2de IDE poort troubles (grrrrrrrr)

Pagina: 1
Acties:

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57
Hoi allemaal ,

ik zit met een niet supergroot probleem maar wel irritant , mijn pc heeft een DVDrom speler en een Sony crx140e-rp brander (slave) samen op IDE 2 comp aan geen probleem maar na een tijdje wil ik iets brander of een filmpie kijken en dan gebeurt het , het systeem slaat vast ... CTRL ALT DEL en de taak meestal spel of Wverkenner afsluiten en de computer even voor 5 sec uitzetten en dan weer opnieuw beginnen ,:(:(
niet fijn dus , als ik alleen opnieuw opstart zegt w98 probleem met 2de ide control
en de bijde drivers die daar aan hangen zijn weg in de hardware listing ... , maar onder dos werkt het prima :?:?:?

ik heb geen idee wat er aan de hand is Wie wel ???
o ja }:O remt een heel eind af ... 15% en 3dmark 2000 zo'n 20% :(:(:(

hier de complete inhoud ...
Abit kt7 + D800@1000 1,700V (bios WW)
256MB ram PC133 Cas 3 (2 modulen)
Asus V7100T , intel EE100 netwerk , SB live player , Philips TV kaart , maxtor VL40 20 GB
(sm)ide1 , ide2 Pioneer DVDrom 113 rom 1.14 =master , Sony crx140e-rp 1.0c slave
300 Watt voeding .

graag hulp voor de ):O

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:21
Heb je ze misschien allebei op master of allebei op slave staan?

Verwijderd

als de dvd en de brander beide op IDE2 zitten, zet de brander dan op master en de dvd op slave. misschien dat dat helpt.

• Misterpc
alvast bedankt voor de reactie ,
ik zal even de master en slave instellingen gaan veranderen van de dvdspeler en de brander , het kan alleen wel even duren voordat het probleem zich weer voordoet ,
nu staat de pc ook al enkele uren aan en het lijkt nog goed te gaan ....

maar goed ik houd jullie op de hoogte

• Misterpc
Hoi allemaal ,
het is nu einde van de avond en toch is na het omzetten van master en slave de boel toch weer gaan hangen , dit probeerde ik net ...
wat kan er nog meer worden gedaan om het vastlopen tijdens het acessen van de tweede ide controller tegen te gaan of wat is er mis kapot of wordt eventueel te heet ?????

ik weet het ook niet meer
graag reacties !!

Verwijderd

busmaster drivers geinstalleerd? Gezocht naar irq conflicten? Dma opties aan/uit geschakeld (van de dvd c.q. burner) ?

• Misterpc
omhoog met dat diing

• Misterpc
even reageren ,

DMA aan op de 2de ide controller geeft meer problemen dan mij lief is (lees DVD afspeelproblemen en niet willen branden)
ik werk dus zonder DMA , er zijn absoluut geen IRQ conflicten (weet ik echt heel zeker)
wat betreft busmaster drivers ben en was ik in de veronderstelling dat de W9X drivers beter functioneren dan de drivers in het 4in1 pack van VIA overigens heb ik de rest van via er wel in staan en het systeem is op zich wel zeer stabiel met spellen en 3D het zit hem alleen in die tweede ide controller verder is er niets aan het handje , echt heel vreem en ik kan het ook niet verklaren.

• Misterpc
Hoi allemaal ,

de pc staat weer aan , kijken hoe lang het goed gaat ..
Maakt het nog veel uit qua stabiliteit dan of ik de driver voor ide uit het 4in1 pack ook installeer of niet , ik had namelijk begrepen dat je dat alleen moest doen als je veel problemen had ??

o ja heb ook maar even een mailtje de deur uit gedaan naar via misschien dat die wat weten

graag tips

• Misterpc
Omhoog :):)

• Misterpc
Hoi allemaal ,

ik heb even de DVDrom speler op dma gezet
en de brander nog niet , dvds afspelen gaat nog wel maar ik moet de brander ook nog even testen

en de lange termijn dan ook nog .

• Misterpc
Hoi ,

ik heb nu allebei de drives aan de tweede ide poort , de DVD speler en de brander op DMA gezet en ze lijken het voorals nog nogwel te willen doen .....
kan het zijn dat dit in omgekeerde opstelling niet wil ???????????

nu is het Sony master , DVDpioneer Slave

alvast bedankt

Verwijderd

Ja, dat kan best. Sommige CD-Roms willen knetterhard als slave. Dat is wel een beetje vreemd, want het klopt niet met de ATA standaard. Als je b.v. een HD in z'm eentje als slave op een IDE poort zet, werkt dat meestal niet. CD-Roms weer wel.

Blijkbaar willem een hoop CD-roms niet als master functioneren. ;)

• Misterpc
hooi , wat jij bedoeld is niet waar in dit geval ,
het gaat er hier om dat na een aantal uren bijde drives aan de tweede ide poort niet meer te acessen zijn in w98 en onder dos na een reset wel maar in w98 niet , die doen het pas weer na het uit en weer aan zetten van de computer .

op dit moment doet alles het nog , maar voor hoe lang ? :(:(
ik laat weer van me horen als het is vastgelopen op het moment dat ik de cdrom of dvdrom probeerde te acessen of als het vandaag de hele dag goed heeft gedaan ..

alvast bedankt voor het meedenken .

Verwijderd

Hmm...

Ik heb dat probleem onder win98 ook.
Probeer eens je sblive uit te schakelen. Dus ff bij device manager uitzetten. Je hebt dan kans dat je computer een stuk stabieler loopt :) Overigens ik heb een kt7a.
Vanwege de probs draai ik nu win2k.
Ben benieuwd of er nog andere oplossingen zijn dan sblive uitschakelen.

Suc7
Pagina: 1