Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HDMI+DVI switch, bestaat dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik ben op zoek naar een switch die een hdmi en dvi input heeft, en een dvi output. Of zowel een dvi als hdmi output. Maar ik kan maar niks vinden, niet via google, niet via search.

Situatie is dat ik een tv met dvi ingang heb. Daar wil ik met mn ps3 (hdmi) en pc(dvi) films op bekijken.
Heb dit gekocht: http://www.rotor.eu/artdetail.php?art=831306
Maar dat wil niet echt helpen, geen beeld met ps3.

Advies?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 18:31

FeaR

In GoT we trust

Ze bestaan wel (klik voor spec-pagina):
Afbeeldingslocatie: http://www.tvcables.co.uk/images/items/hdmi-dvi-switch-4-way.jpg

Alleen de prijs is wel wat aan de hoge kant.
Plus de volgens de beschrijving er alleen maar DVI in is en geen HDMI. (Input 1 tot en met 4 is DVI). Maar op de afbeelding zie je aan de linkerkant toch duidelijk HDMI en DVI bij de output en rechts twee maal DVI en HDMI voor de input...

Op deze pagina staat de bovenstaande switch nog een keer met duidelijkere foto van de afbeeldingen. En ook beter geprijsd voor €99,- in plaats van £98,-.

Wat je ook kan doen is de PS3 met een HDMI - DVI kabel aan sluiten en dan alleen een DVI-switch kopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/gd_new_gd_main_3550_.jpg.

Weet alleen niet of het geluid dan ook over DVI wordt meegezonden of dat zoiets dan over de optische uitgang moet. Dus dat hangt dan af van of je tv geluid over DVI accepteert.

Een dergelijke splitter zoals je reeds hebt gekocht is altijd een risico. Er zijn verhalen van mensen waar het gewoon werkt, maar ook verhalen dat er zowel geen beeld als geluid komt. Er zijn combinaties van apparatuur waar het wel bij werkt, maar welke dat zijn weet ik zo niet. Het werkt dus blijkbaar niet met jouw apparatuur :+

[ Voor 45% gewijzigd door FeaR op 19-10-2009 22:57 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
hhmmm dat is m wel idd, maar ppfff 99 euro, wat een geld.

Het geluid van mn ps3 gaat via m'n versterker, dus dat is goed geregeld.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Als het geluid van je PS3 (en dan van de pc ook neem ik aan?) toch via de versterker gaat zou je eens kunnen kijken naar een DVI switch. Die dingen zijn sowieso iets goedkoper met nog geen €30,- voor een hele simpele:

Gewoon twee maal DVI in en één maal DVI out:
Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/dvi_switch.jpg

En naar mijn weten werkt een PS3 met een verloop van HDMI naar DVI ook gewoon goed :)

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 19-10-2009 23:37 ]

Verwijderd

joytech Control Center
Volgens mij zat er component op dvi en hdmi.

Ik heb een goedkoper versie die alleen component heeft

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Welke Joytech dan precies?

Kan alleen de Joytech 245C vinden met SCART en S-Video, de 540C met vooral component. En de 640HD die inderdaad HDMI en component heeft, maar geen DVI wel VGA.

Verwijderd

FeaR1986 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:06:
Welke Joytech dan precies?

Kan alleen de Joytech 245C vinden met SCART en S-Video, de 540C met vooral component. En de 640HD die inderdaad HDMI en component heeft, maar geen DVI wel VGA.
er is een 720 \ 740 serie .
Maar ben die nog niet tegen gekomen hier in nederland of in europa.

verder de 640hd is voldoende met hdmi-dvi verloop

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Zie net op Samenkopen.net deze staan. Dat is volgens mij een HDMI en DVI switch en voor €27,- exclusief verzenden, dat wel :)

Verwijderd

Topicstarter
hey thanks, even kijken hoe dat werkt dat "samenkopen". :)

Verwijderd

Topicstarter
Van t weekend gekocht, het lijkt te werken. Wel moest ik de HDMI uitgang gebruiken, omdat ik uit de DVI uitgang geen beeld kreeg met signalen van mn PS3. Ik denk dat dat te maken heeft met de DVI kabels die ik heb gebruikt. Mn tv, een philips pf9986 heeft alleen een dvi-i ingang, vandaar DVI.
Een ander probleem is dat het signaal van m'n wegvalt zodra ik van de schakelaarkanaal wissel. De PS3 signaal blijft, ook al schakel ik van de ene invoer naar andere invoerkanaal. Maar die van de pc valt weg, ik moet dan mn pc herstarten om weer beeld te hebben. Vrij vervelend. Ik heb het vermoeden dat het aan mn pc of tv ligt, en niet zo zeer aan de switch.

Switch zelf is vrij groot, bijna net zo breed en dik als mn dvd speler. Dacht dat het qua afmeting zou lijken op mn Aten VS481a, maar het is vele malen groter.

Het is dat ik mn toestel destijds voor dik 3000 euro heb gekocht, anders had ik allang een lcd met hdmi aansluitingen genomen. Beetje zonde om dat nu voor de helft of zelfs minder via marktplaats oid te moeten verkopen.
Pagina: 1