Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem met de beeldweergave van mijn ps3 op mijn LCD-tv (philips 32pf9531/10). Hiervoor gebruik ik een playstation HDMI kabel, mijn LCD-tv beschikt over 2 HDMI ingangen.

Wat gebeurt er echter: als ik op de tv de juiste HDMI-ingang selecteer en de ps3 aanzet, krijg ik geen beeld. Op het moment dat normaal gesproken het blauwe startscherm verschijnt, zie ik kort de melding '576p' in beeld staan. Als ik de speler weer uitzet, zie ik weer iets in het beeld veranderen. Dan wordt weer even de ingangsbron van de tv getoond. Blijkbaar is er wel een of andere verbinding tussen speler en tv, maar verder geen beeldweergave.

Als ik echter de ps3 via de eerste RGB-scart aansluit, heb ik wel beeld.

Ik heb uiteraard ook met de instellingen van mijn tv gespeeld, maar daar krijg ik ook nog geen beeld mee.

Ik hoop dat ik het probleem een beetje duidelijk heb uitgelegd en dat jullie mij met dit probleem kunnen helpen. 8)7

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Zorg dat scart en hdmi is aangesloten.
Start je PS3 op en ga naar beeldinstellingn(van je PS3).
Kies je hd resolutie (720p of 1080p) en kijk daarna nog eens op je hdmi ingang ;)

Anders zal de search je ook vast wel helpen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit geprobeerd maar kan dit dus niet veranderen

als ik de ps3 ansluit op een andere tv dan vraagt die gelijk of die op hdmi mag en dan doe ik ja en dan doet ie het wel
maar op de tv vraagt die het ook maar dan druk ik op ja en dan ga ik naar de hdmi kanaal en dan zie ik gewoon helemaal niks

• The-Source
HDMi instellingen van je PS3 al gecheckt. Zoals volledig RGB profiel / YCbCr profiel etc.
Verder zou jouw tv op 720P ingesteld moeten worden dus als jij hem op 1080P zet dan kan het mis gaan.

Verder weet je zeker dat je kabel goed is?
Andere HDMI poort op je tv geprobeerd je hebt er 2 namelijk? (volgens specs op kieskeurig)

Het is handig op in je TS al je dingen op te sommen wat je al geprobeerd hebt omdat want doe is het niet nodig om iemand dat te laten typen.

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-01 12:38

JordyOnrust

Leef om te leven.

Het zal hem waarschijnlijk inderdaad in de 1080P instellingen zitten.
Als je PS3 via HDMI op 1080P uitstuurt, maar jou tv kan max 720P aan dan heb je dus een probleempje.
Dus zou dat even veranderen.

Verder is RGB ook een prima aansluiting hoor, als je bijvoorbeeld nog meer bronnen op HDMI wilt aansluiten.
Maar laat maar even weten of het gelukt is, als je 1080P uitsturen terug zet naar 720P. Ben benieuwd

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 11:00
Als je de AAN/UIT-knop van de PS3 ingedrukt houdt, reset deze zich naar de fabrieksinstellingen en staat die meteen op een lager reso. Dan kan je m daarna via het menu weer op 720p zetten.

Ik denk ook dat die op 1080p staat en jouw Philips dit niet aankan.

Verwijderd

Topicstarter
jah kijk ik heb de ps3 aangesloten op andere tv's en daar doet ie het wel

maar nu heb ik op mijn tv de ps3 aangesloten en daar doet ie het gewoon niet op hdmi kanaal het beeld via de ps3 staat om minimaal dus dan zou die via hdmi toch gewoon beeld moeten hebben
maar dat me tv max 720 aan kan maakt dat kwa beeld kwaliteit via hdmi veel verschil ???

en nogmaals de ps3 staat op ze laagste resolutie en nog heb ik dan geen beeld op hdmi dus ik vind het raar

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Als je nou eens wat meer informatie zou geven.
1. Welke tv heb je nog meer gebruikt, dus type nummer, hoe aangesloten, hdmi? Misschien wat specs over de tv, hoeven we dat zelf niet meer te zoeken.
2. Welke resolutie staat je PS3 nu ingesteld?
3. Gebruik je de zelfde kabel voor je eigen tv en die andere tv?
maar dat me tv max 720 aan kan maakt dat kwa beeld kwaliteit via hdmi veel verschil ???
Dat heeft niks met HDMI te maken maar met je tv. Je PS3 kan een max resolutie aan van 1920x1080. Dit noemt men ook wel Full HD. Dit kan jou tv niet aan. Nou weet ik zo niet of er veel spellen zijn op deze resolutie, maar je PS3 kan dus ook Blueray schijfjes spelen, wat natuurlijk wel het mooiste is op full hd. Maar dat is nu niet zo heel interessant. Eerst maar eens zorgen dat je via HDMI wel beeld krijgt, want dat zou gewoon mogelijk moeten zijn. Al zie ik het nut niet helemaal om hem met HDMI aan te sluiten, terwijl het via RGB wel werkt maar goed.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-02 13:54

FeaR

In GoT we trust

Niet echt een oplossing, maar wil het toch even kwijt:
"Oude" Philips tv's uit de 9000-serie in combinatie met een PS3 is echt een hel.
Heb zelf een 32PF9641 gehad en had elke twee-drie weken wel wat jij hier nu beschrijft. Wat ik dan altijd deed was de PS3 via HDMI ontkoppelen; weer via de Multi AV Out aansluiten; dan de HDMI kabel er weer in en net zo lang tot de PS3 dat detecteert en over springt. Blijkt iets te zijn met een handshake-probleem wat sommige tv's hebben. Er zijn mensen die er dus vaker last van hadden en sommigen hebben er nooit wat van gemerkt.

Heb door een losse en krakende rand van de 32PF9641 (ambi-light werd te warm waardoor het plastic te erg uit zette) en door dat bovenstaande problem een replace aangevraagd bij Philips en heb nu een 42PFL9603 staan. En met die laatste nooit problemen gehad.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb alleen beeld via die rode witte en gele stekkers maar dit vind ik geen mooi beeld

en ja replace dat werkt bij mij niet want nu blijkt nadat er een monteur is langsgeweest via phlips dat waarschijnlijk me moederbord kapot is snap niet hoe dit kan maar er is miss een coelance (spel het verkeerd) regeling maar dat moet ik even afwachten

de monteur begreep er weinig van want de dolby surround system gaf wel beeld via de hdmi en de ps3 niet
ook als hij in het menu csm ging via 123654 stond daar de hdmi op invalid
kosten liggen max. op 300 euro dus even de regeling afwachten

en de playstation staat nu op ze laagste resolutie

ik gebruik bij elke tv dezelfde kabels

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

Ik heb vandaag nog contact gehad met Bose, die melde ook al dat heel veel nieuwe Philips toestellen in de 9000 serie problemen vertonen via HDMI.
Maar je moet niet met rood wit geel aansluiten maar via RGB ( of heeft PS3 dat niet ? ) Dus Rood Blauw Groen ( en eventueel wit en rood voor geluid ).
Dan heb je goede kwaliteit beeld alleen niet via HDMI.

• The-Source
Y, Cb, Cr (component in de volksmond) is wat bij de bovenstaande post wordt bedoeld. Dit kan ook hogere resoluties aan alleen de audio wordt los verstuurd bv door middel van rood/ witte tulp/cinch kabel.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 11:00
Dat de ps3 op de laagste reso staat, zegt niets!

Je moet kijken welke resoluties de Philips accepteert via hdmi! Check dit in de handleiding.

Als t een hdready is dan kan het zo zijn dat die 1080p niet accepteert zoals ik al eerder zei. Ook bij lager dan 720p zitten reso's die deze niet zal pakken.
1280x720 moet die absoluut pakken.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 19:50:
en ja replace dat werkt bij mij niet want nu blijkt nadat er een monteur is langsgeweest via phlips dat waarschijnlijk me moederbord kapot is snap niet hoe dit kan maar er is miss een coelance (spel het verkeerd) regeling maar dat moet ik even afwachten

de monteur begreep er weinig van want de dolby surround system gaf wel beeld via de hdmi en de ps3 niet
ook als hij in het menu csm ging via 123654 stond daar de hdmi op invalid
kosten liggen max. op 300 euro dus even de regeling afwachten

en de playstation staat nu op ze laagste resolutie

ik gebruik bij elke tv dezelfde kabels
Logisch dat je het beeld op 576i niet mooi vind als je tv gewoon 720p en 1080i aan kan. Coulance (zo spel je dat inderdaad :)) zal wel iets inhouden van dat je tv omgeruild wordt tegen bijbetaling voor een nieuwer model. Dit omdat oude modellen repareren veelal duurder is dan gewoon omruilen voor een ander exemplaar. Hoe veel dit gaat kosten hangt van je eventuele (extra) garantie af en welk model je wilt. Zo had ik drie jaar extra garantie en was mijn tv dus "meer" waard dan de catalogusprijs, vandaar dat ik een slag groter heb gehad. Maar weet niet of je nu weer een tv uit de 9000-serie zou krijgen aangezien je tv nu meer overeenkomt met een 8000-serie. Maar dat hoor je wel als ze bellen. En dan aan jouw de keuze wat je doet: laten maken of een replace aanvragen...

En dat Philips kieskeurig is met betrekking tot een HDMI apparaat "accepteren" is ook "normaal". Dus dat de PS3 niet herkent wordt en het surround systeem wel. Mijn Playstation heeft ook voor veel problemen gezorgd terwijl mijn XBox 360 altijd zonder problemen beeld gaf en opstartte.
Bright010957 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:30:
Ik heb vandaag nog contact gehad met Bose, die melde ook al dat heel veel nieuwe Philips toestellen in de 9000 serie problemen vertonen via HDMI.
Maar je moet niet met rood wit geel aansluiten maar via RGB ( of heeft PS3 dat niet ? ) Dus Rood Blauw Groen ( en eventueel wit en rood voor geluid ).
Dan heb je goede kwaliteit beeld alleen niet via HDMI.
Problemen met de nieuwe Philips-serie heb ik tot op heden niet meer gehoord. Maar goed, wil niet altijd aan Philips liggen want er zijn meer merken die niet lekker met Bose samen werken. Maar dat terzijde :)

Playstation 3 komt inderdaad met standaard RGB en met een adapter naar scart. Al is het natuurlijk wel ronduit lullig om je PS3 zo aan te sluiten als je een HD-Ready tv hebt. Component kan wel, maar is ook zonde want daarvoor moet je een speciale Sony kabel kopen en de HDMI kabel is al bij TS in huis. Plus dat ik toch altijd voor HDMI boven component zou gaan als de keuze er is.
Ferry34 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 02:20:
Als t een hdready is dan kan het zo zijn dat die 1080p niet accepteert zoals ik al eerder zei. Ook bij lager dan 720p zitten reso's die deze niet zal pakken.
1280x720 moet die absoluut pakken.
Wie zegt dat hij de PS3 heeft ingesteld op 1080p?
Naar mijn weten herkent de PS3 het type scherm/tv en aan de hand daarvan kan je mogelijkheden kiezen. Zo was 1080p bij mijn oude tv niet mogelijk om te kiezen (greyed-out), maximale was 1080i.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 23-10-2009 07:50 ]

• JordyOnrust

JordyOnrust

Leef om te leven.

FeaR1986 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 07:47:
[...]

Problemen met de nieuwe Philips-serie heb ik tot op heden niet meer gehoord. Maar goed, wil niet altijd aan Philips liggen want er zijn meer merken die niet lekker met Bose samen werken. Maar dat terzijde :)

[...]
Er schijnen twee series te zijn, maar weet zo niet welke, in de 9000 serie, waar een bepaalde bug in het main board zit met betrekking tot het detecteren van een HDMI signaal.
Een klant van ons had daar problemen mee met zijn Bose systeem in combinatie met zijn nieuwe Philips tv.
Na verschillende testen blijkt het toch in die tv te zitten. Helaas doet Phiips hier niet aan omdat het moeilijk is het probleem te detecteren, omdat het zich niet altijd voor doet. Beetje vaag probleempje.
FeaR1986 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 07:47:
[...]

Playstation 3 komt inderdaad met standaard RGB en met een adapter naar scart. Al is het natuurlijk wel ronduit lullig om je PS3 zo aan te sluiten als je een HD-Ready tv hebt. Component kan wel, maar is ook zonde want daarvoor moet je een speciale Sony kabel kopen en de HDMI kabel is al bij TS in huis. Plus dat ik toch altijd voor HDMI boven component zou gaan als de keuze er is.

[...]
Kan mij voorstellen dat je het zonde zou vinden een nieuwe kabel te kopen, echter denk ik dat Component het prima zou doen als HDMI een probleem zou blijven vormen.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Bright010957 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 08:40:
[...]
Er schijnen twee series te zijn, maar weet zo niet welke, in de 9000 serie, waar een bepaalde bug in het main board zit met betrekking tot het detecteren van een HDMI signaal.
Schiet me net te binnen dat er al weer een nieuwe serie van Philips is, de 9xx4-serie. Naar mijn weten waren er geen problemen met de 9xx3-serie. Maar was even vergeten dat die 9xx3-serie dus niet meer de nieuwste is. Dus kan best mogelijk zijn dat het probleem zich weer voordoet in de 9xx4-serie.

* FeaR komt net nachtdienst en is dus even niet heel helder O-)
Bright010957 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 08:40:
[...]
Kan mij voorstellen dat je het zonde zou vinden een nieuwe kabel te kopen, echter denk ik dat Component het prima zou doen als HDMI een probleem zou blijven vormen.
Natuurlijk is een component-kabeltje van een paar tientjes goedkoper dan een nieuwe tv. Maar het is maar net wat je wilt: het probleem omzeilen door middel van een kabeltje en met een semi-kapotte tv blijven zitten. Of wat meer geld uitgeven en een nieuwe tv nemen en helemaal geen problemen meer hebben. Maar dat is een kwestie van afwegen voor de TS: dit ook in verband met wat Philips gaat zeggen in verband met de coulance en een eventuele replace.

Pagina: 1