is 13 inch klein?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.159 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een klein, maar toch redelijk belangrijke vraag, is 13 inch nu echt klein? Ik twijfel over welke Mac ik zou kopen... Momenteel werk ik met een desktop met een 17 " scherm! Zou dit een grote verandering kunnen zijn?

Alvast bedankt,
Kenzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Het scheelt om en nabij de 4 inch zo uit mijn hoofd..

Nee ff serieus, wat voor een vraag is dit nou weer??? Dit moet je toch echt voor jezelf bepalen. Loop een winkel binnen, en zoek een laptop van 13 inch en kijk of het voor jou voldoende groot is. En als je echt de deur niet uit wil, ga dan lekker knutselen met een schaar en wat karon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein is relatief, waar ga je het voor gebruiken? Als je het als mobile office gaat gebruiken is het prima, maar als je het als standaard computer gaat gebruiken is het toch wel aan de kleine kant als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 22:00
Ben je wel eens in het echt wezen kijken naar een Macbook 13" :? Elke MediaMarkt heeft er wel 1 staan, en er zijn denk ik voldoende dixons en andere ketens waarbij je de Macbook kan zien en aanraken. Lijkt me dus beter om zelf even te kijken, want de definitie van "klein" is geen hard getal of een gegeven. Dit kan voor iedereen verschillen:)
Ga even in de winkel kijken dus!

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29

Tazzios

..

dat kan niemand voor jouw bepalen, plak je beeldscherm eventueel een af zodat je maat 13"overhoudt en kijk hoe je het vind :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:32
Van een 17 inch afkomend is 13 inch met een resolutie van 1280x800 erg klein. Ik zou even gaan kijken bij een winkel waar je meerdere formaten kan bekijken.
Afbeeldingslocatie: http://hpfansite.com/images/2009/09/hp-notebook-sizes-1.jpg

9,12,14,17 inch

[ Voor 23% gewijzigd door hpt870 op 19-10-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:47

mendel129

Radioactivator

ja

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:10

mr.paaJ

generatie cmd+z

maar je kunt er zo'n vga/dvi kabel bij kopen en dan toch je 17" scherm gebruiken thuis. 13" is ideaal voor een draagbaar apparaat.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsbenik
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
@megazinetom
de natieve resolutie van een 17" is 1280x1024
die van een 13" is 1280x800 (bij de macbook igg) het scheelt dus niet zo heel veel je bent alleen wat hoogte kwijt.

Ik werk nu zelf vanaf een 13"mbp en heb daarvoor achter een 17" desktop gewerkt.
Het is wel kleiner maar dat wend heel snel, onder andere omdat het een laptop is want dan zit je er wat dichter achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:04

BCC

Het ligt er nogal aan wat je ermee wil inderdaad. Je zou ook natuurlijk voor de 15" kunnen gaan :).

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:03
Mij maakt grootte van het scherm niet zoveel uit eerder pixels per inch en daar scoort de macbook 13" toch al ruim beter dan mn ouwe laptop met dezelfde resolutie uitgerekt over 15,4"

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit is een vraag waar geen zinnig antwoord op te geven is. De een vindt alles wat kleiner is dan 17" te klein, een ander vindt 13" meer dan voldoende. Het beste advies wat je dan ook kunnen geven is: ga zelf kijken. Alleen jij kunt bepalen of een 13" scherm groot genoeg is. Loop dus 'ns een Apple winkel binnen en ga ermee spelen.

Dit topic gaat in ieder geval op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.