Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UPC 25 MB, overdag 24MB, Avond 0.5MB tot 7 Mb.

Pagina: 1
Acties:

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:21
Vraagje.

Ik ben laatst overgestapt van 15M naar 25MB van UPC, maar zit met een probleem.

Met 15MB ging alles goed, zowel overdag / avond.

Nu heb ik een 25MB verbinding, wat overdag goed gaat, maar in de avond haal ik 0.5 mb soms, en meestal rond de 6, 7MB.
Vandaag een monteur langsgekomen, die zegt dat het aan de Coax kabel ligt, die moet dikker, maar dat lijkt me sterk?(was er zelf niet bij, anders had ik er zelf wel wat van gezegd)

Maar dan zou hij het overdag ook slecht moeten doen, of met de 15MB zou ik ook wat moeten merken in de avond, wat niet het geval was....?

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Nou zeg ik ook maar wat, dus misschien slaat dit nergens op (:P):

Kan het misschien aan de wijkkast liggen? Dat 's avonds iedereen inlogt, gaat downloaden en dergelijke, en dat men dan daardoor beperkt wordt? Dat lijkt mij de beste verklaring die ik kan bedenken aangezien je overdag dus wel bijna je max. haalt en alleen 's avonds niet.

Let overigens wel op je MB gebruik, je hebt waarschijnlijk 25 mb, als in megabit, nu heb je het over megabytes, mB's. Het is nogal een verschil.

Verwijderd

Ook is de vraag waar je dit test natuurlijk, het kan dat de testlocatie 's avonds overvol is, aangezien iedereen dan thuis is.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

TrekDude101 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:23:
Kan het misschien aan de wijkkast liggen? Dat 's avonds iedereen inlogt, gaat downloaden en dergelijke, en dat men dan daardoor beperkt wordt? Dat lijkt mij de beste verklaring die ik kan bedenken aangezien je overdag dus wel bijna je max. haalt en alleen 's avonds niet.
Met de nieuwere Docsis standaarden heeft het aantal aansluitingen in de wijkkast vrijwel géén invloed meer op de internetsnelheid van een enkele gebruiker.

Dit lijkt meer met drukte te maken te hebben op het stukje netwerk van UPC s'avonds laat waarvan de TS gebruik maakt. En nee, juridisch kan je daar niets tegen doen want in het contract wat je hebt getekend staat heel duidelijk dat UPC niet kan garanderen dat je op elk moment de maximale snelheid van je abonnement haalt.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je downloadsnelheid steevast op hetzelfde tijdstip inkakt, kan het ook knijpen zijn (al zou UPC dat niet meer doen?).

Heb je het zowel met HTTP als met andere protocollen?

• Mr.Joker
mindcrash schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:28:
[...]

Met de nieuwere Docsis standaarden heeft het aantal aansluitingen in de wijkkast vrijwel géén invloed meer op de internetsnelheid van een enkele gebruiker.

Dit lijkt meer met drukte te maken te hebben op het stukje netwerk van UPC s'avonds laat waarvan de TS gebruik maakt. En nee, juridisch kan je daar niets tegen doen want in het contract wat je hebt getekend staat heel duidelijk dat UPC niet kan garanderen dat je op elk moment de maximale snelheid van je abonnement haalt.
Het is megabit uiteraard.
maar als het door de drukte zou komen dan zou mijn 15mb verbinding die ik 2 weken geleden had, ook al achteruit moeten gaan wat niet het geval is.
Nee dat begrijp ik, maar van 25MB, naar 0.5 MB , dat is niet normaal natuurlijk, dan laad hij niet eens een pagina, en ik moet ten alle tijde gewoon gebruik kunnen maken van me internet.

alleen wat mijn vraag eigenlijk was; Kan die dunne coaxkabel ervoor zorgen dat mijn internet snelheid in de avond, 24 X zo langzaam is? (volgens mij niet)

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-10 14:23
Hoe is je verbinding in huis opgezet? via lan of wifi?
ik heb namelijk een tijd gehad dat mijn verbinding compleet inkakte 's avonds, omdat iedereen in de buurt op dat moment op hetzelfde wifi kanaal aan het internetten was, dus, heb je wifi, dan kun je het nog even proberen via een lan kabel..

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mr.Joker schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:45:
[...]

Het is megabit uiteraard.
maar als het door de drukte zou komen dan zou mijn 15mb verbinding die ik 2 weken geleden had, ook al achteruit moeten gaan wat niet het geval is.
Nee dat begrijp ik, maar van 25MB, naar 0.5 MB , dat is niet normaal natuurlijk, dan laad hij niet eens een pagina, en ik moet ten alle tijde gewoon gebruik kunnen maken van me internet.

alleen wat mijn vraag eigenlijk was; Kan die dunne coaxkabel ervoor zorgen dat mijn internet snelheid in de avond, 24 X zo langzaam is? (volgens mij niet)
Nee, natuurlijk niet..dan had je het continu moeten hebben.

En overigens, Mb= megabit en MB is megabyte... :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

• Mr.Joker
Nee, gewoon via de vaste kabel, geen Wi-Fi.
Ik vind dit heel raar, en ik vraag me af of ik dan ook echt in die Coax kabel moet investeren, maarja als ik dat niet doe, komt er ook geen vervolg bezoek van de monteur lijkt me....
Zwaar irritant is het, kan ik netzogoed me N97 aan de pc hangen en internetten, haha :)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Exorcist schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:33:
Als je downloadsnelheid steevast op hetzelfde tijdstip inkakt, kan het ook knijpen zijn (al zou UPC dat niet meer doen?).

Heb je het zowel met HTTP als met andere protocollen?
Ze knijpen zeker :P

Pas eens getest met YouTube. Direct via UPC haalde ik 25~30KB/s, via een zelf opgezet proxy servertje naar een standaard xs4all accountje haalde ik opeens 100KB/s (de max upload van die lijn). Rara hoe kan dat :P (en ja, ik heb met een trace gecontroleerd of het dezelfde server was).

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dus als ik het goed begrijp heb je nu met een sneller abonnement (25 Mbit/s i.p.v. 15 Mbit/s) 's avonds een flink lagere snelheid dan je met het oude abonnement 's avonds had?
Klinkt erg apart inderdaad, aan de kabels kan het dan in ieder geval niet liggen, het werkte toch?

Ik zou eerder iets gokken dat je nu een ander IP hebt gekregen en dus misschien in een andere 'groep' valt welke via een andere route gerouteerd wordt.
Misschien dat je daardoor ineens in de categorie valt welke ze knijpen waar QoS op toegepast wordt.
Geldt het voor alle soorten verkeer?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mr.Joker
Dat zie je helemaal goed.
Downloaden gaat niet via Torrent, internetten gaat ook niet, youtube filmpjes gaan heel langzaam, kortom alles.
wat wel raar is, is dat hij aangeeft dat medium is ontkoppeld, niet zo?
Ze knijpen idd wel in de avond, met downloaden etc, maar na 12 is dat weer gedaan, maar wat ik heb valt niet onder de categorie knijpen denk ik....

Ethernet-adapter voor LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: arnhem.chello.nl
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::bda8:4e83:ebc3:d163%11
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : **************************
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 62.195.43.1

Tunnel-adapter voor isatap.arnhem.chello.nl:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld

Tunnel-adapter voor LAN-verbinding* 11:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IPv6-adres. . . . . . . . . . . . : 2001:0:d5c7:a2d6:2494:2bb5:c13c:d42c
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::2494:2bb5:c13c:d42c%13
Standaardgateway. . . . . . . . . :

Tunnel-adapter voor 6TO4 Adapter:

IPv6-adres. . . . . . . . . . . . : 2002:3ec3:2bd3::3ec3:2bd3
Standaardgateway. . . . . . . . . : 2002:c058:6301::c058:6301

[ Voor 5% gewijzigd door Mr.Joker op 19-10-2009 14:11 ]

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:51
Dat is gewoon een vette capaciteits te kort naar de huizen toe.Kijk meer eens naar het verbruik op de amsterdam internet exchange.De hoogste piek ligt 's avonds om een uur of 20.00.Als upc capaciteitsproblemen heeft naar de wijk of dorp waar je woont,kan het gebeuren dat het 's avonds en op nattige zondagen sterk instort.Heb dezelfde problemen ook met Caiway gemaakt,dus komt me erg bekend voor.Vervang eerst die coax eens,sluit even wat dingen uit.Die monteur zegt het niet voor niets dat ie te dun is.Koop coax 12 van Hirsmann,zet er afgeschermde connectors op,of f conectoren,en ga dan weer eens kijken of ie 'savonds instort.Vraag eens bij buren of vrienden die in de buurt wonen of zij het zelfde ervaren.Als dat zo is ,is het gewoon een capaciteitsprobleem en hoef je thuis niet meer te zoeken.

• Gonadan

Gonadan

vincedd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:49:
Vervang eerst die coax eens,sluit even wat dingen uit.Die monteur zegt het niet voor niets dat ie te dun is.Koop coax 12 van Hirsmann,zet er afgeschermde connectors op,of f conectoren,en ga dan weer eens kijken of ie 'savonds instort.Vraag eens bij buren of vrienden die in de buurt wonen of zij het zelfde ervaren.Als dat zo is ,is het gewoon een capaciteitsprobleem en hoef je thuis niet meer te zoeken.
Die monteur kan nog meer zeggen, die heeft eerst een checklist van 100 punten om het op de klant af te kunnen schuiven.
Als die allemaal in orde zijn gaan ze pas bij zichzelf kijken.
Het heeft prima gewerkt met de huidige kabels, ik zou het dus sowieso niet thuis zoeken.
Rondvragen in de buurt is echter wel een goed idee, samen sta je sterk en zal UPC eerder wat gaan doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zou toch graag eerst wat signaalwaardes uit je modem willen zien voordat er conclusies getrokken kunnen worden. Zowel in de ochtend, middag als avond.

Het argument dat het wel gewerkt heeft met de huidige kabels is niet steekhoudend. Het kan zijn dat de boel al een hele tijd net op het randje gefunctioneerd heeft, maar door een wijziging in het UPC netwerk nu in elkaar stort (modulatie veranderd of de buurman heeft internet genomen). Heb het hier thuis zelf gezien. Nooit problemen maar van de een op de andere minuut geen verbinding meer. Kabels en alle zooi vervangen en sindsdien geen problemen meer.

Kabelboeren zeggen niet voor niets dat je eerst je eigen bekabeling moet checken, want in 90% van de gevallen ligt daar daadwerkelijk het probleem.

Maar leg het maar eens aan een klant uit, dat het opeens niet meer werkt. Een klein beetje corrosie of iets dergelijks kan funest zijn als je bekabeling sowieso al slecht was.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Mr.Joker
Hoe krijg ik de signaalwaardes uit me modem?, met de router kon dat wel volgens mij, maar met de modem?
Gebruik al 2 jaar internet via UPC, lijkt me raar, dat na die contractafsluiting voor 25MB, de kabels opeens gaar zijn geworden.
Zo kan ik wel alles gaan vervangen natuurlijk.
Tsja, ik zal het wel gaan vervangen, mocht dat het niet zijn, dan weet ik het ook niet.
Wel heb ik deze modem al 2 jaar.
Begon met een snelheid van 6 MB, wat steeds werd verhoogd, tot uiteindelijk 15, kan het zijn, dat die modem het niet aankan (volgens UPC kan dat niet) ?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Vergeet niet dat je nu een stuk meer kunt verzenden over je lijn. Dat stelt ook hogere eisen aan diezelfde lijn.

Maar ik raad je even aan om de topicstart van dit topic te lezen:
UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Daar staat beschreven wat je moet doen bij een slechte verbinding (en dus ook hoe je je signaalwaardes uit je modem kunt halen).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 12:18
UPC knijpt volgens mij nog steeds de 25MBit+ verbindingen hoor. Niets nieuws. Torrents & Usenet bijvoorbeeld is héél brak, en web gaat weer prima.

Test het een aantal avonden; het zal w.s. opvallen dat je altijd precies dezelfde snelheden haalt.

• Gonadan

Gonadan

Glashelder schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:18:
Zou toch graag eerst wat signaalwaardes uit je modem willen zien voordat er conclusies getrokken kunnen worden. Zowel in de ochtend, middag als avond.

Het argument dat het wel gewerkt heeft met de huidige kabels is niet steekhoudend. Het kan zijn dat de boel al een hele tijd net op het randje gefunctioneerd heeft, maar door een wijziging in het UPC netwerk nu in elkaar stort (modulatie veranderd of de buurman heeft internet genomen). Heb het hier thuis zelf gezien. Nooit problemen maar van de een op de andere minuut geen verbinding meer. Kabels en alle zooi vervangen en sindsdien geen problemen meer.
Natuurlijk moeten je kabels gewoon in orde zijn, daar moet je sowieso nooit op bezuinigen.
Het gaat mij echter wat ver om het argument meteen als 'niet steekhoudend' te bestempelen, mede omdat het dus overdag wel goed werkt.
Je hebt echter een grote kans dat UPC je niet verder gaat helpen voordat die kabel vervangen is.

Als je het echt zeker wilt weten zou ik hem in ieder geval wel vervangen, het zou in theorie kunnen zijn dat de signaalsterkte 's avonds iets zakt waardoor het net niet meer goed over komt.
Kabelboeren zeggen niet voor niets dat je eerst je eigen bekabeling moet checken, want in 90% van de gevallen ligt daar daadwerkelijk het probleem.

Maar leg het maar eens aan een klant uit, dat het opeens niet meer werkt. Een klein beetje corrosie of iets dergelijks kan funest zijn als je bekabeling sowieso al slecht was.
Dat is ook moeilijk uit te leggen, zeker als de klant van van het bekende 'neefje' gehoord heeft dat kabels helemaal niet kunnen slijten.
90% lijkt mij wat overdreven, er zijn vele gevallen waarin de provider gewoon (weer) iets verkeerd ingesteld heeft.
Ik snap dan ook niet dat ze die monteurs niet meer promoten, uiteindelijk verdien je flink terug doordat de support minder belast wordt.
RedHat schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:10:
UPC knijpt volgens mij nog steeds de 25MBit+ verbindingen hoor. Niets nieuws. Torrents & Usenet bijvoorbeeld is héél brak, en web gaat weer prima.

Test het een aantal avonden; het zal w.s. opvallen dat je altijd precies dezelfde snelheden haalt.
Lees anders het hele topic eerst even door.
Het gaat om alle verkeer, dus ook simpele websites.
Tevens gaat het niet alleen om de traffic-shaping maar is de snelheid gewoon gelijk aan een 14k4 modempje. ;)

offtopic:
Disclaimer: Mits de TS accurate informatie geleverd heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Gonadan op 19-10-2009 18:14 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mr.Joker
RedHat schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:10:

Knijpen is al bekend, maar dat is na 12 uur middernacht weer over (tenminste met me 15MB verbinding, met me 25 mb's is natuurlijk ander verhaal).
Zal de waardes is ff regelen.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Gonadan schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:11:
[...]

Natuurlijk moeten je kabels gewoon in orde zijn, daar moet je sowieso nooit op bezuinigen.
Het gaat mij echter wat ver om het argument meteen als 'niet steekhoudend' te bestempelen, mede omdat het dus overdag wel goed werkt.
Je hebt echter een grote kans dat UPC je niet verder gaat helpen voordat die kabel vervangen is.

Als je het echt zeker wilt weten zou ik hem in ieder geval wel vervangen, het zou in theorie kunnen zijn dat de signaalsterkte 's avonds iets zakt waardoor het net niet meer goed over komt.
Het argument is niet steekhoudend omdat er overdag waarschijnlijk veel minder modems actief zijn op de lijn. Natuurlijk krijg je dan 's avonds meer last van storingen als je signaal al slecht is. Daarom is het wat mij betreft juist waarschijnlijker dat het aan de bekabeling ligt.

Het kan bijvoorbeeld ook zo zijn dat de monteur de signaalwaardes wel heeft uitgelezen, en aan de hand daarvan heeft geconcludeerd dat die coaxkabel de boosdoener is. Hier staat niks over in de TS..en wij zijn er niet bij geweest dus dat is speculatie maar het zou kunnen.

• Mr.Joker
RF Parameters
Downstream
Freq/Power: 308.000 MHz -8 dBmV
Signal to Noise Ratio: 37 dB
Modulation: QAM256

--------------------------------------------------------------------------------
Upstream
Freq/Power: 53.000 MHz 52 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)

Symbol Rate: 2560 kSym/sec

Modulation: QAM16

Ziet er gewoon goed uit volgens mij?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nee want je Received Signal Strength is te laag :P

• Mr.Joker
Even uit topic gekopieerd:

'1) Forward Path (Downstream) SNR: moet altijd >29dB zijn, liefst >31dB (zeker bij 256 QAM modulation). Hieronder treedt packet loss op, dus trage verbinding, in extreme gevallen helemaal geen verbinding.
2) Received Signal Strength: tussen de -6 en 6dBmV is goed, tussen -14 en 14 kan nog goed gaan... Als de waardes nog slechter zijn gaat de modem simpelweg offline.
3) Return Path (Upstream): hoort <55dBmV te zijn, daarboven geeft aan dat er teveel demping is op de lijn - wat indicatie kan zijn van signaalproblemen op het retourpad (en bovendien kan het strepen op TV-beeld geven)'
Heb meer dan 31DB, namelijk 37.
Received signal strength is tussen -14 en 14 ....

Ik heb hier nog wel een dikke coax liggen volgens mij, 15 euro a la 5 meter was het volgens mij.
die test ik straks wel even dan.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Er staat dat het tussen -6 en 6 goed is. Daarbuiten kan het mis gaan, en aangezien jij -8 scoort kan het zijn dat dat je probleem is :)

• Gonadan

Gonadan

Wat dat betreft moet ik mij bij Glashelder aansluiten.
Sowieso zitten je waarden nogal richting het randje.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 18:38

Osxy

Holy crap on a cracker

In mijn ogen zou een betere kabel niet uit mogen maken aangezien je buiten de probleem uren wel normale snelheid hebt.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Osxy schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:08:
In mijn ogen zou een betere kabel niet uit mogen maken aangezien je buiten de probleem uren wel normale snelheid hebt.
Ook niet als je de argumenten leest die er op wijzen dat het wel kan? Of vind je dat gewoon?

Vergeet niet dat coax een shared medium is!

[ Voor 6% gewijzigd door Glashelder op 19-10-2009 19:16 ]

• Mr.Joker
Ik zal het morgen even proberen mensen :)

• Mr.Joker
Heb nu deze snelheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/596849538.png

Dat gaat gepaard met deze waarden:

RF Parameters
Downstream
Freq/Power: 308.000 MHz -7 dBmV

--------------------------------------------------------------------------------
Upstream

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hoe lang is die kabel? Als dat een lange kabel is, al geprobeerd hem zo kort mogelijk te maken?

• Mr.Joker
Zal ik ff bekijken nu!
Gelijk even kabels vervangen, als ik daar zin in heb. (:P)
Waarden nu:
RF Parameters
Downstream
Freq/Power: 308.000 MHz -6 dBmV

Upstream

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/597392521.png

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je focust je helemaal op de snelheden hier, maar je zoekt niet uit *waarom* de snelheid laag is. Komt dat door packetloss? Of door congestion? Of iets anders?

Doe even op moment dat je slechte scores meet een ping -t naar een willekeurig IP (www.google.nl bijvoorbeeld). Hoe zijn de pingtijden? Als de meeste laag zijn maar er af en toe helemaal geen respons komt heb je last van packetloss. Zijn alle tijden hoog, dan wijst het op congestion. En als alle tijden laag zijn, dan heb je met iets anders te maken...

Oslik blyat! Oslik!

• Mr.Joker
Dan zou ik weer moeten wachten tot 10 uur, tot dan :P

• Robinski
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Had je je initiële snelheids tests ook met SpeedTest gedaan?
Want die is zo onbetrouwbaar als maar kan.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 19:37
Mr.Joker schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 18:59:
Even uit topic gekopieerd:

'1) Forward Path (Downstream) SNR: moet altijd >29dB zijn, liefst >31dB (zeker bij 256 QAM modulation). Hieronder treedt packet loss op, dus trage verbinding, in extreme gevallen helemaal geen verbinding.
2) Received Signal Strength: tussen de -6 en 6dBmV is goed, tussen -14 en 14 kan nog goed gaan... Als de waardes nog slechter zijn gaat de modem simpelweg offline.
3) Return Path (Upstream): hoort <55dBmV te zijn, daarboven geeft aan dat er teveel demping is op de lijn - wat indicatie kan zijn van signaalproblemen op het retourpad (en bovendien kan het strepen op TV-beeld geven)'
Heb meer dan 31DB, namelijk 37.
Received signal strength is tussen -14 en 14 ....

Ik heb hier nog wel een dikke coax liggen volgens mij, 15 euro a la 5 meter was het volgens mij.
die test ik straks wel even dan.
Geld dit voor alle kabel providers?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Geld gewoon voor alle EuroDOCSIS modems :) Ja dus.

• Mr.Joker
Ik gebruik voortaan wel speedtest van UPC, kijken wat daar uitkomt.

daar komt uit:
4.24 DL
1.42 UL

Geen packetloss.

EDIT: Nu krijg ik met pingen wel time-out? 0 verzonden, 4 verloren, 100% verlies. (ping www.nu.nl)
Bij www.google.nl krijg ik geen time-out?

Vasn me modem: 10/20/2009 19:53 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out

wat wel raar is, Freq/Power: 308.000 MHz -7 dBmV
Soms is het - 8, dan weer -6?

[ Voor 35% gewijzigd door Mr.Joker op 20-10-2009 20:01 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die waardes zijn niet bijzonder. Downstream signal level is aan de lage kant, maar nog lang niet kritiek. Bovendien vliegt je modem offline als dat niet in orde is, en dat is niet waar je last van hebt. SNR is mooi hoog, daarnaast leiden problemen daar tot packetloss.

Conclusie: je probleem zit niet in de fysieke verbinding, maar iets erboven.

Verder reageren sommige servers niet op ICPM requests (ping), omdat ze wel betere dingen te doen hebben (sites serveren enzo). Daarom krijg je van bijv nu.nl geen reply. Dat is geen probleem. Af en toe een reply is veel zorgwekkender en daar heb je geen last van.

Dan de vraag natuurlijk: waar gaat het wel mis.

Laten we eens beginnen met wat je zelf allemaal kunt uitsluiten, want wat je beschrijft klinkt nou niet als een "typisch" UPC issue. Je geeft aan niet met WiFi te werken, maar met UTP. Betekent dat dat je PC direct op de modem zit, of heb je er nog een router tussen? Zo ja, welke? Probeer dan iig wat er gebeurt als je met je PC direct op de modem zit (wel eerst even modem resetten voordat je PC aankoppelt, anders krijg je geen IP).

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 21-10-2009 11:11 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Mr.Joker
Pc is direct aangesloten op de modeml, zonder router ertussen...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je evt een andere PC/laptop, of kun je er eentje lenen om even mee te testen?

Wat trouwens in me opkomt: welke virusscanner draai je? En wanneer staat dat ding ingesteld om een system scan te doen? Als dat iedere avond is, en meerdere uren duurt, heb je mogelijk de schuldige te pakken... (vooral AVG's Link Scanner is berucht. Als je AVG met default options geinstalleerd hebt, schakel dan de Link Scanner achteraf uit. Scheelt vaak tientallen Mb/s)

Oslik blyat! Oslik!

• Mr.Joker
Nu niet, maar morgen komt er een nieuwe pc binnen, die kan ik wel even testen, maar ook als ik geen antivirus draai(dus gewoon verwijderd uit systeem), dan doet de verbinding nog steeds zo fcked.

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
@Mr.Joker,

Uit je posts begrijp ik dat je niet de snelheid haalt die je zou moeten halen. Zou je een email kunnen sturen naar webcare@upc.nl met daarin je postcode en huisnummer? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen. Het lijkt erop dat het signaal niet in orde is. Kun je in de titel aangeven dat het om een post op tweakers.net gaat.

Alvast bedankt,

VodafoneZiggo-webcare

Pagina: 1