Kan Windows niet installeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allen,

Om één of andere reden kan ik geen Windows meer installeren op mijn laptop (Acer Aspire 9420). Heb daarop één ntfs-partitie met ongeveer 70 gb aan downloads en backups en de rest (ong 40gb) is ondertss ongepartitioneerde ruimte geworden. Raar maar waar, ik kan perfect Linux distro's installen (probeerde al suse, ubuntu, kubuntu en fedora), geen van al geeft problemen. Als ik een Windows probeer te installen gaat het telkens mis. Ik heb al XP geprobeerd, Vista en 7. Alles gaat goed tot hij moet rebooten, als hij dan de install moet afronden doet hij gewoon niets meer, hij geeft gewoon een knipperend cursortje, meer niet. Als ik vervolgens nog eens een Linux wil installen zie ik dat de Windows partitie weldegelijk aangemaakt is en hoeveel er opgezet is (3tal gig als ik het me goed herinner), maar wat ik ook probeer, ik kan de install niet afronden. Iemand enig idee waar dit kan aan liggen?

Dank bij voorbaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Hij kan zijn loader niet laden, partitie niet actief? Kun je de data niet backuppen en alles poetsen?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:09

Reptile209

- gers -

Heb je in je BIOS mogelijk een bootsector-protectie aanstaan waar Windows tegenaan loopt (en -nix installaties zich op een of andere manier niks van aantrekken)? Helpt het om - voordat 'ie reboot - de installatie CD eruit te halen?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:59:
Hij kan zijn loader niet laden, partitie niet actief? Kun je de data niet backuppen en alles poetsen?
Ik heb geen externe schijf liggen dus kan niet via linux backup nemen en complete format van de schijf doen, ik vermoed dat je dat bedoelt? Ik zal morgen zien of ik nergens een schijf kan lenen of toch zodanig weinig over te houden dat ik het op dvd's kan branden ofzo.
Reptile209 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:00:
Heb je in je BIOS mogelijk een bootsector-protectie aanstaan waar Windows tegenaan loopt (en -nix installaties zich op een of andere manier niks van aantrekken)? Helpt het om - voordat 'ie reboot - de installatie CD eruit te halen?
CD uithalen maakt geen verschil, 't is met zo'n "duw op een knop om vanaf de cd te starten", maar heb het ook al zonder cd geprobeerd, zonder veel geluk. Ik snap het echt niet hoe't komt, in mijn bios vind ik niets terug dat met booten te maken heeft behalve uiteraard de volgorde, heb het ook al met gelijk welke volgorde geprobeerd (wat nutteloos is gezien die windows cd's maar starten na het drukken van een knop maarja, you never know). 'k heb ook al na de reboot tijdens de install terug de cd gestart en fixmbr en fixboot gedaan enzo maar het haalt allemaal niets uit, 'k snap het echt niet.

Alvast bedankt voor jullie vriendelijke hulp!

Trouwens, memtest gedaan en die geeft geen probs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linux heeft waarschijnlijk 'n bootloader code weggeschreven in je MBR, dus die zal je moeten herschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:47
Ik zou inderdaad aan de MBR denken.

Lees hier bijv. Kortgezegd: in de herstelconsole fixmbr typen ;)

edit: ow, dat heb je al gedaan lees ik nu :X
Toch ergens nog linux restjes in de bootprocedure zou ik zeggen, maar dat zou fixmbr moeten oplossen.. hmm. confused.

[ Voor 45% gewijzigd door - J.W. - op 20-10-2009 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Eerst andere schijf pakken mijn ervaring is dat er soms bijv. een corrupte partitietabel of bootsector niet door fixmbr gefixed wordt.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost! Blijkbaar was het een Windows 7 Loader die zich genesteld had in mijn datapartitie, waardoor deze steeds bij het booten van de hdd steeds als eerste overnam en verwees naar een niet bestaande partitie! Na het backuppen van mijn data heeft formatteren het probleem volledig opgelost.

Bedankt voor al jullie advies!
Pagina: 1