Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Audiospeler welke huidig nummer in RAM laadt?

Pagina: 1
Acties:

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43
Ik gebruik momenteel Winamp 5 om mijn muziek mee af te spelen echter ben ik er niet helemaal tevreden mee.

Ik heb namelijk het vermoeden dat Winamp 5 het nummer gewoon van de schijf leest en tegelijk afspeelt (eventueel met een kleine buffer). Dat levert schokkerig geluid of zelfs pauzes van enkele secondes op wanneer ik de schijf ergens anders intensief voor gebruik (kopiëren van bestanden bijv.).

Wat ik graag wil is dat het huidige nummer gewoon in z'n geheel in het geheugen wordt geladen en van daaruit wordt afgespeeld.

Wat heb ik gedaan?
- De opties van Winamp bekeken.
- Op de website van Winamp gezocht naar een plugin.
- Met Google gezocht naar algemene termen.
- Op GoT gezocht met algemene termen.

Niets mocht baten dus open ik hier een topic met de vragen;

Is er een plugin voor Winamp 5 waardoor het huidige nummer in het geheugen word geladen?
Of is er misschien een andere audiospeler die dit kan?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Mijn Creative X-Fi Extreme Gamer onder Windows laadt em in z'n eigen geheugen en decode deze ook via z'n eigen audiochip, dit levert leuke resultaten op bij een BSOD als je audio gewoon nog heel even door blijft spelen :Y)

Bedenk me net dat dit niet een oplossing maar meer een work-around is.

[ Voor 14% gewijzigd door Wiethoofd op 20-10-2009 01:00 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:55

Aganim

I have a cunning plan..

Ik gebruik zelf XMPlay, welke nummers weliswaar ook buffered en volgens mij dus niet volledig in het geheugen zal laden. Echter heb ik hier nooit schokkerig geluid mee bij zware schrijfacties, misschien een idee om die eens uit te proberen?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Nog een 'niet helemaal wat je wilt horen antwoord': mijn foobar gedraagd zich keurig (op een vier jaar oude machine) bij redelijk intensieve sch(r)ijfacties. En dat terwijl mijn muziek op een USB-schijf staat

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Je kunt ook even in de Winamp instellingen duiken, je hebt daar de mogelijkheid om
de buffergrootte naar wens aan te passen. Zelf heb ik bij zware schrijfacties met een
grotere buffer nooit last van muziekonderbrekingen. En ik gok dat jouw systeem sneller
is dan de mijne :)