openen .bin bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
Hallo,

ik zit nu voor de 2de dag vast met mijn probleem:

ik heb een film gedownload, eenmaal de folder geopend zag ik:
de film als een .bin
een .cue bestand
en 2 .txt spambestandjes.

Toen ik de .bin probeerde te openen kwam er een .bin.cpgz bestand uit, deze probeerde ik weer te openen en toen kwam er een .bin bestand uit, dit ging als maar door. De .bin.cpgz bestanden zijn 764 mb groot, de .bin bestanden zijn 841 mb groot.

Nadat ik het SL ervaringen topic had vervuild kwam ik er achter dat je stufiit expander nodig hebt, deze heb ik geinstalleerd, alleen herkent hij de bestandsformaten niet eens..

Heeft iemand hier een oplossing voor?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Normaal gewoon dubbelklikken op die .cue en dan moet SL die mounten in Finder?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:57

itarix

404 soul not found

een cue bestand in combinatie met een bin bestand is vrijwel altijd een CD / DVD image.
Je zou het dus of moeten branden of in moeten mounten.

Hoe je dit doet op een mac weet ik niet.
Maar het zal vast eenvoudig zijn...

• andries.t.net
als ik dubbelklik op het .cue bestand opent VLC medieplayer, die doet verder niks.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

andries.t.net schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:59:
als ik dubbelklik op het .cue bestand opent VLC medieplayer, die doet verder niks.
Hoeveel seconden ben je zelf al bezig geweest met het vinden van een oplossing?

http://www.google.com/sea...ovie+OS-X&btnG=Zoeken&lr=

Een topic openen

Als je een probleem hebt waar je niet uit komt, mag je uiteraard een topic openen. Daar zitten wel een paar voorwaarden aan:

Probeer het eerst zelf op te lossen.
Als je een probleem hebt, is het de bedoeling dat je pas een topic opent op het moment dat je er zelf niet meer uit komt maar het wel eerst zelf geprobeerd hebt. Lees altijd de handleiding en kijk op de support pagina van de fabrikant. Zoek ook eens met google, in de google groups en met de search van het forum. Ook de FAQ's van de diverse fora hebben veel oplossingen. Als een vraag al gesteld is, of hij is makkelijk zelf op te lossen of te vinden, dan is het niet de bedoeling dat deze hier gepost wordt.

Wees duidelijk, geef aan wat je al geprobeerd hebt.
Lukt het je niet om het zelf op te lossen, start dan gerust een topic maar geef duidelijk aan wat je probleem is en geef ook specifiek en duidelijk aan wat je gezocht en gevonden hebt, en waar je vast zit met je probleem. Doe je dit niet, dan kunnen we ervan uit gaan dat je dit niet gedaan hebt met als gevolg dat je topic op slot gaat. Dit kan je makkelijk voorkomen door aandacht aan de openingspost te besteden.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• andries.t.net
burne schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:03:
[...]

Hoeveel seconden ben je zelf al bezig geweest met het vinden van een oplossing?

http://www.google.com/sea...ovie+OS-X&btnG=Zoeken&lr=

Een topic openen

Als je een probleem hebt waar je niet uit komt, mag je uiteraard een topic openen. Daar zitten wel een paar voorwaarden aan:

Probeer het eerst zelf op te lossen.
Als je een probleem hebt, is het de bedoeling dat je pas een topic opent op het moment dat je er zelf niet meer uit komt maar het wel eerst zelf geprobeerd hebt. Lees altijd de handleiding en kijk op de support pagina van de fabrikant. Zoek ook eens met google, in de google groups en met de search van het forum. Ook de FAQ's van de diverse fora hebben veel oplossingen. Als een vraag al gesteld is, of hij is makkelijk zelf op te lossen of te vinden, dan is het niet de bedoeling dat deze hier gepost wordt.

Wees duidelijk, geef aan wat je al geprobeerd hebt.
Lukt het je niet om het zelf op te lossen, start dan gerust een topic maar geef duidelijk aan wat je probleem is en geef ook specifiek en duidelijk aan wat je gezocht en gevonden hebt, en waar je vast zit met je probleem. Doe je dit niet, dan kunnen we ervan uit gaan dat je dit niet gedaan hebt met als gevolg dat je topic op slot gaat. Dit kan je makkelijk voorkomen door aandacht aan de openingspost te besteden.
Ik heb de hele avond gister ermee zitten spelen, op verschillende mac-sites waren er toppics waar steeds andere programma's aangeraden werden, al die programma's uitproberen duurde wel een avondje. Dat het .cue bestand er iets mee te maken had daar heb ik nergens iets over gevonden.

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan een bin/cue als iso opslaan met Toast of met een gratis tool als bchunck.
Die laatste vind je in macports of hier als binary.

De iso kan je vervolgens gewoon in de Finder mounten.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

andries.t.net schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:08:
Ik heb de hele avond gister ermee zitten spelen, op verschillende mac-sites waren er toppics waar steeds andere programma's aangeraden werden, al die programma's uitproberen duurde wel een avondje. Dat het .cue bestand er iets mee te maken had daar heb ik nergens iets over gevonden.
Waarom zet je dat niet in je topic-start? Nu wek je de indruk dat je de helpdesk belt, en zo werkt het nou net niet bij GoT.

M'n google-zoekactie is heel simpel. Je hebt een .bin en een .cue file, je weet dat het een film is, en je wilt er iets mee onder OS-X. Dus zoek je bij google of in de T.net search naar bin+cue+movie+OS-X. Dan kom je er dus achter dat iemand in 2007 dezelfde vraag gesteld heeft, en een ander verwijst je naar een blogposting die uitlegt dat bin en cue delen zijn van een cdrom-image van bepaalde software, en dat je Toast kunt gebruiken om er een ISO van te maken, die wel gewoon te mounten is.

Je hebt zelf al ontdekt dat VLC erg slim is in het herkennen van bestanden en 'm direct af wil spelen. Maar het geluid ontbreekt. Heb je de meest recente versie VLC? Heb je het volume niet helemaal dichtstaan? (VLC onthoudt volumes). Is het een film met 5.1 geluid en heb je downmixen naar 2 kanalen uitstaan?

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien het antwoord je vraag eenvoudig te vinden is (met de juiste keywords, dat dan weer wel) en omdat we je hier eigenlijk omwille het beleid je niet willen helpen met het aan de praat krijgen van de films die je hebt gedownload, gaat dit topic op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.