Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feat] Karma voor TR's

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Klinkt vaag, is het niet. Korte uitleg:

Omdat ik merk dat TR's lang niet altijd supersnel op worden gepikt (of überhaupt worden ingediend door users omtrent misdragingen), wil ik een aanmoedigingssysteem voor forumleden om foutief gedrag aan te kaarten.

Hoe het werkt: een user maakt een TR aan. Die komt in het nationale-TR-bakkensysteem terecht. Een moderator ziet het, verwerkt het en krijgt bij de afhandeling een optie of de desbetreffende TR behulpzaam was: ja of nee. If ja, dan x karma erbij. If nee, dan x karma eraf. Met een maximum van bijvoorbeeld 50 TR's voor 1 topic binnen 12 uur of iets dergelijks.

En natuurlijk willen we niet dat het uitmondt in een NSB-forum, dus als users het niet serieus genoeg nemen en overal TR's voor aan gaan maken, dan wordt het automatisch gedisabled voor de TR-spammende user. Throw your comments, devteam!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Lijkt mij een slecht plan, verder worden TR's van mij altijd wel redelijk snel opgepikt en anders is een DM of topic in SeM ook zo getypt.

Het aftrekken van karma voor een 'niet nuttige TR' lijkt me ook geen goed idee, gewoon geen extra karma er bij zou het dan moeten worden.

Verder is het weer een extra handeling die een mod uit moet voeren en kan deze ook partijdig de TR's beoordelen in het geval van een 'personal grudge' >:)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Laatste zinnetje: agreed, behalve dan dat moderators onpartijdig (horen te) zijn ;)

Geen karma erbij voor een foute TR? Nee, als je iemand écht wilt demotiveren, dus dan een nutteloze TR-stroom voorkomen, dan is het door karma-aftrek.

Verwijderd

Er is maar 1 doel van een TR, en dat is dat moderators op een draadje (of reply) gewezen kunnen worden zonder dat iedereen dat hoeft te weten. Wie de TR plaatst boeit ook echt geen hol.

Als iemand onzin-TR's aanmaakt zal dat heus wel in zijn/haar notes komen.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Sowieso... zijn TR's in eerste instantie anoniem? Vraag ik me opeens af.

In dat geval gaat Wiethoofd's punt over partijdigheid / grudging helemaal niet op.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Jejking schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:40:
Sowieso... zijn TR's in eerste instantie anoniem? Vraag ik me opeens af.
Nee, het ziet er ongeveer uit als een normale post. Nog nooit een DM gehad naar aanleiding van een TR?

The devil is in the details.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Lijkt me allesbehalve noodzakelijk..
Ik heb niet het gevoel dat het maken van TR's aangemoedigd hoeft te worden; volgens mij worden die al best veel geplaatst. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, daar zou een modje over moeten uitwijden.

Maar omdat ik daar nooit een oproep ofzo van heb gehoord ga ik er derhalve vanuit dat het systeem prima werkt zoals het nu is. Ben ook juist van mening dat misstanden op dit forum juist wel relatief snel worden opgepikt aan aangepakt. Wat mij betreft geen klachten daar.

Jij denkt daar blijkbaar anders over. Maar dat de TRs naar jouw mening niet snel opgepikt worden, los je niet op door de users aan te moedigen TRs te plaatsen; je ontvangt dan enkel méér TRs.
De moderators zitten ook niet 24/7 achter de pc, dus het kan zijn dat het wat langer duurt. Meerdere TR's helpt daar niks tegen.. Bovendien denk ik dat een moderator op het moment dat hij online is op GoT toch wel zo'n beetje alle topics leest waarin gepost is in zijn afwezigheid, dus misstanden worden ook zonder TR wel gezien.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vanuit modoogpunt gezien zeg ik nee dank je. Dat betekent veel extra werk, daarbij lees ik TRs niet altijd direct. Vanuit de topiclisting zie ik of er een TR op een topic staat of niet. Dan klik ik het topic open en vaak is het dan al overduidelijk dat het bijv spam is of een luie user. Dan is het een beetje overbodig om nog per TR aan te gaan geven of deze nuttig was of niet.

Karma kun je dan beter verdienen door ontopic en behulpzaam te posten.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Korte samenvatting: lijkt me niets. TR is om behulpzaam te zijn naar de modforce als ze dingen over het hoofd zien, niet een karmahoermethode.
Won't fix.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.