Netwerkbelasting inzien

Pagina: 1
Acties:

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:43
Hai,

De laatste dagen heb ik in mijn studentenhuis last van een crappy internetverbinding. De verbinding valt vaak uit en dat is erg vervelend voor ons allemaal..

Ik wil graag eens gaan monitoren wat er zich zoal op het netwerk afspeelt en heb dus MS network monitor gedownload. Best leuk om te zien enzo, maar ik word niet heel veel wijzer uit de precieze werking ervan.

Kan ik met dit programma (of een andere app) het dataverkeer van het gehele netwerk inzien? Het betreft een simpel thuisnetwerk met een wireless ADSL modem en een paar routers. Er wordt zowel wireless als met kabel gebruik gemaakt van het netwerk.

Kan iemand mij op weg helpen?

Bij voorbaat dank :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Heb je geen problemen qua provider? Je zou kunnen kijken met WireShark wat er zoal voorbij komt, maar als het een geswitched netwerk en wireless is dan moet je dat op elke pc doen daar (Je ziet niet alles voorbij komen in een geswitched netwerk)

https://powershellisfun.com

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11-2025
GFI heeft ook interessante en bekende software om aan netwerk-monitoring te doen. Echter is dit betalend: GFI network server monitor.

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wireshark klinkt leuk maar als je gewoon alles gaat zitten bekijken heb je daar helemaal niks aan. Veels te veel informatie die de TS waarschijnlijk helemaal niks zegt.
Op een behoorlijk switch/router zou je wel wat meer moeten kunnen zien maar ik verwacht dat niet eigenlijk.

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:43
Tja zoveel van netwerken weet ik inderdaad ook weer niet. Ik ondervind zelf nu geen problemen meer, maar een aantal huisgenoten wel. Deze maken echter allemaal gebruik van de wireless verbinding, dus ik denk zelf dat er ergens een stoorzender zit.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Maardiweb schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:05:
Tja zoveel van netwerken weet ik inderdaad ook weer niet. Ik ondervind zelf nu geen problemen meer, maar een aantal huisgenoten wel. Deze maken echter allemaal gebruik van de wireless verbinding, dus ik denk zelf dat er ergens een stoorzender zit.
Je zou je Wireless netwerk op een ander kanaal kunnen zetten, misschien heeft deze last van andere Wireless routers in de buurt?

https://powershellisfun.com

Pagina: 1