Ik wil iets bereiken met een IF statement, en heb de hele manpage doorgelezen maar ik kom er niet uit.
Op een groep servers wil ik weten wel OS erop draait, nu word er bij verschillende distro's op verschillende plekken het OS opgeslagen
(bij Slack ware is het bij /ets/slackware-version, bij redhat bij /etc/redhat-release, etc etc)
Nu spuugt hij uiteraard met de hierboven code, 2x een no such file or directory uit, en met 1 reageert hij dan goed.
Hoe filter ik het resultaat uit zodat hij alleen de juiste laat zien, maar wel de 2 andere ook laat controleren?
Kan dit uberhaupt met een IF statement?
am i barking up the wrong tree
Op een groep servers wil ik weten wel OS erop draait, nu word er bij verschillende distro's op verschillende plekken het OS opgeslagen
(bij Slack ware is het bij /ets/slackware-version, bij redhat bij /etc/redhat-release, etc etc)
echo "`cat /etc/release`" echo "`cat /etc/redhat-release`" echo "`cat /etc/slackware-version`"
Nu spuugt hij uiteraard met de hierboven code, 2x een no such file or directory uit, en met 1 reageert hij dan goed.
[root@gateway htdocs]# sh test.sh ClarkConnect Community Edition release 5.0 CentOS release 5.3 (Final) cat: /etc/slackware-version: No such file or directory
root@s01:/# sh test.sh cat: /etc/release: No such file or directory OS: cat: /etc/redhat-release: No such file or directory OS2: OS3: Slackware 10.0.0
Hoe filter ik het resultaat uit zodat hij alleen de juiste laat zien, maar wel de 2 andere ook laat controleren?
Kan dit uberhaupt met een IF statement?
am i barking up the wrong tree
KPN - Vodafone Ziggo Partner