• rick2102
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
hallo,

ik heb mijn 4850 overgeklokt met ati tray tools alleen als ik dan ga gamen dan krijg ik blue screen, dat mijn video driver is vast blijven hangen :( .
wat moet ik doen voltages verhogen?

Groetjes Rick.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
lager clocken misschien.....

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Hoi Rick,

het is sowieso handig je even een beetje in te lezen voor je gaat overclocken. Dit om schade aan je kaart en teleurstellingen te voorkomen. Heb je de de FAQ al eens rustig doorgelezen?

Daarnaast verwacht men hier ook dat je zelf onderzoek doet naar je onderwerp en dingen uitzoekt op Google, diverse fora en reviewsites. Eventjes zoeken op Google levert al snel de volgende link op met informatie over een tool waarmee je het voltage kan verhogen.
Het lijkt me echter geen goed idee daar gelijk mee te beginnen, met een voltage mod kan je al snel een kaart om zeep helpen. Met overclocken geldt, kleine stapjes, liever te klein dan te groot. Een snelle PC is leuk, kapotte hardware minder. Zo te horen heb je je kaart een stukje te ver overgeclockt en zou het nuttig kunnen zijn om met de tray tools een stapje terug te gaan om te zien wat de hoogste snelheid is die je wel stabiel kan draaien. Je clocks te ver omhoog schroeven kan iedereen, een kaart goed en stabiel overclocken is iets waarvoor je iets meer moeite moet doen.

Nog wat leesvoer voor je verder gaat. Succes!

• rick2102
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
oke danku wel, ik had ook al voor dat ik begon veel informatie gelezen op internet, maar ik kon niks vinden over het voltage,
nu ik het voltage hoger heb in gesteld blijft ie wel stabiel :D

Groetjes

ps. met afterburner kan ik het voltage niet verhogen :S dat zit vast.

Verwijderd

rick2102 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:38:
oke danku wel, ik had ook al voor dat ik begon veel informatie gelezen op internet, maar ik kon niks vinden over het voltage,
nu ik het voltage hoger heb in gesteld blijft ie wel stabiel :D

Groetjes

ps. met afterburner kan ik het voltage niet verhogen :S dat zit vast.
Hoe heb je het voltage nu wel omhoog gekregen dan? Dan hebben andere mensen met een soortgelijke vraag de volgende keer misschien wellicht nog iets aan jouw ervaringen :)