Printen vanuit VirtualXp in Win7 op netwerkprinter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

ik heb een pc met daarop Windows 7, daarop draai ik nog eens de virtuele xp modus (voor een oud boekhoudprogramma). Nu wil ik printen vanuit dat oude programma, maar dat gaat niet, want onder xp maakt het systeem geen deel uit van ons bedrijfsnetwerk.

Internet werkt wel in de virtuele modus, maar als ik in het DOS-venster "net view" uitvoer krijg ik alleen de virtuele computer te zien.

De pc met windows 7 staat in ons bedrijfsnetwerk, maar ik wil de virtuele xp modus ook in dat netwerk krijgen zodat ik van daaruit ook toegang krijg tot alle netwerkbronnen en printers.

Kan dit en zoja, hoe doe ik dit? (Ik heb alle informatie m.b.t. domein, users, enz... tot mijn beschikking)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder virtualbox zet ik gewoon mijn Guest network settings op "Bridged Adapter". Zodat deze gewoon een ip krijgt van mijn DHCP server.

Ik heb geen idee of je de netwerk instellingen van je Guest kan veranderen, maar dat zal toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat virtualbox nog iets anders is dan de virtuele xp modus die in windows 7 zit, ik denk daarom ook dat ik nergens guest network settings kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je naar de Virtual Machines folder gaat zie je daar een file `windows xp mode vmcx' waar je de settings (en dus ook je network settings) van aan kan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:43:
Als je naar de Virtual Machines folder gaat zie je daar een file `windows xp mode vmcx' waar je de settings (en dus ook je network settings) van aan kan passen.
In de xp modus of in windows 7?

(Kan het voorlopig nergens vinden)

En als ik deze aanpas, blijven de schijven van de windows 7 pc, die nu beschikbaar zijn in de virtuele xp, dan ook nog beschikbaar?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:50:
[...]

In de xp modus of in windows 7?

(Kan het voorlopig nergens vinden)

En als ik deze aanpas, blijven de schijven van de windows 7 pc, die nu beschikbaar zijn in de virtuele xp, dan ook nog beschikbaar?
Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Win7. c:\users\<username>\Virtual Machines.

Verder heeft dit weinig met servers te maken maar met de Virtual XP applicatie, dus ik ga je topic even verplaatsen naar CSA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.windowsecurity...ecurity-Implications.html

En dan onder het kopje: How can you make “XP Mode” more secure?

Is het wel mogelijk om je network settings aan te passen
Pagina: 1