XFX Gefore 8800 GTS 512MB Alpha Dog Edition

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,
ik heb een XFX Gefore 8800 GTS 512MB Alpha Dog Edition waarmee ik ben begonnen hem te overklokken. alles gaat goed en iedere test is succesvol. het enige is dat om mijn core onder de 70 graden te houden bij mijn huidige overklok gaat al best snel de fan op 100% draaien. ik heb RivaTuner zo ingesteld dat hij 100% gaat bij 70+.
Stock Specs Mijn OC Specs
GPU: 678mhz 745mhz
Shader 1700mhz 1867mhz
memory: 972mhz 1022mhz

nu is mijn vraag eigenlijk, is er een koeler voor mijn kaart die hetzelfde of beter resultaat levert maar met minder geluidsproductie, of kunnen mijn installingen soms beter?
als er een extra/vervangende koeler is, welke raden jullie aan die niet al te duur is (prijs is niet het grootste probleem zolang het maar geen 200 euro oid kost)?

mijn systeem:
Moederbord: Asus P5k/EPU
Processor: Intel Core 2 Duo E8200 @ 2.66 (stock dus)
geheugen: Kingston HyperX KHX6400D2LLK2/2G en Kingston HyperX KHX6400D2LLK2/2GN (het verschil is volgens mij alleen SLi ready) in het totaal 4Gb
Videokaart: XFX Gefore 8800 GTS 512MB Alpha Dog Edition

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
zoek eens in de pricewatch, er zijn zoveel verschillende koelers... scythe musashi, arctic accelero, thermalright hr-03 gt. zijn allemaal goede koelers

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dankje, ik ga nog even kijken of er een andere oplossing is om de fan minder te laten draaien met hetzelfde resultaat anders ga ik een scythe musashi halen, weet jij (of iemand) misschien of deze ook op de 512mb versie past? ik zag een 8800GTS waterkoeling maar die past niet op mijn versie omdat de 512mb gebruik maakt van een G92 ipv een G80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:37:
een scythe musashi halen, weet jij (of iemand) misschien of deze ook op de 512mb versie past?
Even zoeken naar de productsite levert je het volgende lijstje op:
quote: Compatibility nVIDIA
GeForce FX5900

GeForce 6600
GeForce 6800

GeForce 7300
GeForce 7600
GeForce 7800
GeForce 7900

GeForce 8500
GeForce 8600
GeForce 8800GT
GeForce 8800GTS

GeForce 9600
GeForce 9800GTX

* Not compatible with nVIDIA GeForce 6600 AGP
Verder draai ik m'n XFX 8800GTS 512MB AD met een Accelero S1 Rev2, onder full load kom ik niet boven de 55~60 graden (stock speeds), komt wel omdat ik er een 140mm fan op heb geschroefd (pics)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
als je op de scythe site kijkt, staat er een compatibility list, zou je even moeten zoeken of het kan, de koeler zelf is geniaal, heb er 2 gehad op mijn ati hd4850's... subliem ding, onhoorbaar en heel erg koel...

misschien kun je bij je originele koeler hem eens goed schoonmaken (stof in de fan) en goede koelpasta zoals bijv. Arctic Silver 5 os Arctic Ceramique op de core doen en dan de stock koeler er weer op, misschien is ie dan net een paar graden koeler..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
schoonmaken heb ik al gedaan, ik zal eens kijken hoe duur zon pasta is, de paar graden is het denk ik niet de moeite waard aangezien de koeler niet al te duur is,
btw wiethoofd, ik had de product specificaties al bekeken maar omdat de waterkoeling die ik had gezien er niet op kon vroeg ik me dit af, bedankt voor je reply ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
het is sowieso de moeite waard die AS5 te kopen, want uiteraard moet je die ook onder die musashi doen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat snap ik, ik zal eens in mijn oude sok gaan kijken wat ik heb om hier aan uit te geven :), bedankt voor jullie reacties ik hoop dat ik verder kan ik zal misschien nog wel een vraag over de koeling hier posten :)

edit: hier is ie al, wat is het verschil precies tussen AS5 en ASC (Ceramique ofso). hij scheelt ongeveer 10 euro. is AS5 echt die 10 euro meer waard?
edit2: srry ik zat 2.5g te vergelijken met 15 gram

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 20:20 . Reden: nvm die vraag ik las verkeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op 2 sites test gedaan over hoeveel watt mijn pc gebruikt en wat ik nodig zal hebben, is er misschien een manier om te kijken hoeveel hij gebruikt? ik wil namelijk de koeler gaan kopen alleen ik denk niet dat mijn voeding dit trekt, ik zag iets van 180watt staan en mijn voeding is een Antec NeoPower 430. zijn alle antec koelingen zo stil of moet ik echt per merk gaan kijken welke stile/kwaliteits verhouding het beste is? en wat is een aangeraden hoeveelheid. allebei de sites gaven mij een totaal andere uitslag. iets van 400 tegen 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niet gelijk bot gaan doen, maar als je nog geen extra/ andere fan extra kunt aansluiten zonder dat je sys onderuit gaat. Dan zou je nu met het overclocken ook al wel problemen hebben gehad.
Meer info over voedingen en over hoe uit te rekenen is naar mijn inzage geneog te vinden op dit forum, ik heb alleen ff niet de geniale link voor je in m`n bol maar die zal vast wel zo in beeld verschijnen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
overclocken lukt ook wel maar ik weet bijna helemaal zeker dat als ik 2 fans ga aansluiten (ook voor CPU). dat ie dan meer stroom nodig heeft dan dat ie levert
eigenlijk is mijn vraag dus. ik wil een koeler (scythe musashi) en misschien later nog een extra cpu koeler kopen. ik wil mijn GPU en CPU overclocken. volgens de eXtrme PSU Calculator gebruik ik zonder overclock 301W en met een 3500Mhz CPU (wat denk ik wel hoog is voor een beginnend overclocker maar oke) 371. ik heb een 430watt voeding, ik denk niet dat ik het ga halen met al deze dingen erbij dus hoeveel watt zou ik moeten nemen? ik heb het liefst eentje met ongeveer dezelfde geluidsproductie en kwaliteit als nu (ik heb antec NeoPower 430 dus).

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Die wattage berekeningen klopt in veel gevallen geen zak van, hier een Q9550, 2x 8800GT met overcloks en m'n full load verbruik op m'n 500W voeding is maximaal 350W, aangezien jij een minder luxe moederbord hebt en een enkele grafische kaart denk ik dat je wel snor zit.

Verder is het opgegeven wattage bij koelers het maximale vermogen wat ze kunnen koelen. Als je dus een heethoofd van een GPU hebt moet je een koeler hebben die dit van de nodige frisse lucht kan voorzien etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is er een manier om te zien hoeveel je echt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:05:
is er een manier om te zien hoeveel je echt gebruikt?
Een beetje degelijke wattmeter halen en die er tussen hangen. Verder kan je ook gewoon je vraag stellen in: Welke voeding heb ik nodig? Deel 23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke, dat forum had ik nog niet gezien, bedankt
Pagina: 1