Bedrijfsrouter Achmea achter eigen router

Pagina: 1
Acties:

• ronuitbest
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-02-2025
Hey,

Ik probeer de bedrijfsrouter van Achmea (Sitecom WL-537) aan te sluiten op mijn eigen router, waarachter ik een 2 pc's en een server huisvest. Mijn eigen router is de Netgear FWG114P.
Achmea wil dat de router direct op internet wordt gekoppeld zodat de bedrijfslaptop via de Sitecom een VPN verbinding tot stand kan brengen. Maar ik heb geen controle over hun router, ik kom daar niet in en dat is waarschijnlijk ook de bedoeling van hun.

Echter, ik wil MIJN router op internet en hun router dan maar op de mijne, maar hoe krijg ik dan verbinding?
Ik heb geprobeerd: mijn router LAN naar hun router LAN en de laptop krijgt hiermee wél internet verbinding. Als ik mijn routers Lan naar hun router WAN probeer met zelfs een DMZ naar die router (om te proberen), dan niet.
In beide gevallen echter, legt de laptop geen verbinding met de server van Achmea.

Wat kan ik doen? De IT afdeling van Achmea is niet behulpzaam.

Groeten, Ron

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Die Sitecom is een ADSL modem.

Kortweg, waarschijnlijk onmogelijk. Maar vertel eens wat meer over die VPN, want dat zou misschien nog wel kunnen afhankelijk van het type VPN.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• ronuitbest
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-02-2025
Aangezien ik thuis glasvezel heb, is die modem dus helemaal geen optie dan toch?

Maar die VPN is allemaal vooringesteld op de bedrijfslaptop. Daar kan ik totaal niet bij. Maar als het niet gaat zoals je schrijft, waarom krijg ik dan wel internetverbinding op de laptop? Door Lan op Lan aan te sluiten krijgt de laptop een IP adres van mijn eigen router. De Sitecom wil er echter een 172.nogwat nummer aan geven, zelf intern is alles 192.168.etc zoals standaard bij Netgear.

Wat zou ik eigenlijk moeten krijgen van Achmea? alleen een preshare key voor die VPN? Mijn eigen router heeft ook VPN aan boord.
Verder heb ik totaal geen verstand van VPN, ik heb het simpelweg nog nooit gebruikt; ik weet alleen globaal wat het is.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik vind het eigenlijk maar een beetje een vreemd verhaal :P Met een alles-in-een apparaat, zoals die Sitecom, kan je doorgaan alleen op internet komnen via het ingebouwde ADSL modem. Er zijn uitzonderingen zoals sommige Zyxels, maar ze komen weinig voor. Denk ook dat dat niet gaat werken.

Wat je moet krijgen van Achmea ligt aan het type VPN. Dat kunnen er talloze zijn..Cisco (/EasyVPN/SSLVpn) of diverse van andere fabrikanten. Het lijkt me uitgesloten dat Achema een vorm van Windows VPN gebruikt.

Maar ik zou het gewoon opnemen met de IT afdeling van Achema. Vind het sowieso maar raar dat ze je een modem voor een VPN geven..maar het zal aan mij liggen :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc