Toon posts:

Twee computers verbinden via Macbook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of het mogelijk is om twee apparaten met elkaar te verbinden via een Macbook: dus een apparaat verbind ik met de ethernet poort en het andere via de airport verbinding.

Ik dacht dit snel even te doen, maar ik weet niet of het eigenlijk wel mogelijk is. Ik denk dat je een bridge moet maken tussen de twee interfaces? Ik heb het al geprobeerd via internet sharing met de volgende instellingen:

wired:
macbook 192.168.0.1
computer 192.168.0.127 (gateway 192.168.0.1)

wireless:
macbook 169.254.87.67
computer 169.254.87.68 (gateway 169.254.87.67)

maar goed, dit werkt bij mij dus niet. Uiteraard daarna via google gekeken of er mogelijkheden zijn, maar de meeste mensen die iets soortgelijks proberen willen hun internet delen. Ik weet niet zeker of deze situatie identiek te noemen is. Iemand een idee?

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:53

rammes

koekebakker 1e klas

dus je wil van je macbook een router maken? waarom gebruik je geen switch/hub/router?

[ Voor 34% gewijzigd door rammes op 19-10-2009 16:36 ]

Ik zou het doen!

Verwijderd

Om wat voor apparaten gaat het.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-02 16:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

wat wil je uberhaupt doen? Kan je die 2 apparaten niet met een UTP aan elkaar verbinden? Of zet een switch in zodat de MacBook erbij kan.

Launching containers into space

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Softwareproblemen horen in Apple Software & Diensten, dus een move die kant op :)

ACS > ASD

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
rammes schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:35:
dus je wil van je macbook een router maken? waarom gebruik je geen switch/hub/router?
Omdat ik het makkelijk mee wil kunnen nemen, en die macbook gaat toch al mee.
Een digitale mengtafel en een laptop...
Whieee schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:51:
wat wil je uberhaupt doen? Kan je die 2 apparaten niet met een UTP aan elkaar verbinden? Of zet een switch in zodat de MacBook erbij kan.
Ik wil juist draadloos.
Daedalus schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:42:
Softwareproblemen horen in Apple Software & Diensten, dus een move die kant op :)

ACS > ASD
Mijn fout :)

Bedankt voor de suggesties tot nu toe, ik begrijp dat het ook op andere manieren kan maar dat is natuurlijk niet de sport ;)

Verwijderd

Hmm, als het om een DJ-setup gaat (wat ik aanneem als je een mengtafel meeneemt) kan ik je adviseren om e.e.a. gewoon bekabeld aan te sluiten... Een stuk fail-safer dan een draadloze verbinding als je het mij vraagt :)

Uiteraard geen antwoord op je vraag, maar wellicht een zet in een andere richting.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:44:
Hmm, als het om een DJ-setup gaat (wat ik aanneem als je een mengtafel meeneemt) kan ik je adviseren om e.e.a. gewoon bekabeld aan te sluiten... Een stuk fail-safer dan een draadloze verbinding als je het mij vraagt :)

Uiteraard geen antwoord op je vraag, maar wellicht een zet in een andere richting.
Nee, geen DJ setup. Ik vermeldde al niet waarover het ging omdat ik gewoon antwoord wil op mijn vraag :P Of het nou om twee laptops, een mengtafel en een NAS of een printer en een desktop pc gaat leek me niet zo heel relevant :)

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-02 16:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Goed het is dus puur een 'omdat het kan' projectje. Misschien is het een goed plan om je eens te verdiepen in routing. Open een terminal en typ:
man route

Launching containers into space

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-01 13:16
Er vanuit gaande dat alle apparaten wifi ondersteunen dan is het peanuts, klik op je mac op het airport icoontje in het menu en kies 'create network', de andere twee laten connecten met dat netwerk, voila.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Verwijderd

Topicstarter
Whieee schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:38:
Goed het is dus puur een 'omdat het kan' projectje. Misschien is het een goed plan om je eens te verdiepen in routing. Open een terminal en typ:
man route
Niet omdat het kan, zoals ik zeg: om zo min mogelijk zut mee te hoeven nemen. Ik zal het eens intypen. Maar misschien weet jij al te vertellen of het überhaupt mogelijk is om die twee interfaces met elkaar te verbinden?
tipex schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:12:
Er vanuit gaande dat alle apparaten wifi ondersteunen dan is het peanuts, klik op je mac op het airport icoontje in het menu en kies 'create network', de andere twee laten connecten met dat netwerk, voila.
Punt is, dat doen ze niet ;) Eén van de twee heeft alleen een RJ45 jack.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?
Pagina: 1