Laptop start niet op zonder aangesloten adapter

Pagina: 1
Acties:

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:21

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Beste mensen,

Een collega van mij heeft het volgende probleem sinds gisteren. Hij heeft een laptop (HP 6710b), zolang hij in de laptop in zijn docking station zit kan hij prima opstarten en afsluiten.
Zodra de laptop uit de docking wordt opgestart komt deze niet verder dan het scherm waar Windows XP geladen wordt (balkje). Daarna wordt het beeld gewoon zwart. De laptop blijft wel aanstaan.

Start je de laptop op met de voedingskabel ingeplugd, dan start de laptop gewoon door. Sluit je daarna netjes af en start je weer op zonder voedingskabel, dan kom je weer niet verder dan het laadscherm.

Het rare is dat wanneer je opstart in veilige modus, dat de laptop wel gewoon doorstart.
Ik heb het al geprobeerd met een andere batterij, daarmee hetzelfde probleem.

De laptop is buiten garantie en even opnieuw installeren is er niet bij. Heeft iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen? Weet niet zeker of het een hardware probleem is of een Windows probleem.
Gebruikers hebben overigens geen admin rechten om iets te installeren en een quick scan van mij laat mij weten dat er ook geen aparte software geinstalleerd is.
Gebruiker geeft aan verder niets gedaan te hebben, en voor deze ene keer geloof ik er een.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Er is wellicht iets mis met het hardwareprofiel undocked. Wellicht kun je het profiel opnieuw aanmaken op basis van het werkende profiel.

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Hey, dat is een goede tip. Ga ik proberen, tnx

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06 16:35
Uit mn hoofd is het FN - F4 om te wisselen tussen schermen. Het lijkt erop dat Windows de verkeerde monitor uitgang kiest

Been there, Done that. Mijn vriendin heeft continue dit probleem |:(

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
raymonvdm schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:43:
Uit mn hoofd is het FN - F4 om te wisselen tussen schermen. Het lijkt erop dat Windows de verkeerde monitor uitgang kiest

Been there, Done that. Mijn vriendin heeft continue dit probleem |:(
Nee, die heb ik al geprobeerd. Woensdag heb ik de hele dag zijn laptop dus zal dan even het hw profiel aanpassen/vernieuwen. Ik laat het weten.

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Nou, net een uur wezen testen. Allerlei verschillende hardwareprofielen aangemaakt, maar niets werkt.
Alles staat gewoon zoals je zou verwachten.
Iemand nog een ander idee?

Overigens melde een andere collega zich vanmorgen met hetzelfde probleem.

Probleem blijft bestaan na een BIOS update en het verwijderen van de MS Updates van 15-10

[ Voor 32% gewijzigd door St@m op 21-10-2009 10:38 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Kick?

Pagina: 1