GeforceMX of ATI radeon 32Mb Sdram?

Pagina: 1
Acties:

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17
Ik ben voor de computer bij mij ouders op zoek naar een videokaart (ik moet hier ook fantsoenlijk achter de computer kunnen zitten) en ik zit nu te twijfelen tussen bovenstaande. Ze hebben allebei 32Mb Sdram geheugen en er is geen TV out nodig, ik hecht wel veel waarde aan beeldkwaliteit en zowel de 2D als de 3D prestaties zijn belangrijk. Welke zal ik nemen?

Sorry, ik zie dat er al een topic over dit onderwerp is geweest.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De Geforce2MX is niet zo goed in 2d kwaliteit, de Radeon is daar zeer goed in en volgens mij is die ook lekker in 3d. Dus ik zou voor de Radeon gaan.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:08
geforce II mx is sneller.....iets slectere kwaliteit.

Radeon langzamer.....betere kwaliteit

Ligt er gewoon aan wat je ermee doet.... 1p shooters? ( als quake?) ga dan voor de Geforce II mx

https://wren.co/join/Devian

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

hiero staat een direct vergelijkende test van beide kaarten.

Radeon is dus evensnel als de MX, maar meer future-proof. Je wilt beeldkwaliteit, ook dat is op de Radeon een stukkie beter. Het grote bezwaar van drivers en prijzen lopen de laatste tijd ook wel los, dus zou je de Radeon kunnen overwegen.

Overigens valt de 2D beeldkwaliteit bij hogere resoluties pas direct op. Bij lage resoluties zeggen nVidia-fetisten dat het gelul is.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Wat ik interessant vind, is dat de ATi met een volwaardige (normale) Radeon chip geleverd wordt. De MX heeft een afgebouwde GF2 chip. Verder zijn er een aantal features in de Radeon chip, die toekomst gericht zijn (DX8), terwijl de GF2 chip nogal op DX7 gericht is. Tenslotte hebben (ook) deze kaarten al last van een bottleneck, namelijk het geheugen. Gezien het feit, dat de ATi HyperZ gebruikt, wat leidt tot besparing op de geheugenbandbreedte en al laatste pluspunt de heersende 2d kwaliteit heeft mij ertoe doen beluiten gewoon voor een Radeon te gaan. Who needs Twinview!!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 09:15
De radeon SDRAM blaast absoluut zeker wel een GF2 MX weg!!!!

Hij is zelfs ietsjes sneller dan mijn gf1 DDR.(ok wel op een ietsjes sneller systeem)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:52
Op zondag 04 maart 2001 12:39 schreef ecteinascidin het volgende:

...

Overigens valt de 2D beeldkwaliteit bij hogere resoluties pas direct op. Bij lage resoluties zeggen nVidia-fetisten dat het gelul is.
beeldkwaliteit van de GF familie gaat ook pas op hoge dotclock (hoge resoluties/refresh) de mist in, het filter kapt dan namelijk pas teveel weg.

Radeon is lekkerrr .. gewoon doen, de drivers zijn ook in orde nu!

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17
Het is een duidelijk verhaal, het wordt dus de Radeon.Bedankt voor de reply's.