• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
Op één van mijn sites kunnen users foto's uploaden. Nu wil ik een kopie van deze foto's automatisch binnen enkele uren op een andere ftp-locatie beschikbaar hebben.

In het meeste ideale geval kijkt de 2e server op de 1ste server of er in een bepaalde map wijzigingen zijn en zo ja, deze kopiëren.

Ik kom allerlei software tegen om je pc met een ftp locatie te syncen, maar heb nog niet iets bruikbaars kunnen vinden om tussen ftp servers te syncen.

Is hier software voor? Of zou dit met een script kunnen?

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

RMX

Toevallig vandaag iets gelijks gevonden:
FTPSync

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:08
manta schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:32:
Op één van mijn sites kunnen users foto's uploaden. Nu wil ik een kopie van deze foto's automatisch binnen enkele uren op een andere ftp-locatie beschikbaar hebben.

In het meeste ideale geval kijkt de 2e server op de 1ste server of er in een bepaalde map wijzigingen zijn en zo ja, deze kopiëren.

Ik kom allerlei software tegen om je pc met een ftp locatie te syncen, maar heb nog niet iets bruikbaars kunnen vinden om tussen ftp servers te syncen.

Is hier software voor? Of zou dit met een script kunnen?
1 minuut op google: http://www.cyberkiko.com/page/FTPSync.aspx

[ Voor 0% gewijzigd door jeroenvdnberg op 19-10-2009 16:40 . Reden: RMX was eerder..browser refresh.. ]

• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
Dat is wel een programma dat je op een windows machine moet draaien om 2 servers te syncen.
Eigenlijk moet server2 dit zelf kunnen doen en op geen van beide servers draait windows.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02 22:33
Wellicht mag je ergens op een van beide hosts een crontab jobje draaien?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

manta schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:53:
Dat is wel een programma dat je op een windows machine moet draaien om 2 servers te syncen.
Eigenlijk moet server2 dit zelf kunnen doen en op geen van beide servers draait windows.
Dat was wel zo handig om dat in je openingspost ook aan te geven, het OS maakt nogal een verschil :)
Pagina: 1