• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-01 16:15
Sinds kort ben ik op zoek naar een leuke beamer. na verschillende plaatsen afgezocht te hebben ben ik op devolgende beamers uitgekomen:

beamer: tech: licht: contract: prijs:
* Acer H5350 - ColorBoost DLP 2000 ANSI 2000:1 € 500,-
* Epson EH-TW420 LCD 2000 ANSI ?????? € 632,-
* Optoma HD65 DLP 1600 ANSI 4000:1 € 642,-
* BenQ W600 DLP 2600 ANSI 3000:1 € 650,-

alle beamers zijn 720p, wat een vereiste is voor mij.

ik wil de beamer voornamelijk gaan gebruiken voor films en gamen.
Hoe is het gamen tegenwoordig op de DLP-beamers, is er met de bovenstaande beamers nog een probleem met het bekende "regenboogeffect" ?

aangezien ik nergens online een fatsoenlijke vergelijking tussen de beamers kan vinden zou ik graag eens de mening horen van wat tweakers die er enig verstand van hebben. andere beamers mogen natuurlijk ook, maar mijn richtprijs is wel ongeveer € 600,- het is tenslotte maar om soms een keer een filmpje te kijken.

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:39
Ik lees hier en daar dat sommige mensen wel wat last van het regenboogeffect hebben, maar dit schijnt vooral per persoon te verschillen, en volgens mij wordt het voorgesteld als een groter probleem dan het is. Zelf ga ik denk ik voor de Acer H5350 binnenkort; ik heb niet het idee dat de andere beamers die je noemt nou echt beter zijn voor het extra geld dat je er voor neertelt.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:55
Ik heb zelf deze recentelijk aangeschaft:
pricewatch: Epson EB-W6
Is LCD techniek en in dezelfde prijsklasse. :)

-

• timminater
SysRq schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:18:
Ik heb zelf deze recentelijk aangeschaft:
pricewatch: Epson EB-W6
Is LCD techniek en in dezelfde prijsklasse. :)
klopt maar deze is geen native 16:9 resolutie, en aangezien mijn films dat wel zijn heb ik graag een beamer die dit ook is. daarnaast denk ik dat ik toch voor een DLP ga, omdat daar de pixels minder zichtbaar zijn dan bij een LCD beamer.
enige waar ik nog tussen twijfel nu is de Acer H5350 - ColorBoost en de Optoma HD65
Optoma is al veel positiefs over te vinden en heeft een dubbel zo hoog contrast als de Acer, Acer heeft weer goedkopere lampen en instantpack, dus je hoeft niet te wachten op het afkoelen van de beamer

Verwijderd

timminater schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:39:
[...]

klopt maar deze is geen native 16:9 resolutie, en aangezien mijn films dat wel zijn heb ik graag een beamer die dit ook is. daarnaast denk ik dat ik toch voor een DLP ga, omdat daar de pixels minder zichtbaar zijn dan bij een LCD beamer.
enige waar ik nog tussen twijfel nu is de Acer H5350 - ColorBoost en de Optoma HD65
Optoma is al veel positiefs over te vinden en heeft een dubbel zo hoog contrast als de Acer, Acer heeft weer goedkopere lampen en instantpack, dus je hoeft niet te wachten op het afkoelen van de beamer
Bij een goede lcd beamer is er geen screendoor effect meer, zoals vroeger.
Pixels zijn dan nagenoeg even weinig zichtbaar als bij dlp.
De Optoma lijkt me verder toch een betere keuze.
Contrast is een van de belangrijkste zaken in videoweergave.

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:39
Ja, na het lezen van een review blijkt de Acer toch wel vrij veel last te hebben van dat regenboogeffect, de Optoma minder.

Over lampen zou ik me niet zo druk maken, tegen de tijd dat je 2000 uur je beamer hebt gebruikt kun je beter een nieuwe kopen van veel hogere kwaliteit voor twee keer de prijs van een losse lamp.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-02 14:33
Ik ben zelf al een tijdje aan het lezen over 720p beamers en ben van plan voor eind dit jaar een beamer te kopen. Een full HD beamer vind ik te duur. Ik focus me enkel op LCD omdat ik bij DLP te vaak het regenboogeffect tegenkom als negatief punt.

Er zijn twee sites die volgens mij echt goed zijn omdat ze uitgebreide reviews hebben en uitsluitend (of toch voornamelijk) met beamers bezig zijn, namelijk projector central en projector reviews.

Twee 720p beamers die letterlijk overal goede commentaren krijgen zijn de Epson EMP-TW680 en de EMP-TW700 (verschillen slechts miniem: TW700 is iets nieuwer) en de Panasonic AX200. Ik verkies de Epson wegens betere garantie.

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-02 10:19
ik heb zelf ook een Acerbeamer ongeveer een jaar geleden gekocht,
op het begin iriteerde ik mij ook aan het regenboogeffect, maar naar een paar dagen kijken ( ik gebruik hem als tv vervanger + films vanaf media center ) zie ik het regenboogeffect niet eens meer.

mijn beamer is ook 720P, haarscherp maar wel een cooldown van ongeveer 30/60 seconden hoor.
misschien tegenwoordig niet meer...

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:36
Ik krijg al 2 jaar naar 2 dlp beamers en ik, of een van de mede film kijkers heeft ooit last gehad van het regenboogeffect.
Je kan het wel zien als je bijv. je hand tussen je ogen en het scherm houdt en een beetje zwaait. Ook zie je het als je de kamer in komt lopen en met een schuddend hoofd naar de lens van de beamer kijkt. Verder hebben we er nog nooit last van gehad tijdens het film/foto kijken. Het gaat om een dell mp2200 en een Acer... blabla.

Ik zou gaan voor veel lumen en een hoog contrast.

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zelf ben ik alweer enkele maanden in het bezit van de Infocus X9. Dit is ook een 720p (DLP) beamer en zeker weten het overwegen waard. De kleuren zijn erg levendig en door de hoge lichtopbrengst draai ik eigenlijk altijd in eco-mode tijdens het film kijken.

http://www.projectorcentr...ec_sheet.cfm?part_id=4412

• timminater
Ok, na lange tijd zoeken wil ik nu voor de WK toch wel eens de beamer in huis gaan halen.

Ik ben uitgekomen op de volgende 2 modellen:

Optoma HD67 linkje
Acer h5360 linkje

Beiden beamers hebben ondersteuning voor 3D omdat ik de beamers ook wil gaan gebruiken voor gamen in 3D.

Prijs van beiden beamers is hetzelfde, en als ik de specificaties lees klinkt de acer beter. Aangezien ik niet echt een kenner ben op het gebied van beamers toch graag eens jullie advies..

• timminater
die heeft een resolutie van 800x600 dus.
aangezien ik 720p zoek is dit dus totaal niet wat ik zoek, daarnaast ook nog eens veel te duur als ik het vergelijk met andere websites, aangezien de beamer al vanaf 300 euro te koop is incl. verzending.

Graag dus wel een advies waar ik iets aan heb in plaats van reclame

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:08

TF

bla bla

Even een klein schopje. Ik heb een

eMachines v700 aangeschaft met de volgende specificaties.

Helderheid: 2500 ANSI
Helderheid ECO: 2000 ANSI
Resolutie: 1280 x 720 WXGA
Contrast: 3200 : 1
Gewicht: 2.2 (kg)
Geluid: 32 dB
Geluid ECO: 27 dB
Branduren lamp: 3000 uur
Branduren lamp ECO: 4000 uur
Garantie: 24 Maanden
Staat: Nieuw apparaat
Bijzonderheden: HD READY
Aansluitingen: HDMI D-SUB 15pin in (VGA)
YUV Component (RGB) Cinch-Video
S-Video RS232
3,5 mm Mini Jack

Prijs : € 499,00

Het is precies dezelfde als de Acer H5360 maar dan 100 euro goedkoper :-)

Het is dus een HD ready, met een resolutie van 1280 x 720 (native)

Hij komt maandag binnen hoop ik

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zie geen ander topic waar de Acer 5360 besproken wordt dus ik geef dit een slinger. De price watch heeft hem nu in de lage 500 categorie staan wat een mooie prijs is.

Mijn doel is helaas erg ingewikkeld:
ik moet hem minstens één keer op een flink verlichte beurs gebruiken als achtergrond projector ipv affiches. Kan er ter plekke een huren voor 300E of ik koop iets als de Acer of een betere in die prijscategorie.

na de beurs zou ik hem graag gebruiken voor tests. Ik ontwikkel computer graphics / 3D etc oplossingen en ben consultant. Spelen met projectie in mijn werkkamer dus, stereo brilletjes etc. Wie weet kijk ik er ook wel eens formule 1 mee op een grote witte wand.

Tenslotte zou ik hem graag gebruiken als portable voor aan mijn Android tablet om mijn consultancy oplossingen te demonstreren.

In alle gevallen is de input een mix van CG en gewone video. Wat ik er van begrijp heb ik voor werkkamer gebruik juist niet zoveel lumen nodig omdat het gewoon om lichtsterkte per m2 (foot/candela) gaat en draait het om contrast. Bij presentaties en zeker op een beurs heb ik geen grip op de omgeving en licht het ´zwartpunt´ extreem hoog, dus veel lumen nodig.

Nou staat me bij dat de powerpoint beamertjes (oh wat haat ik die sessies) niet geschikt zijn voor bewegend materiaal, maar dat heb ik slechts ergens opgepikt.

Qua resolutie wil ik op 720p/i settlen.

Zou de Acer daar geschikt voor zijn of wordt het met 2500 Ansi lumen nog niets op beurzen? Zijn er alternatieven in die prijscategorie die beide doelen beter kunnen combineren of kan ik het schudden en moet ik er steeds ter plekke een huren voor presentaties en mijn thuistestjes op een Acer achtige doen.

Zoals je ziet, ik heb de klok horen luiden, maar de klepel is zoek ook na wat onderzoek.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Als jullie het neit erg vinden doe ik hier even een topickaap ipv een nieuw topic te starten. :P

Ik zoek voor op mijn werk een beamer, en na wat gegoegel etc. is het voor mij (iemand die totaal geen verstand van beamers heeft) er niet veel duidelijker op geworden.

De beamer moet gebruikt worden voor presentaties en ondersteuningen tijdens vergaderingen. wordt dus aangesloten op een laptop/pc en dan met extended desktop gebruikt worden om afbeeldingen, grafieken en PP presentaties weer te geven.

Wat me vooral opgevallen is dat de beperkte resolutie van veel beamers me nogal een beperking lijkt voor dit soort dingen.

Maar kunnen jullie mij een aantal tips geven?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor dit soort werk zou XGA in feite genoeg moeten zijn (1024x768 dus), maar er zijn ook genoeg 1280x720 of 1920x1080 beamers als je een hogere resolutie wil. Je zult voor jezelf moeten bepalen hoeveel lichtopbrengst je nodig hebt (afhankelijk van de mate van verduistering) en wat je budget is...

Dat kan wat mij betreft overigens prima in een nieuw topic... :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.