netwerk met 3 routers

Pagina: 1
Acties:

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-02 14:14
Veel van jullie zullen het wel overbodig vinden maar de reden dat ik wil werken met 3 routers is omdat de huidige niet draadloze router goed is en ik daar niks aan wil veranderen. Ik zal even uitlegen hoe het nu zit en wat wel werkt en wat niet :

1. Sitcom niet draaloze router. Hier zitten 2 pc's wired aan. Een NAS en als pc3 zit hier router2 aan.
2. Dit is een draadloze belkin router. Deze is ingesteld zodat hij als switch werkt. De kabel van router1 zit hier in de pc1 aansluiting, dus niet de wan !

Tot zover werkt het goed, alle pc's hebben internet, ook de laptop die via de 2e router inlogd.

Nu heb ik sinds vandaag een WD HD TV Live deze heeft een wired network conection. Aangezien dit apparaat ergens anders komt te staan moet deze draadloos worden. Nu heb ik ook nog een LinkSys WRT54G router. Deze heb ik nu aangesloten op de WD HD Tv live. Alleen deze kan nu niet op internet, en ook niet de nas benaderen.

Wat ik me nu afvraag is wat moet ik instellen zodat de WD HD Tv live ook op internet kan ? En kan het op de beschreven manier dat de WD HD TV live ook de NAS kan benaderen die aan router1 is aangesloten ? Of gaat dit nooit zo werken ? Als dit het geval is moet ik de Belkin dus als hoofd router aan gebruiken, hoe moet ik dan alsnog de Linksys instellen zodat deze internet en de nas kan benaderen ?

Alvast bedankt !

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kan je nog even uitleggen hoe je die linksys aan de WD HD TV hebt hangen? Gebruik je die om een draadloze brug te maken, of wat?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Schema zou inderdaad veel helpen. Nu lijkt het alsof je 2 aparte netwerken hebt met je Sitecom/Belkin in Netwerk 1, en je WD en Linksys in een volledig apart netwerk 2.

Life is simple, make choices, don't look back...

• clonedonkey
De Linksys hangt niet aan de tv maar aan een WD HD Tv. Dit is een mediaspeler. Deze heeft een bedrade netwerk aansluiting. Ik wil deze dus draadloos hebben. Daarom hangt de Linksys eraan.

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Maar waar hangt de Linksys aan ?

Momenteel heb je dus een kabel tussen de WD en de Linksys, maar waar verbindt die Linksys dan mee ?

Life is simple, make choices, don't look back...

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Linksys dus alleen als accespoint instellen mits dit mogelijk is zodat het draadloze signaal naar de kabel wordt omgezet

• clonedonkey
bobsqaud schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:00:
Linksys dus alleen als accespoint instellen mits dit mogelijk is zodat het draadloze signaal naar de kabel wordt omgezet
Dat is idd de bedoeling ! Hierbij een schema :

http://i38.tinypic.com/1y0cnn.jpg

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dan zul je de linksys zo moeten instellen dat ie verbinding maakt met het draadloze netwerk dat verzorgd wordt door de Belkin en dat doorgeeft naar de LAN kant waar de WD HD tv aanhangt. Wireless Bridge heet dat volgens mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 19-10-2009 18:55 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• clonedonkey
Ik heb echt geen idee hoe dat moet, heeft iemand misschien enig idee ? Of dat ik ergens een handleiding kan vinden ? En zou het wel goed werken als ik mijn internet en nas in de belkin doe ? Dat is dus de normale router oversla ? of zit ik dan nog met het zelfde ?

Heb even zitten zoeken en lijkt erop dat je een speciale firmware nodig hebt om de linksys als bridge te gebruiken en mijn versie kan geen custom firmware aan zover ik begrijp. Wat is dan voor mij de beste optie ?

[ Voor 29% gewijzigd door clonedonkey op 19-10-2009 21:43 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Heb je wel eens gezocht op google ofzo zijn meer als genoeg topic over om informatie uit te halen.

p.s je zou de sitecom kunnen wisselen met de belkin maar opzich maakt het niet veel uit. Voor jou router zijn trouwens meerdere custom firmware versies beschikaar. Durf alleen nog steeds niet zeker te zeggen of deze optie standaard op de linksys zit. Zoals al zei op google is er meer dan genoeg info te vinden over deze router in ongeveer dezelfde situatie.

• clonedonkey
Klopt maar ik heb de wrt54g V7 en zover ik heb begrepen is dit zowat de enige versie waar geen cutom firmware op kan ?!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Kan de Belkin wel ingesteld worden voor wireless bridging? In dat geval kan je de Linksys op de plek van de Belkin zetten en de Belkin aan de WD HD TV hangen.

Anders ben je inderdaad afhankelijk van het wel of niet kunnen gebruiken van alternatieve firmware.

En als dat allemaal niet tot een oplossing leidt kan je natuurlijk altijd nog een speciale wireless bridge kopen, of een accesspoint/router die wel die functionaliteit biedt. Of natuurlijk een kabeltje naar de WD HD TV trekken, wat qua prestaties/betrouwbaarheid ook wel een forse verbetering zal geven. Maar goed, dat is niet altijd een optie.

• clonedonkey
Ik ben nu idd aan het experimenteren om de belkin aan de WD TV te hangen en de Linksys aan me internet router. De belkin staat nu als AccessPoint ingesteld. Deze heb ik het ip adres 192.168.123.145 gegeven. Is dit ook een optie ? Zo ja wat moet ik nu op de linksys doen want het werkt nu nog niet. Op de site van belkin staat ook een firmware waarmee je zou kunnen bridgen maar deze firmware laad hij helaas niet :(

En als ik nu een bridge zou kopen welke zou dan voor een schappelijke prijs zijn ? En moet je hier dan niks meer op invullen ?

[ Voor 13% gewijzigd door clonedonkey op 19-10-2009 22:58 ]

• clonedonkey
Ik heb nog even goed zitten denken en zit nu met een andere optie die volgens mij beter is. Alleen de vraag is even gaat dit goed werken ? En is de NAS dan ook beschikbaar voor de WDtv ?

router1 : Internet komt binnen, PC1 gaat naar de 1e router boven en PC2 gaat naar de WDTV.
router2 : Internet komt binnen op PC1 poort de nas zit op PC2 en de andere pc's op PC3 en PC4

Gaat dit goed werken ? Zo ja, hoe moet ik de 1e router instellen ? Dit aangezien deze de internet verbinding doorkrijgt van de andere router moet deze toch in de PC1 poort en niet in de WAN ?!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je zou de Belkin in moeten stellen als wireless bridge. Als je er een dd-wrt firmware op kan zetten dan zou het geen probleem moeten zijn.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• clonedonkey
De laatste optie die ik noemde gaat met een draad van router1 naar router2. Dus hoef ik niks met bridge te doen aangezien mijn routers daar niet goed voor zijn. Zou het zoals ik het noem wel werken ? Vooral dat de nas op alle pc's en de WDTV te bereiken is ?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ja, op die manier moet het wel werken. Router 1 verdeelt het internet en router 2 is niets meer dan een extra switch (en accesspoint?). De apparaten die daaraan hangen zouden prima bereikbaar moeten zijn vanaf de apparaten die direct aan router 1 hangen en vice versa.

• clonedonkey
Kijk dat zou perfect zijn ! Ga er straks aan beginnen. Wat moet ik op de 2e router instellen ? Aangezien deze als switch en idd accespoint gaat dienen?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Je Belkin is op dit moment toch al zo ingesteld en aangesloten dat ie alleen als switch en AP functioneert?

Teken anders nog even hoe je de boel nu precies wilde gaan aansluiten, voor we elkaar weer verkeerd begrijpen :P

• clonedonkey
Zojuist alles aangesloten en werkt allemaal uit de kunst ! Werk nu dus met 2 routers waarvan er eentje als accesspoint functioneert. Hoef de Linksys nu helemaal niet te gebruiken. Nas is ook op de pc en op de WDTV gewoon te bereiken ! Helemaal top dus. Bedankt voor alle hulp !!

Ik heb trouwens toch nog 1 vraagje de laptop, die wireless aan de 2e router zit, de belkin kan gewoon internetten maar kan niet bij de nas komen. Moet ik nog ergens iets instellen om dit mogelijk te maken ?

[ Voor 27% gewijzigd door clonedonkey op 20-10-2009 14:39 ]

• clonedonkey
Niemand enig idee hoe ik de laptop ook verbinding kan geven met de nas ?
Pagina: 1