Misschien een simpele vraag voor tweakers, maar ik kwam ondanks lang zoeken er toch niet helemaal uit. In mijn Windows XP machine heb ik twee harde schijven. Beide hebben 1 partitie. Schijf 1 de C partitie met Windows en de programma's en op schijf 2 een D partitie. Met Paragon Drive Backup (oude 6 versie, maar dat maakt niet uit) maak ik regelmatig images van partitie C en plaats die op D. Zo'n image kan met de linux based Paragon recovery op CD gerestored worden. De image en documenten op D kopieer ik regelmatig met Syncback op een externe schijf 3 van 1 TB die ik via eSata kan aansluiten.
So far, so good. Maar nu bij het opnieuw instellen van Paragon zat ik toch te twijfelen tussen een image van de C partitie of van schijf 1 als geheel. Ik begrijp dat bij een image van schijf 1 de MBR en partitietabel ook meegenomen worden en dat je dus daarmee makkelijk kan restoren op dezelfde schijf. Maar als schijf 1 helemaal de geest zou geven en wil vervangen door een heel ander type ben ik misschien beter af met een image van partitie C? Of juist niet?
So far, so good. Maar nu bij het opnieuw instellen van Paragon zat ik toch te twijfelen tussen een image van de C partitie of van schijf 1 als geheel. Ik begrijp dat bij een image van schijf 1 de MBR en partitietabel ook meegenomen worden en dat je dus daarmee makkelijk kan restoren op dezelfde schijf. Maar als schijf 1 helemaal de geest zou geven en wil vervangen door een heel ander type ben ik misschien beter af met een image van partitie C? Of juist niet?