Toon posts:

Apparaat niet te updaten via bedrijfsinternet. Oplossing??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.

Ik moet regelmatig testers voorzien van een software update. Het updaten gaat echter niet goed via het bedrijfsinternet, dit is helemaal dichtgetimmerd. Is ook niet te veranderen helaas. Nu had ik het volgende idee. Een verbinding maken met mijn thuiscomputer (al geprobeerd met TeamViewer, werkt goed) en via mijn internet thuis dit apparaat updaten op mijn werkplek. Nu is alleen de moeilijkheid dat de tester aan de bedrijfscomputer hangt via USB en dus standaard de internetverbinding gebruikt van het werk. Het updaten geschiedt via een portal dat uiteraard geinstalleerd staat op de bedrijfs-pc.

Is het op een relatief simpele wijze voor elkaar te krijgen wat ik wil?
Nu neem ik die testers elke keer mee naar huis om ze daar te updaten.

Ik ben al flink aan het Googlen geweest, maar kom hier niet echt verder mee.

Wie weet raad??

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Je hebt gewoon pech. Dit kan dus niet via het reguliere "bedrijfsinternet".

Wat jij moet doen is dit aankaarten bij je manager en kijken of het tóch geregeld kan worden. Mijn ervaring leert dat er best een hoop mogelijk is. Desnoods schaffen ze een apart adsl lijntje voor een paar tientjes aan :)

-edit-

Als het echt zo noodzakelijk voor je werk is, zien ze dat vast wel in en die paar tientjes staan vast in geen verhouding tot wat je opbrengt :)

[ Voor 20% gewijzigd door WhizzCat op 19-10-2009 12:00 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
WhizzCat schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:00:
Je hebt gewoon pech. Dit kan dus niet via het reguliere "bedrijfsinternet".

Wat jij moet doen is dit aankaarten bij je manager en kijken of het tóch geregeld kan worden. Mijn ervaring leert dat er best een hoop mogelijk is. Desnoods schaffen ze een apart adsl lijntje voor een paar tientjes aan :)

-edit-

Als het echt zo noodzakelijk voor je werk is, zien ze dat vast wel in en die paar tientjes staan vast in geen verhouding tot wat je opbrengt :)
Ik zag de bui al een beetje hangen...
We doen dit nog niet zo lang, dus todat er een definitieve oplossing is dacht ik misschien is het op andere wijze mogelijk.

Thanx voor de info in ieder geval

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:05:
[...]

Ik zag de bui al een beetje hangen...
We doen dit nog niet zo lang, dus todat er een definitieve oplossing is dacht ik misschien is het op andere wijze mogelijk.

Thanx voor de info in ieder geval
Note: ik ben zelf de beheerder hier van het spul en zo te zien hebben jouw collega's van de IT hun spulletjes goed voor elkaar (helaas een beetje jammer voor jou ;) )

Ik zeg, kom met een overtuigend argument en ze willen best een adsl aanschaffen of wat poorten op de firewall open zetten. Dat is tegenwoordig dermate strak in te stellen dat daar imho best een oplossing voor moet zijn.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-12 07:08

Romke

Dieselhead

WhizzCat schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:12:
[...]

Note: ik ben zelf de beheerder hier van het spul en zo te zien hebben jouw collega's van de IT hun spulletjes goed voor elkaar (helaas een beetje jammer voor jou ;) )

Ik zeg, kom met een overtuigend argument en ze willen best een adsl aanschaffen of wat poorten op de firewall open zetten. Dat is tegenwoordig dermate strak in te stellen dat daar imho best een oplossing voor moet zijn.
Het lijkt me niet dat je het als IT'er goed voor elkaar hebt als je medewerkers beperkt worden in hun werk omdat jij de zaak dichtgetimmerd hebt. IT is nog steeds iets wat in dienst staat van het werk, en als jij iets echt nodig hebt voor je werk dan kun je je manager er van overtuigen dat een bepaald poortje open moet.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anti-XP schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:33:
[...]

Het lijkt me niet dat je het als IT'er goed voor elkaar hebt als je medewerkers beperkt worden in hun werk omdat jij de zaak dichtgetimmerd hebt. IT is nog steeds iets wat in dienst staat van het werk, en als jij iets echt nodig hebt voor je werk dan kun je je manager er van overtuigen dat een bepaald poortje open moet.
Is de perfecte aanpak hoor. Openzetten als iets open móet, en niet per default. Per default juist alles zo gesloten als mogelijk houden.
Pagina: 1