Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

gezocht; opnamesoftware webcam +fullscreen preview

Pagina: 1
Acties:

• Guiseppe85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-04 23:06
Beste Tweakers,

Ik wil voor de bruiloft van mijn broer een video-gastenboek maken (middels een praatzuil/praatpaal/babbelbox principe). Het leek mij het eenvoudigst mijn laptop + webcam in te bouwen in een zuil en deze continue op te laten nemen. Echter voor de gasten die voor de camera gaan staan wil ik wel een live preview zodat ze goed in beeld kunnen gaan staan voor ze hun boodschap inspreken. Mijn webcam is in principe in staat om 1280x960 in 25fps op te nemen (wat mijns inziens het mooiste resultaat zou geven)

Ik heb echter de diepe krochten van het internet doorzocht (niet dat ik de allerbeste googlelaar ben, maar ik heb wel meerdere strategieen toegepast) en ik heb uiteraard GoT doorgespit.

Ik heb echter niet kunnen vinden wat ik zoek. Ik kan me indenken dat er toevalligerwijs mensen zijn die wel ervaring hebben met een programma waar dit mee zou kunnen.

Kort samengevat zoek ik het volgende:

-Video opnemen via webcam (meerdere uren, maar daar heb ik wel HDD ruimte voor)
-Fullscreen preview tijdens het opnemen.

Iemand die hét programma weet waarmee dit lukt?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:06

talin

ES-MA

het eerste wat in me opkwam is een afstandsbedieining.

stel deze in dat ze daarmee op record kunnen drukken als ze zelf vinden dat ze goed in beeld staan dat ze op capture/opnemen kunnen drukken.

kwam dit tegen:

http://www.nchsoftware.com/capture/
Debut Video Capture Software
Record video from webcam, capture device or screen

Capture video files directly on a PC with this completely free, easy to use video recorder program.
Features
Capture video directly to your hard drive.
Record video in many different file formats including .avi, .wmv, .flv, .asf .mpg, .3gp, .mp4, .mov and more.
Record from your webcam, screen or video input device (eg. VHS recorder).
Record almost anything - anything you can see on your monitor can be recorded.
Record video and audio simultaneously.
Create photo snap-shots at any time.
Add your own text captions or time stamp your video.
Change colour settings and video effects before recording.
Adjust the video resolution, size and frame rate for capture.
Ability to burn directly to DVD with Express Burn DVD Recorder.
Works with BroadCam Streaming Video Server to stream over the internet.
gegoogeld op: webcam capture program

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11 11:09
Was laatst op een bruiloft waar ze ook zo'n paal hadden staan, ben het programma vergeten.
maar wat er wel handig aan was dat het filmpjes van max 1 minuut maakt.
om te verkomen dat oom of tante de stop knop na het filmpje niet in drukken.

• Guiseppe85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-04 23:06
Bedankt voor jullie reacties,

Ik heb volgens mij toch niet echt helemaal duidelijk gemaakt wat ik precies bedoel. De opname-functie zit me namelijk niet zo dwars. Ik zit er eerlijk gezegd zelfs aan te denken om continu op te nemen (of via bewegingsdetectie) om ook de 'foutjes' in beeld te krijgen. Dus een eventuele startknop en timer zijn voor de show.

Het gaat me er echter om dat tijdens het opnemen het webcam-beeld ook volledig scherm wordt weergegeven. Tot nu toe heb ik echter geen enkel programma gevonden dat echt full-screen kan tijdens het opnemen. Dat is dus wat ik zoek.

Als er echter een specifiek programma is voor babbelbox, zou ik dat ook graag willen proberen.