gigabit switch

Pagina: 1
Acties:

• mmjjb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-03-2025
Beste mede tweakers,

Vanwege upgrate van het netwerk van 100mb naar gigabit,
hebben we besloten uiteraard een gigabit switch te kopen. ;)

Op het moment had ik de HP procurve bij misco ingedachten,
8 gigabit poorten unmanged
voor in 77.29 incl.

Graag jullie advies, over of dit een goede-koop is of dat u een goed of beter alternatief heeft.

een note:
um rond het budget van 110 euro

[ Voor 5% gewijzigd door mmjjb op 19-10-2009 11:12 . Reden: even budget vermelden ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ja hoor,

Maar zelf zou ik gaan voor een Cisco 3750

http://www.misco.nl/produ...FP%20en%20IPB%20Image.htm

Het is tenslotte maar net waar je hem voor nodig hebt.

• mmjjb
raymonvdm schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:03:
Ja hoor,

Maar zelf zou ik gaan voor een Cisco 3750

http://www.misco.nl/produ...FP%20en%20IPB%20Image.htm

Het is tenslotte maar net waar je hem voor nodig hebt.
:P
mm als ik nou een wat groter budget had...

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Voor zover ik weet geeft elke gigabit switch gewoon wat je ervan verwacht, gigabit snelheden. Meer hoeft zo'n ding ook niet te doen, vooral niet als je een unmanaged switch gebruikt. Misschien dat je nog rekening moet houden met bepaalde merken (Sweex enz. worden over het algemeen niet goed ontvangen hierzo ;)) maar verder kun je je haast geen miskoop begaan dacht ik.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf een netgear gigabit switch, doet al maanden zijn werk en snelheid zit wel goed. (vertragende factor zal wel een zeer oude 30GB schijf zijn, ipv de switch :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Inderdaad ik heb ook zon netgear gigabit switch, 16 poorts doet het super.
Enige probleem is dat hij vrij klein is en volledig passief gekoeld had hem laatst op een lan party midden op de tafel liggen en toen klapte hij er op dag 2 uit omdat hij oververhit was.

Maar daar was dan ook wel 16x full gigabit aangesloten en ook goed in gebruik.
Toen ik de switch bovenop de top fan van me pc plaatste was er geen probleem meer.
Thuis hangt het ding ook in een patchkast met een low rpm fan ernaast dat gaat super.

http://www.netgear.com/Pr...esktopSwitches/GS116.aspx
Dus als je hem zonder extra koeling geen uren achtereen maximaal belast.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf deze:
http://www.netgear.com/Pr...esktopSwitches/GS608.aspx
Zo'n speciale 'green' versie.

Deze is dacht ik ook bij misco te koop.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Een beetje merk switch die jumbo frames ondersteund is al goed. hp / cisco / netgear zijn allemaal goed De hd's zijn meestal de vertragende factors. zorg wel dat je min. cat 5e bekabeling hebt

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:32:
Ik heb zelf deze:
http://www.netgear.com/Pr...esktopSwitches/GS608.aspx
Zo'n speciale 'green' versie.

Deze is dacht ik ook bij misco te koop.
Die staat hier ook maar dan de rood versie voor extra stroomverbruik.
De laatste tijd gaat het wel goed, maar een tijdje terug heb ik wel eens om de zoveel dagen de stroom er opnieuw op moeten zetten omdat het traag was of niet werkte of iets dergelijks.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:49
goeie switch,heb ik thuis ook.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:52
Waarom niet de D-Link DGS-1008D?

Die is ook lekker goedkoop :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

hoeveel computers wil je er op aansluiten? Eventueel is je oude switch + een nieuwe gigabit switch ook een goede deal. Zeker als je niet op alle 8 poorten gigabit snelheid nodig hebt (of dat de netwerkkaarten in de verschillende pc's niet allemaal een gigabit aansluiting hebben). In dat geval ben je waarschijnlijk minder geld kwijt aan een switch en zou je kunnen overwegen om fatsoenlijke netwerkkaarten in je pc te zetten (als die er nog niet in zitten). Simpele gigabit chipsets halen 1000 Mbit/s vaak nog niet eens en blijven soms wel hangen tot slechts 30% van die snelheid.

-_-

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik gebruik thuis twee 8 poorts 3COMs (met die felle blauwe ledjes). Ondersteunt 9k Jumbo Frames. Ik haal thuis transfersnelheden tot 70/75 MB/sec (beetje max van de disks).

Waren iets van 60 Euro per stuk.

[ Voor 9% gewijzigd door Exorcist op 20-10-2009 11:59 ]

• mmjjb
Hartelijk dank allemaal voor jullie berichten.
Ben kwa switch keuze er nog niet helemaal uit, moet er nog maar even een nachtje over slapen.

Nogmaals hartelijk dank ;)

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:09
Inderdaad. Ik zie geen enkel voordeel t.o.v. de voorgestelde HP Procurve, alleen nadelen (stroomverbruik).

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Qua unmanaged gigabit switches zijn de onderlinge verschillen in performance zo klein dat het meer om de details gaat (adequate koeling in de vorm van een heatsink), kwaliteit van de voeding die erbij zit en evt. het uiterlijk.

• dispie
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-10-2025
Ik heb hier thuis een giga 3com switch en die werkt heel lekker moet ik zeggen vooral de snelheid is stabiel
Had daar voor een 24poort 100Mb 3com maar toen had ik ook overal in me huis netwerk poorten,

maar meestal gebruik ik voor prive netwerken sitecom

netgear en cisco zijn leuke dingen maar vaak wat duurder en vindt niet dat je dat er altijd uit haalt als home user.

Als je geen server hebt of een giga switch niet overbodig is omdat je tussen 2 pc nooit echt die bandbreedte haalt door hardware matige limieten

ik zelf host een server en heb een htpc game systeem en een netbook die auto sync heeft met mijn doc's en auto back up. en ik run nachts af en toe een back up van me game systeem.

maar zelfs met video kijken iemand mp3 + WoW gamen in de andere kamer en back up's tegelijk kom ik nog niet over de 150Mb met torrent verkeer van 16Mb down en 250Kb up kom je soms tegen de 175Mb

wat vaak meer zin heeft is als je pc 2 netwerk aansluitingen hebben deze te teamen en daar de load-balancing over te laten uitvoeren dan heb je 200Mb netwerk.

[ Voor 11% gewijzigd door dispie op 22-11-2009 02:41 ]

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
dispie schreef op zondag 22 november 2009 @ 02:35:
wat vaak meer zin heeft is als je pc 2 netwerk aansluitingen hebben deze te teamen en daar de loadbalancing over te laten uitvoeren dan heb je 200Mb netwerk.
Dat zal best maar dat moet je huidige switch ook aan moeten kunnen. En meestal moet je dan ook een tweede kabel aanleggen en dan is een gbit switch net even makkelijker zoniet goedkoper.
Ik heb zelf mijn eerste switch zo'n 12 jaar geleden aangeschaft en heb er nog geen moment spijt van gehad.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Dispie: hoop dat als je teamt/trunkt, dat je toch tegen de 200MB per seconde haalt?

Misschien overbodig maar ik lees in het topic veel over switches maar weinig over kabels; zijn er mensen die uit zware overtuiging CAT-6 hebben aangeschaft voor hun Gbit-omgeving of draait iedereen "rustig" op de oude 5e?

/edit: heb hier thuis "simpel" een goedkoper unmanaged met 5e en daar trek ik toch regelmatig 500Mbps of meer overheen (yup, gelimiteerd door de ontvangende HDD).

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 22-11-2009 02:48 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• The Dolf
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 22 november 2009 @ 02:44:
@Dispie: hoop dat als je teamt/trunkt, dat je toch tegen de 200MB per seconde haalt?
Lijkt me niet aangezien je dan twee gbit poorten moet trunken.
Misschien overbodig maar ik lees in het topic veel over switches maar weinig over kabels; zijn er mensen die uit zware overtuiging CAT-6 hebben aangeschaft voor hun Gbit-omgeving of draait iedereen "rustig" op de oude 5e?
Gecombineerd. Ik heb ook een aansluiting naar mijn kantoor (70m) en daar liggen twee keer cat6 bekabeling. De rest waarbij de afstand tot de switch minder dan 20m bedraagt gewoon cat5e.

Gezocht!
Router

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 19:35
CAT-6 voor gigabit netwerken is een waste of money, tenzij je hele lang afstanden moet overbruggen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

The Dolf schreef op zondag 22 november 2009 @ 02:48:
[...]

Lijkt me niet aangezien je dan twee gbit poorten moet trunken.
:'( Ik lees verkeerd of Dispie zegt wat verkeerd... Als je inderdaad 2 NIC's op je PC gaat trunken en je haalt 200Mb, dan snap ik dat inderdaad... 2x 100Mbit dus... En imho dan is een Gbit netwerk verder overbodig maar ja...

* MAX3400 moet naar bed volgens mij :O

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• The Dolf
  • Niet online
MAX3400 schreef op zondag 22 november 2009 @ 02:51:
[...]

:'( Ik lees verkeerd of Dispie zegt wat verkeerd... Als je inderdaad 2 NIC's op je PC gaat trunken en je haalt 200Mb, dan snap ik dat inderdaad... 2x 100Mbit dus... En imho dan is een Gbit netwerk verder overbodig maar ja...
Hangt er van af wat je doel is. Ik zou niet zonder gbit kunnen.
* MAX3400 moet naar bed volgens mij :O
Lijkt me wel het beste ;)

Gezocht!
Router

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-03 21:59
MAX3400 schreef op zondag 22 november 2009 @ 02:44:

/edit: heb hier thuis "simpel" een goedkoper unmanaged met 5e en daar trek ik toch regelmatig 500Mbps of meer overheen (yup, gelimiteerd door de ontvangende HDD).
Ik heb hier nog 50 meter cat5 liggen, met koppelstukjes ertussen en langs n krachtstroom kabel. Hier gaat dan probleemloos gigabit over heen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
     211455928 packets input, 429491445 bytes
     Received 27403782 broadcasts, 0 runts, 0 giants, 0 throttles
     0 input errors, 0 CRC, 0 frame, 0 overrun, 0 ignored
     0 watchdog
     0 input packets with dribble condition detected
     230496654 packets output, 1191823031 bytes, 0 underruns
     0 output errors, 0 collisions, 10 interface resets
     0 unknown protocol drops
     0 babbles, 0 late collision, 0 deferred
     0 lost carrier, 0 no carrier
     0 output buffer failures, 0 output buffers swapped out

Zie... geen enkele bit omgevallen en ik haal prima zo'n 980 mbit/s met iperf.
Dus zo kritisch is het allemaal niet.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Met ^. Ik gebruik dan overal 5e in huis, maar ik haal tussen mijn werkstations en servers (Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 2003 én 2008) gemiddeld 60 tot 80 MB/sec.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-03 09:48

donny007

Try the Nether!

Ik heb zelf een Netgear ProSafe 8 port gigabit switch (Unmanaged), die dingen zijn onverwoestbaar en bloedsnel.

Specs hier

Daarbij is hij nog goed betaalbaar.

Volgens Netgear mag deze switch eens in de 114 jaar falen :+ , en zit er 30 jaar garantie (Lifetime warranty) op de switch en 2 jaar op de adapter, dit geeft aan dat netgear veel vertrouwen heeft in hun switches en weinig vertrouwen in hun adapters ;).

[ Voor 59% gewijzigd door donny007 op 22-11-2009 13:36 ]

/dev/null

Pagina: 1