Toon posts:

sommige mail komt binnen en verzenden wil niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

SBS 2003
Exchange server 2003 draaien
Internet: KPN officedsl

Sinds vandaag loop ik tegen het volgende probleem aan.
Het versturen gaat wel (er komt geen foutmelding terug) maar de berichten komen niet aan.
Daarbij is het zo dat niet alle mails bij hen binnen komen (ook hier geen foutmelding bij de verzender).
Sommige mails (bijvoorbeeld van ons) komen wel aan maar met een vertraging van enkele uren.

Als ik bij de server kijk staan er een hoop mails in de ques hierbij wordt de status aangegeven smtp protocol error occured. Vorige week heb ik het message sender id filtering aangepast ivm een mail van een specifieke afzender welke niet aankwam. De instellingen van het smtp protocol heb ik nagelopen maar hierin kan ik niets vreemds ontdekken, voor de zekerheid heb ik de instellingen van het sender id filter teruggezet. Verder heb ik RBL listing gechecked en gecontroleerd of de poorten 25 en 110 openstaan in het modem (SpeedTouch 780 WL) dit is allemaal het geval. Alle exchange services zijn verder gewoon gestart.
De mail wordt verstuurd via een ingestelde smarthost.

Wat ik wel vreemd vind is dat we afgelopen vrijdag een mail hebben ontvangen met onderstaande tekst.
Dit lijkt mij spam en heeft er volgens mij niks mee te maken maar wil het toch even erbij vermelden.
Van: system-administrator
[mailto:system-administrator@domein.nl]
Verzonden: dinsdag 13 oktober 2009 9:04
Aan: Info
Onderwerp: Attention - Mail system upgrade

Attention!

On October 16, 2009 server upgrade will take place. Due to this the system may be offline for approximately half an hour.
The changes will concern security, reliability and performance of mail service and the system as a whole.
For compatibility of your browsers and mail clients with upgraded server software you should run SSl certificates update procedure.
This procedure is quite simple. All you have to do is just to click the link provided, to save the patch file and then to run it from your computer location. That's all.

http://updates.domein.nl.secure.admindatacenter.net/ssl/id=7
461009-info@bdomein.nl-patch8253126.aspx

Thank you in advance for your attention to this matter and sorry for possible inconveniences.

System Administrator

Wellicht zie ik iets over het hoofd.
Iemand een idee wat de oorzaak van dit probleem verder kan zijn?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 16:35 . Reden: extra info ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:32:
Situatie:

SBS 2003
Exchange server 2003 draaien
Internet: KPN officedsl

Sinds vandaag loop ik tegen het volgende probleem aan.
Het versturen gaat wel (er komt geen foutmelding terug) maar de berichten komen niet aan.
Daarbij is het zo dat niet alle mails bij hen binnen komen (ook hier geen foutmelding bij de verzender).
Sommige mails (bijvoorbeeld van ons) komen wel aan maar met een vertraging van enkele uren.

Als ik bij de server kijk staan er een hoop mails in de ques hierbij wordt de status aangegeven smtp protocol error occured. Vorige week heb ik het message sender id filtering aangepast ivm een mail van een specifieke afzender welke niet aankwam. De instellingen van het smtp protocol heb ik nagelopen maar hierin kan ik niets vreemds ontdekken, voor de zekerheid heb ik de instellingen van het sender id filter teruggezet. Verder heb ik RBL listing gechecked en gecontroleerd of de poorten 25 en 110 openstaan in het modem (SpeedTouch 780 WL) dit is allemaal het geval. Alle exchange services zijn verder gewoon gestart.

Wat ik wel vreemd vind is dat we afgelopen vrijdag een mail hebben ontvangen met onderstaande tekst.
Dit lijkt mij spam en heeft er volgens mij niks mee te maken maar wil het toch even erbij vermelden.
Van: system-administrator
[mailto:system-administrator@domein.nl]
Verzonden: dinsdag 13 oktober 2009 9:04
Aan: Info
Onderwerp: Attention - Mail system upgrade

Attention!

On October 16, 2009 server upgrade will take place. Due to this the system may be offline for approximately half an hour.
The changes will concern security, reliability and performance of mail service and the system as a whole.
For compatibility of your browsers and mail clients with upgraded server software you should run SSl certificates update procedure.
This procedure is quite simple. All you have to do is just to click the link provided, to save the patch file and then to run it from your computer location. That's all.

http://updates.domein.nl.secure.admindatacenter.net/ssl/id=7
461009-info@bdomein.nl-patch8253126.aspx

Thank you in advance for your attention to this matter and sorry for possible inconveniences.

System Administrator

Ook wordt er sinds vrijdag een vermelding in het logboek gemaakt van de volgende melding.

The master browser has received a server announcement from the computer <computer Name > that believes that it is the master browser for the domain on transport NetBT_Tcpip_{A563D8D5-4C37-4BD2-B6. The master browser is stopping or an election is being forced.

Heeft dit er wellicht mee te maken... wat ik er zo over vind zou dit het probleem niet moeten veroorzaken?

Wellicht zie ik iets over het hoofd.
Iemand een idee wat de oorzaak van dit probleem verder kan zijn?
De mail wordt verstuurd via een ingestelde smarthost.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 20:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost, het lijkt dat de server via het externe ip "gehacked" is geweest omdat er sinds vanmorgen 10000-20000 mail in de que kwamen te staan. Echter stond het ipadres nog niet op een blacklist welke ik gisteren en vandaag gechecked hebt, vanmiddag ineens wel.
Hierna de administrator gegevens gewijzigd en de open relay aangepast en de que leeggemaakt en nu lijkt het weer normaal te werken.