Ombouwen xbox 360 met kapotte dvd drive

Pagina: 1
Acties:
  • 360 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Ik heb een vriend wiens xbox 360 dvd drive krassen maakt op de discs (een bekend probleem). De garantie van deze xbox is reeds verlopen maar ik heb hem voor een klein prijsje van hem overgekocht omdat het mij wel een leuk project lijkt.

Wat ik graag zou willen weten is of het mogelijk is om de dvd drive te vervangen, ik heb hier al wat onderzoek naar gedaan en ben erachter gekomen dat als je dit wilt doen je een speciaal "kaartje" moet kopen waarmee je met de computer een dvd drive van het zelfde type ook de zelfde verificatie codes kunt geven als de orginele van de xbox.
Maar wat ik mij nu afvraag is of als je je hele xbox "hackt" je dan nog steeds dit moet doen?

Even voor de duidelijkheid, als ik hem hack doe ik dat dus niet met de intentie om spellen van het internet te kunnen downloaden en spelen, maar slechts omdat ik dan weer een werkende xbox heb. Dit lijkt mij dan ook niet illigaal, aangezien het gewoon mijn eigendom is en in er verder geen schade aan andere mensen of services mee toericht, terwijl microsoft daarintegen wel schade aan mijn discs toericht.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:51
Correct me if I am wrong, maar volgens mij is dit een verboden topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 11:17
Het is mogelijk ja :)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Het is illegaal en die dvddrive's die zijn allang al uit de handel , meer dan 2 jaar zelfs.
Koop gewoon een nieuwe xbox arcade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Zie de advertenties die rond deze topic staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 11:17
@Rockvee2
Het ligt er een beetje aan welk type je hebt, maar via dealextreme of ebay zijn die drives nog best te vinden.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Kaasje123 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:23:
Correct me if I am wrong, maar volgens mij is dit een verboden topic....
Inderdaad, je kapotte Xbox repareren op zich is wel een leuk onderwerp voor een topic. Maar je vragen over deze reparatie icm een mod om warez te kunnen draaien op je xbox is iets dat hier niet de bedoeling is.

Kaasje: Wil je volgende keer een topicreport maken (dmv het handje linksboven een topic) in plaats van te reageren bij dit soort dingen? :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.