[ajax] Tooltip werkt niet in Firefox.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortest
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 12:54
Hieronder staat een code voor een tooltip met behulp van Ajax.
Creëert een extra table met wat extra (in dit voorbeeld fictieve) info.
Werkt prima in IE7 maar in Firefox krijg ik niets te zien. Behalve dat de tabel eronder komt te staat voordat deze opgeroepen wordt, weliswaar 1 bij 1 px.
Natuurlijk al nagelopen met Firebug maar deze heeft er niets meer over te zeggen. Herkend iemand hier een probleem of ziet in onderstaande code fouten?

ajaxRequest.js
code:
1
*snip*

extraInfo.php
code:
1
*snip*

page.html
code:
1
*snip*

[ Voor 79% gewijzigd door RobIII op 19-10-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het is niet de bedoeling dat je hier 150+ regels code dumpt en wij je probleem even aanwijzen. Debuggen mag je zelf doen, en als je dan toch code post, post dan enkel relevante(!) stukken code.

Zie ook Debuggen: Hoe doe ik dat? en onze Quickstart want ik mis ook wat je hebt geprobeerd (behalve "nagelopen met firebug" wat natuurlijk nietszeggend is; wat waren de bevindingen dan?), gezocht, gevonden etc. Tot slot is het wel handig als er een "uitgeklede" (online) testcase is waar je het probleem aantoont en waar wij naar kunnen kijken om 't probleem te vinden.

[ Voor 60% gewijzigd door RobIII op 19-10-2009 17:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortest
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 12:54
RobIII schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:39:
Het is niet de bedoeling dat je hier 150+ regels code dumpt en wij je probleem even aanwijzen. Debuggen mag je zelf doen, en als je dan toch code post, post dan enkel relevante(!) stukken code.

Zie ook Debuggen: Hoe doe ik dat? en onze Quickstart want ik mis ook wat je hebt geprobeerd (behalve "nagelopen met firebug" wat natuurlijk nietszeggend is; wat waren de bevindingen dan?), gezocht, gevonden etc. Tot slot is het wel handig als er een "uitgeklede" (online) testcase is waar je het probleem aantoont en waar wij naar kunnen kijken om 't probleem te vinden.
Beste Rob,

Excuus, natuurlijk had ik deze teksten al gelezen onder de linkjes die u post. Ook debuggen is mij bekend. Er staat ook duidelijk of iemand een probleem herkend. Daar de code uitstekend werkt en zonder fouten in IE de debugger niets aangeeft en tevens FireBug niet in Firefox, heb ik zelf geen idee waar ik het moet zoeken. Vandaar wat meer code dan normaal al vond ik het niet buiten proporties. Ik heb gewoon geen idee welk stuk Firefox problemen mee zou hebben.
De bevindingen met Firebug zijn dat deze er niets over te melden heeft, ook niet met alle foutmeldingen aan. Dat stond er al, geen idee wat ik hier nog meer voor bevindingen van moet hebben. Online testcase kan om gevraagd worden natuurlijk, dat was geen probleem. Ik zoek mijn heil wel ergens anders, toch bedankt voor de moeite om te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wortest schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:11:
[...]
Ook debuggen is mij bekend. Er staat ook duidelijk of iemand een probleem herkend. Daar de code uitstekend werkt en zonder fouten in IE de debugger niets aangeeft en tevens FireBug niet in Firefox, heb ik zelf geen idee waar ik het moet zoeken. Vandaar wat meer code dan normaal al vond ik het niet buiten proporties. Ik heb gewoon geen idee welk stuk Firefox problemen mee zou hebben.
De bevindingen met Firebug zijn dat deze er niets over te melden heeft, ook niet met alle foutmeldingen aan.
[...]
Wat zouden foutmeldingen altijd en overal handig zijn hè :P "Heuj, die table die wou jij hier hebben, maar ik render 'm daar en da's nie goed he?"
Debuggen betekent dat je bekijkt of datgene wat je wilde bereiken, ook daadwerkelijk wordt bereikt met de instructies die je (in dit geval) de browser geeft. Dat heeft dus niet alleen met foutmeldingen te maken (want dan geef je dus "niet of slecht interpreteerbare" instructies).
Zoek in Firebug op waar je tooltip in de DOM gebleven is, voeg een paar Console.log() meldingen of Alert()'s toe om te kijken op welk moment het goed/fout gaat. En dan mag je hier weer komen om een lap code te posten :)

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard