• cube1984
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-02 23:06
Hallo,

Wij hebben hier binnekort een lan party bij ons thuis nu is de vraag ik heb nog een amd 2700 systeem liggen kan ik dit laten draaien als server? zit 1.5 gb ram in en een sata schijf

alvast bedankt

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:03
Ja hoor dat kan.

Serieus: dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat ie precies moet gaan doen he. Iets meer info is wel handig

Roomba E5 te koop

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:50

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Tsja:

• Welke games wil je draaien hierop?

Zwaardere games vragen namelijk om wat meer hardware power (like Team Fortress 2 bijv.) dan dat Counter Strike of Starcraft dat doen :)

Xbox Live ID:Notna8310

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Moeilijk he, google.nl intikken ;)

Wat voor games wil je hosten op die server, ik ben niet zo bekend met de AMD CPU's, maar dedicated servers nemen lang niet zoveel resources in beslag als het spel zelf. Het hangt vooral af van de hoeveelheid spelers, het spel zelf en misschien nog wat andere dingen.

Ik kon bijvoorbeeld op een P3 600 Mhz wel een CoD 4 server draaien, maar dat was voor 6 man max (als ik het goed herriner).

Ga je dus met veel mensen lannen, dan denk ik dat je CPU iets te zwak gaat worden. (veel als in meer dan 12 ongeveer). Wil je trouwens ook nog meerdere servers tegelijkertijd draaien?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Een dedicated (lees niet grafische) server heeft weinig nodig. Ik heb een coutenterstrike server gedraaid voor 32 players op een P3 1 Ghz

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Met deze informatie en deze topicstart kunnen we, zoals je hierboven leest, inderdaad niet zo heel veel.

Ten eerste lijkt je topictitel niet echt ergens op (die zou eigenlijk kort moeten beschrijven wat je probleem of vraag is) en ten tweede mis ik toch wel erg veel informatie en inzet van jouw kant.

Ik ga je topic dan ook sluiten - open gerust een nieuw topic waarin je bovenstaande punten aanpakt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.