"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Bij Karmic zit Empathy, maar dat heb ik niet echt een kans gegeven en meteen pidgin geïnstalleerd.
Op Linux gebruik ik pidgin, omdat er nog geen digsby variant is voor Linux
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Verder draai ik pidgin op windowsmachines
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Ik gebruik niet zo vaak IM als ik op Ubuntu zit, ik gebruikte dan ook Pidgin omdat het er al bij zat. Later kwam ik emesene tegen en dat vond ik leuker er uitzien, dus vandaar.
[ Voor 73% gewijzigd door g0tanks op 19-10-2009 21:26 ]
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Het is niet de client met de meeste features maar wel erg handig als je ook regelmatig in IRC rond hangt. Het creert een virtueel IRC kanaal met al je contactpersonen, waardoor je kan chatten. Ideaal voor tiling window managers, waar je geen berg windows wilt.
Vooral emesene gebruik ik omdat hij de meest normale msn functie's ondersteund zoals status meldingen, webcam en zelf toevoegen van smilies
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
[ Voor 26% gewijzigd door RainerSGF op 19-10-2009 21:37 ]
Deze werkt onder andere met de protocolllen: Yahoo!, MSN, Jabber, IRC, AIM and ICQ.
Maar voor irc gebruik ik nog altijd de console based irssi (http://irssi.org/)
btw, ik gebruik de distro puppy linux 4.3.1
delete account
OpenBSD + zsh + cwm + tmux + Model M
tmsnc voor MSN icm met screen (voor mijn Solaris, OSX en Linux systemen)
Trillian (Windows)
Web-chat voor Gmail
IrcII en wederom icm met screen (voor IRC)
Chatzilla (Windows)
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
Verwijderd
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
- alle belangrijke netwerk ondersteund
- netjes in het systeem is geintegreerd
- een echte multi-netwerk client is, geen verzameling van losse netwerkjes (hij snapt dat iemand zowel een ICQ als een MSN als een e-mail account kan hebben, en gaat daar goed mee om)
vanaf de commandline gebruik ik Finch, wat een text-versie van Pidgin is:
- comptabile met alle pidgin ondersteunde netwerken
- text mode
- goed window management in je text venster (heel belangrijk)
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Ik zie hierboven namelijk verschillende personen vertellen over software die ze in Windows gebruiken
[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 19-10-2009 23:40 ]
My favorite programming language is solder.
Kan je er niet beter een echte poll van maken?
[ Voor 67% gewijzigd door laurencevde op 20-10-2009 01:38 ]
Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL
Tegenwoordig draai ik aMSN. Eerder de laatste stable, maar sinds kort heb ik voor mezelf een SVN-ebuild gemaakt. Dus state-of-the-art buggy shizzle
aMSN werkt gewoon lekker vind ik. Al die overbodige protocollen heb ik helemaal niet nodig. M'n vrienden zitten op MSN. En sommige MSN-features vind ik ook gewoon handig. Dus dan is de keuze voor aMSN al snel gemaakt IMO
En als ik m'n laptop uit zet, komt Bitlbee op m'n server in actie met irssi in een screentje, maar da's maar secundair t.o.v. aMSN op de laptop.
Ik heb altijd KDE gedraaid, maar draai het afgelopen jaar ofzo gnome en dus OSX. KDE 4.3 begint al in de richting te komen van wat ik van een desktopomgeving verwacht, maar is het nog niet helemaal. Kijk wel heel erg uit naar de nepomuk integratie van alle onderdelen in KDE, als het adresboek en kopete helemaal geintegreerd zijn mbv nepomuk switch ik weer terug naar KDE.
It sounds like it could be either bad hardware or software
We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.
Xchat voor IRC, lang niet zo uitgebreid als mIRC, wat ik vroeger op Windows gebruikte, maar wel met een goede look and feel.
Voor zowel IRC als MSN verschillende programma's gebruikt, maar ik kwam iedere keer bij deze twee uit.
[ Voor 70% gewijzigd door Theimon op 20-10-2009 22:47 . Reden: op verzoek van Pim. :) ]
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Ik vertelde alleen dat ik digsby onder Windows gebruikte, omdat ik zo een bruggetje had naar het feit dat er (helaas) nog geen digsby is voor Linux.ThinkPadd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 23:40:
Mensen, we zitten hier in het subforum "Non-Windows Operating Systems", dus welke software je op Windows gebruikt kan niemand hier interesseren denk ik![]()
Ik zie hierboven namelijk verschillende personen vertellen over software die ze in Windows gebruiken
Maar ik moet toegeven dat het bij mij ook even duurde voordat ik doorhad dat het over NWOS ging
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Hoop dat empathy binnenkort xfire add-on heeft, kan ik die keer wat langer dan 5 minuten proberen, zag er prima uit (en zit standaard bij Karmic Koala (Ubuntu 9.10 ))
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Als ik vervolgens op de fama sf pagina ga kijken is de laatste release al 750 dagen oud en is het project ook dood. Tmsnc moet dus al zeker enkele jaren stil staan qua ontwikkeling en ik vraag me dan ook af het zelfs nog maar kan verbinden met het msn netwerk, laat staan de meeste basic functies ondersteunenProject discontinued!
A replacement application for TMSNC is being developed here: http://www.fama-im.org
[ Voor 21% gewijzigd door DeadLock op 20-10-2009 10:39 ]
Zit dus samen met mijn irc channels in irssi, lekker handig en clean.
Ik hou niet zo van grafische clients met veelkleurige smilies, teveel windows enz...
- Ondersteunt veel protocollen, dus ik kan MSN, Yahoo en ICQ in 1 programma gebruiken
- Integreert mooi in KDE desktop
- Erg clean
Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Kopete heb ik ook geprobeerd, maar dat ging niet helemaal goed. Weet niet meer precies wat het probleem was.
Gebruik hem omdat ik onder windows Live messenger helemaal zat was. Bleef maar cookies downloaden (ook al schakelde ik die uit in IE), en die reclame was ik ook spuugzat (al die patches vind ik maar niets). Toen op pidgin uitgekomen, en deze gehouden bij mijn overstap naar ubuntu.
Ik heb nog wel een vraagje: als ik mijn wachtwoord in pidgin invoer, gaat dit naar de servers van MS (gebruik hotmail.com en msn), maar is het voor de makers van pidgin ook mogelijk mijn wachtwoord te zien eigenlijk? Heb daar geen idee van, en heb tot nu toe altijd in hun "goede wil" geloofd, maar het idee is niet zo fijn
[ Voor 70% gewijzigd door Orian op 20-10-2009 16:51 ]
Verwijderd
.........Orian schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:49:
Ik heb nog wel een vraagje: als ik mijn wachtwoord in pidgin invoer, gaat dit naar de servers van MS (gebruik hotmail.com en msn), maar is het voor de makers van pidgin ook mogelijk mijn wachtwoord te zien eigenlijk? Heb daar geen idee van, en heb tot nu toe altijd in hun "goede wil" geloofd, maar het idee is niet zo fijn

Ik weet niet of het weet maar Pidgin is open-source. Dat wil zeggen dat de broncode toegankelijk is voor iedereen. Als de makers van Pidgin dit soort fratsen zouden uithalen dan zou dit wel zeer snel boven water komen.
Dat weet ik, maar dat betekent nog niet dat het niet gebeurd (bij pidgin of welke IM dan ook). Vandaar mijn vraag. Tuurlijk, je kan alles checken, maar persoonlijk heb ik daar nog de tijd, kennis of zin voor...Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:49:
[...]
.........![]()
Ik weet niet of het weet maar Pidgin is open-source. Dat wil zeggen dat de broncode toegankelijk is voor iedereen. Als de makers van Pidgin dit soort fratsen zouden uithalen dan zou dit wel zeer snel boven water komen.
mja als iemand iets heeft geprogrammeert en in dat programma typ jij je wachtwoord in kan er vanalles mee gebeuren natuurlijkOrian schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:42:
[...]
Dat weet ik, maar dat betekent nog niet dat het niet gebeurd (bij pidgin of welke IM dan ook). Vandaar mijn vraag. Tuurlijk, je kan alles checken, maar persoonlijk heb ik daar nog de tijd, kennis of zin voor...
De kans dat het gebeurt is trouwens wel klein. Vooral als jij ook je uitgaande verbindingen checkt.
Dat heb je goed gezien, en is een beetje een ondergeschoven kindje in de beveiling. Alleen de meest veilige systemen doen er iets mee.Orian schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:49:
Dit geldt overigens niet alleen voor Pidgin, maar voor ieder stuk software op je systeem. Het kaartspelletje van je moeder heeft net zo veel rechten als Pidgin, Notepad of Firefox.
Virussen leven ook bij het principe dat er binnen je computer bijna geen beveiliging is.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Waarom Pidgin?
- Zat standaard bij Ubuntu
- Ik mag dingen instellen van Pidgin
- Werkt goed
- Ondersteunt genoeg protocollen voor mij
Ik vind de nieuwe Empathy dan ook 1000 keer niks. Die verschrikkelijke "mn oma moet het ook snappen, dus daarom schrappen we gewoon basis-instelmogelijkheden"-filosofie. Je kan echt praktisch niks instellen en mis allemaal basic features die pidgin wel heeft.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Waarom Kopete?
[list]• Kopete is een standaard onderdeel in KDE
• Volledig geïntegreerd in KDE
• Werkt intuïtief
• Kan meerde IM-abbo's aan, waaronder meerdere accounts bij dezelfde dienst
• Ondersteund zo'n beetje elk protocol dat er bestaat
Waarom dan toch ook aMSN?
[list]• Kopete kan niet goed overweg met een webcam, aMSN wel
• Kopete kan niet overweg met uPNP, aMSN wel
• aMSN kan ook webcam streams loggen
Vooral het uPNP gedeelte is een groot gemist in Kopete. Hierdoor komen webcam-streams niet door m'n router en gaat bestandsuitwisseling extreem traag. Met aMSN werken beiden perfect. Maar aMSN is vervolgens wel zo lelijk als de pest en kan maar 1 msn-account per keer aan. Dus mijn hoofd IM client blijft Kopete.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik weet niet of het met emesene kan, maar ook in Pidgin was het een vrij nutteloze functie. Bij MSN kan je dit namelijk alleen loggen door zelf ingelogd te zijn. Als een contact online komt terwijl je zelf offline bent, zal ook Pidgin dit niet loggen/weergeven.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
I know, maar regelmatig had ik de pc gewoon de hele dag aan staan, terwijl ik zelf "offline" was. Dan kreeg ik dus die "updates" wel binnen. Ik vond het altijd wel fijn om te zien persoonlijk. Maar het is dus niet mogelijk in emesene?deepbass909 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:03:
@Orian
Ik weet niet of het met emesene kan, maar ook in Pidgin was het een vrij nutteloze functie. Bij MSN kan je dit namelijk alleen loggen door zelf ingelogd te zijn. Als een contact online komt terwijl je zelf offline bent, zal ook Pidgin dit niet loggen/weergeven.
Hier ook bitlbee, handig om alles mooi in 1 programma te stoppen, inclusief IRC.Dr. Horrible schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:32:
Bitlbee \o/. http://www.bitlbee.org/
Het is niet de client met de meeste features maar wel erg handig als je ook regelmatig in IRC rond hangt. Het creert een virtueel IRC kanaal met al je contactpersonen, waardoor je kan chatten. Ideaal voor tiling window managers, waar je geen berg windows wilt.
Nope, staat er vreemd genoeg nietDeadLock schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:09:
@orion: Hier toont emesene dat wel? Ik maak gebruik van een svn builds, maar het zit er volgens mij wel al een tijdje in hoor. Gewoon 'hooveren' met de muis over een contact en je ziet ofwel online since ofwel offline since staan. Hier toch.
Wat me overigens wel opvalt, en wel vaag is: als iemand zijn status op offline heeft (maar hij is wel online, dus ik zie hem niet) krijg ik zodra hij écht offline gaat (dus heel msn afsluit) de boodschap dat hij/zij offline is. Nu kan ik dus zien wie er op offline weergeven staan
aMSN laat zien wanneer er daadwerkelijk een gespreks-verbinding (met een zgn. "switchboard") opgebouwd wordt d.m.v. *user joines conversation*. En als die switchboard-verbinding weer verdwijnt zie je *user leaves conversation*.Orian schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:19:
[...]
Wat me overigens wel opvalt, en wel vaag is: als iemand zijn status op offline heeft (maar hij is wel online, dus ik zie hem niet) krijg ik zodra hij écht offline gaat (dus heel msn afsluit) de boodschap dat hij/zij offline is. Nu kan ik dus zien wie er op offline weergeven staan. Alleen wel te laat om er iets mee te kunnen (ze zijn dan immers echt offline).
Zodra jij online bent en je verstuurt een offline berichtje, dan zal dat aankomen bij de offline-weergegeven-user (OWU) via de "main MSN verbinding" (notificationboard). Vervolgens vraagt de client het berichtje dan op via een SOAP-request naar MS' servers e.d. Zegt echter de OWU iets terug naar jou, online weergegeven user, dan zal de client een normale, nieuwe switchboard aanvragen en zie je de user dus 'joinen'.
Nu heeft aMSN een leuke feature/plugin met een 'keep-alive'. Normaliter wordt de switchboard-verbinding automagisch na 5 minuten verbroken, maar door die keep-alive zal dat niet gebeuren.
Echter, zodra diegene écht offline gaat, wordt (uiteraard) alles wél verbroken. En zie je dus "user leaves the conversation".
Iemand die van online -> offline weergeven verandert, kun je echter niet onderscheiden van online -> echt offline.
Voor IRC gebruik ik voornamelijk weechat omdat je het vanuit een screen kunt draaien, overzichtelijk en je er makkelijk zelf plugins voor kunt maken.
Op welk OS?Tommy The Cat schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:44:
Is er een alternatief voor MSN messenger die ook een directe notificatie geeft van een nieuwe e-mail op een hotmail account?
Ikzelf gebruik Digsby, welke ondersteuning heeft voor pushmail op Hotmail. Daarnaast kun je er nog heel veel e-mail, IM en Social Network aan toevoegen.
Voor IRC gebruik ik irssi.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Windows en ik zie al dat Digsby daarop draait. Mooi dan ga ik deze eens proberen. De nieuwe messenger heeft een paar nogal irritante wijzigingen. Heel knap hoe je een product om zeep kunt helpenMatis schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:47:
[...]
Op welk OS?
Ikzelf gebruik Digsby, welke ondersteuning heeft voor pushmail op Hotmail. Daarnaast kun je er nog heel veel e-mail, IM en Social Network aan toevoegen.
edit
Hoeveel geheugen gebruikt Digsby? WLM11 8.000K.
[ Voor 7% gewijzigd door Tommy The Cat op 30-06-2011 22:42 ]
Ik gebruik standaard al jaren Kopete, simpelweg omdat ik al jaren met KDE werk. Het doet precies wat ik wil en hoe ik het wil.
Soms pak ik ook nog wel aMSN (iets betere webcam implementatie op het WLM-protocol) of eBuddy (als er geen IM-cliënt lokaal beschikbaar is).
Als terminal-liefhebber is deze combo erg goed, aangezien beide applicaties zonder GUI werken. Ik draai het in GNU Screen waardoor ik ook lekker veilig ben voor crashes of het herstarten van X. Daarnaast is het daardoor gemakkelijk remotely aan te roepen, e.g. met ssh.
Dus, terminal-pro tip: GNU Screen + irssi + Bitlbee [+ moc + rtorrent] =
[ Voor 6% gewijzigd door Firestone op 01-07-2011 16:01 ]
Vertel ook even WAAROM je een client gebruikt