opvraag ;)

Laat eens zien waar je op hebt gezocht, wat je hebt gevonden, waarom die bevindingen niet je oplossing waren, wat je zelf hebt geprobeerd aan code (ik zie namelijk geen regel code staan en dat is toch raar voor een topic in PRG ;)) en waar je precies tegenaan loopt :)

Dan is het vaak makkelijker om gerichter te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels je 2e link geprobeerd, maar dat werkt helaas niet.
Een bestand wat ik niet gemaakt heb laat toch zien dat ik de eigenaar ben!!

Ik heb al wel gezocht op internet met google, maar kwam niet bij de juiste oplossing uit.
Vandaar dat ik mijn vraag hier geplaatst heb en dat er misschien iemand is die ook programeerd met
Delphi en weet hoe dit in elkaar zit.
Ik kijk nog verder op internet en kom hier nog op terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:35

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:07:
Het programma maakt een pdf bestand aan en daarna moet de owner of auteur gehangen worden die in het programma ingelogt is.
Als 'het programma' (eigen brouwsel of iets bestaands?) die naam niet in de meta-data vanm het pdf-je hangt, ben je meteen klaar want dan gaat het niet lukken (tenzij je een hook voor het programma gaat proggen dat de login naam opvangt bij het maken van een pdf, maar dat is nogal een uitdaging).
Je zal dus de pdf-jes moeten gaan bestuderen om te zien of die naam überhaupt wordt opgeslagen. Als dat het geval is, kan je waarschijnlijk met elke pdf-lees-component de informatie er uit halen (of zelf een pdf-lezer schrijven, zal ook nog wel goed te doen zijn).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Expert-Exchange doet aan lelijke google SEO. Ga maar via deze link ernaartoe, dan zul je zien dat het wel werkt.
Pagina: 1