Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ADSL contractnummer

Pagina: 1
Acties:
  • 652 views

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 15:41
Om over te stappen van mijn DSL provider naar ziggo heb ik een zgn contractnummer nodig. Maar dit lijkt nergens vermeld te staan op de papieren van mijn internet provider.

Of is dit gelijk aan het klantnummer ? Lijkt mij dat alleen klantnummer niet genoeg is omdat dat per ISP anders kan zijn, en het dsl contract nr zou daar toch 'boven' moeten staan ?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bel je huidige provider om het contractnummer te achterhalen.
Simpel :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Bij bijvoorbeeld Telfort kan je dit nummer zien als je inlogt op hun website. Zal bij sommige anders providers ook wel zo zijn.

Maar Ziggo is Kabel en DSL is tja, ADSL..via de telefoon dus. Een overname zit er dus niet in dus ik snap niet waar je een contractnummer voor nodig hebt. Ik weet dat Ziggo ook beperkt ADSL doet maar volgens mij kan je dat niet zomaar bestellen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Klantnummer lijkt mij ook voldoende voor Ziggo. Zij gaan een brief sturen om jouw account op te zeggen. Dan is een verwijzing naar jouw klantnummer toch ook voldoende, dit is toch een identiek nummer. Maar zoals Gizz al zei, bel je huidige provider ff voor de zekerheid.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Klantnummer is neit voldoende, dat is juist het probleem.
Je hebt namelijk het contractnummer nodig, en die kan je oude provider je geven.
Dit contractnummer verschilt per aansluiting en verwijst naar een specifieke dienst.
Stel je hebt bij Ziggo Alles-in-Een, en je wilt over naar een trippleplay pakket van een andere aanbieder, dan heb je drie contractnummers nodig, namelijk die van TV, Internet en telefonie.

De aanname doen dat het klantnummer voldoende zou zijn is erg fout, want daarmee kan het bij de oude aanbieder niet beeindigd worden.

PSN: djmurcielago

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dan zeg je toch gewoon zelf op. Nummerportering kan op basis van nummer en naam.

Verwijderd

@Renkie
Heb je bij je huidige ISP ook voip (internetbellen)? Dan is het raadzaam om je provider te bellen voor het contractnr, dit ivm de portering van je telnr wat dan op de wensdatum (datum aansluiten Ziggo) wordt uitgevoerd. Als dit porteren later gebeurd ben je nog 10 dagen inkomend niet bereikbaar.

Verwijderd

En dan mag je nog blij zijn als het maar 10 dagen duurt.
Je wilt niet meemaken dat je nummer niet terug te halen is.

Verwijderd

Murcielago schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:42:
De aanname doen dat het klantnummer voldoende zou zijn is erg fout, want daarmee kan het bij de oude aanbieder niet beeindigd worden.
Je hobby is overdrijven??? :p :p

Maare, dan zeg ik inloggen op de site en dan moet je het ongetwijfeld zien. (dat is erg fout :p) of anders de provider ff bellen.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Lijkt me een kwestie van even navragen bij je oude ISP.

Dit had je niet zelf kunnen bedenken?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.