Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Ik ben van plan een televisie uit Amerika te bestellen, maar ik weet dat ze daar gebruik maken van NTSC. Kan ik met zo een tv wel normaal analoog televisie ontvangen hier in Nederland?

Groet,
Bert

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Welke TV? Misschien ondersteunt ie zowel Pal als NTSC. Verder weet ik het niet zeker, maar volgens mij zou het sowieso geen probleem moeten zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door TrekDude101 op 19-10-2009 12:14 . Reden: typvaut ]

Verwijderd

Dat hangt van de betreffende tv af. De meeste tv's kunnen naar mijn weten inmiddels wel overweg met PAL en NTSC, maar dat zou je voor dat specifieke model na moeten gaan.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:00

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Sowieso kun je je afvragen of je met de beeldformaten van moderne tv's nog wel analoge televisie moet bekijken. En ga je echt je hele tv weer terugsturen naar de VS als er een probleempje is?

Tv's zijn de laatste jaren zo goedkoop geworden, ik zou de moeite en het eventuele ongemak niet nemen voor een iets goedkopere tv.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18
En houd er ook rekening mee dat ze 115 volt willen hebben...
Verder vraag ik me af of het inclusief shipping naar NL wel zo'n slimme zet is.

(en 'klein vraagje' is niet echt een handige topictitel...)

Punctuality is the politeness of kings

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:00

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Het voltage ook nog inderdaad. Bij een grote tv mag je zo een 500W omvormer kopen en vaak vergeten mensen de BTW en invoerheffing (zit die op tv's?). Dat hakt er behoorlijk in.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:59
Wellicht niet 't grootste knelpunt, maar houd er ook rekening mee dat Amerikaanse tv's geen scartaansluitingen hebben, aangezien dat daar niet bestaat.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Is dat voltage gedoe echt een issue? Ik meende me te herrineren dat moderne producten (PS3 bijvoorbeeld) gewoon een voeding hebben die zowel 115 als 230 aankunnen en het gewoon een kwestie van stekkers is. Als de TV in kwestie een beetje modern en PAL/NTSC beide ondersteunt, dan lijkt het me bijna zeker dat ie ook over zo'n voeding beschikt.

Al betwijfel ik natuurlijk ook wel een beetje of dit hele gedoe wel kosteneffectief is, import + BTW + eventuele douanekosten lijkt me niet goedkoper dan gewoon in een Nederlandse webwinkel een goede aanbieding opzoeken.

[ Voor 24% gewijzigd door TrekDude101 op 19-10-2009 13:16 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

TrekDude101 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:15:
Is dat voltage gedoe echt een issue? Ik meende me te herrineren dat moderne producten (PS3 bijvoorbeeld) gewoon een voeding hebben die zowel 115 als 230 aankunnen en het gewoon een kwestie van stekkers is. Als de TV in kwestie een beetje modern en PAL/NTSC beide ondersteunt, dan lijkt het me bijna zeker dat ie ook over zo'n voeding beschikt.
Dat geldt voornamelijk voor producten waarvan het in de lijn der verwachting ligt dat ze meegenomen worden naar een ander land, of waarvan het goedkoper is om één variant te produceren die 230V en 115V aan kan. Bij TV's is dat vaak allebei niet zo.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Heren bedankt, voor jullie snelle reacties. Ik had het natuurlijk over het hoofd gezien dat je er nog een hoop invoerrechten over moet betalen. Dus zie er tijdelijk van af haha !

Groet,
Bert

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-02 13:54

FeaR

In GoT we trust

Beste Bert_suri,

Welkom op GoT :w

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. De antwoorden op deze vraag had je met behulp van de search-functie op het forum en/of Google makkelijk kunnen vinden.

n het LCD Beleid kan je nalezen waar een dergelijke topicstart aan moet voldoen wil je na wat meer onderzoek een nieuw topic openen.

Als je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.