Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:50
Beste Tweakers,

Ik kwam laatst op monsterboard een vacature tegen van Epic. Voor mij kwam dit nog niet zo bekend voor. Maar na wat research te hebben gedaan, kwam ik erachter dat het eigenlijk een best fors Amerikaans bedrijf is. Zie: http://www.epic.com/

De vacature die ik tegenkwam bleek echter wel een NL-based functie te zijn, en wat blijkt ze hebben sinds ongeveer twee jaar een kantoor in 's-Hertogenbosch als zijnde HQ voor Europa. (vooralsnog alleen Nederland).

Is er iemand die ervaringen met dit bedrijf heeft? Werkervaring of ervaring als klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 12:51
Een maandje geleden kreeg ik een uitnodiging tot solliciteren, in het Nederlands, voor een vacature in Den Haag. Tevens was een trainingsperiode van 3 maanden in Madison, Amerika op hun campus. Dat leek me wel wat, dus gesolliciteerd, via de US site, vragenlijstje ingevoerd en verzonden. Vervolgens 2 weken lang niets meer van gehoord totdat ik een mailtje krijg van een ander persoon, ook in het Nederlands, over een testje dat ik even moest doorlopen. Test duurde ongeveer een half uur, vragen bestonden uit zaken die jou als persoon omschrijven, enkele rekensommetjes en meer van die onzin. Ingevuld en verzonden. Weer een tijd lang geen reactie.

Twee weken later kreeg ik een bedankje via de mail, maar geen sollicitatiegesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
Ik ben ook door hun benaderd een maand of 2 geleden. Zag er leuk uit allemaal, met training in de US (5 maanden zelfs) en nog wat dingen.
Samen met wat anderen naar de vacature-omschrijving gekeken en besloten dat het niets voor mij was. Ik ben van huis uit geen ICT'er (en ga dat liever ook niet worden) en ik voelde er weinig voor om me 2 maanden na mijn afstuderen te laten om-/bijscholen om vervolgens op locatie door het hele land nieuwe systemen te installeren.
Bovendien vind ik dit soort constructies eng omdat ze erg veel in je investeren terwijl jij helemaal niet weet of je het allemaal wel leuk gaat vinden, en daarna zit je vast aan een contract of je neemt een schuld mee als je weg wilt.

Een vriendin van me echter heeft zich voor een zelfde functie laten omscholen bij Ictopus en zij is (als afgestudeerd sociologe!) erg gelukkig met haar werk :)

Iets meer ontopic: ze schijnen echt heel groot te zijn in 'het wereldje'. Ik ken alleen niemand die met ze heeft gewerkt. De teksten op hun site stonden me niet echt aan, maar zoals ik al zei ik ben niet het type voor dit soort werk - als dit wel jouw ding is zul je je veel meer aangesproken voelen. Je kunt altijd reageren, maar ik vraag me af hoe cv-specifiek ze mensen aanschrijven :)

[ Voor 18% gewijzigd door Ranewen op 19-10-2009 12:06 ]

If you can't write, there is nothing left.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-08 20:46

tazitiz

dbprutser

mijn broer heeft bij epic gewerkt, in de tijd dat het nog epic megagames heette.
zij zijn de makers van unreal en de unreal engine. dat mijn broer er begon te werken was het een groep van 5 man engine en 7 man grafisch design. nu hebben ze een paar verdiepingen van een kantoorgebouw.

ALS je al bij epic te werken komt kan je vanaf dat moment, al is het maar een maand, met je cv enorm goed terecht in de gaming wereld. Het betrefd dus niet systeembeheer of iets anders prutserigs maar echt heftige gamebouw. verder lijkt het me niet dat epic in NL werft want de emigratie naar de US is niet leuk en erg
moeilijk om voor elkaar te krijgen.

ik denk dat het een nepbedrijfje is wat gewoon cv's en persoonsgegevens verzameld. hebben jullie wat meer last van spam sindsdien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

tazitiz schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:10:
mijn broer heeft bij epic gewerkt, in de tijd dat het nog epic megagames heette.
zij zijn de makers van unreal en de unreal engine. dat mijn broer er begon te werken was het een groep van 5 man engine en 7 man grafisch design. nu hebben ze een paar verdiepingen van een kantoorgebouw.
Euhm, Epic is echt een compleet ander bedrijf dan Epic Games. De eerste maakt software voor de medische industrie, de ander maakt games. Wat je natuurlijk al had kunnen weten als je gewoon even op de url in de topicstart geklikt had ;)
ALS je al bij epic te werken komt kan je vanaf dat moment, al is het maar een maand, met je cv enorm goed terecht in de gaming wereld. Het betrefd dus niet systeembeheer of iets anders prutserigs maar echt heftige gamebouw.
Dit is onzin. Alsof een groot bedrijf als Epic Games geen IT, administratie, marketing, PR en sales department heeft. Die laatste afdelingen zie je meestal ook in andere landen. En het feit dat je er werkt zegt dus vrij weinig over je kansen in je gamesindustrie, aangezien het compleet ongerelateerd werk is.

EA werft overigens ook gewoon in NL. Een vriendin van me heeft een tijdje games getest in ik geloof Den Bosch.

[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 20-10-2009 13:43 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:41
Een keer gesolliciteerd bij Epic maar niet veel succes. Je moest eerst zo'n vragenlijst invullen over je persoonlijkheid en wat sommetjes en wat andere zooi. Daarnaast ook nog een telefonische "sollicitatiegesprek" gehad met iemand daar. Uiteindelijk tot niets uitgelopen omdat ik niet bereid was om te verhuizen naar de omgeving Den Bosch terwijl ik wel binnen de 1 uur reistijd zit wat een vereiste was. ( reistijd moest nog korter volgens hun )

Een maand later kreeg ik weer een uitnodiging van dezelfde contactpersoon terwijl ik was afgewezen. Hier had ik uiteraard niet meer op gereageerd. Een beetje raar dus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:33
greatchampion schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:57:
Een keer gesolliciteerd bij Epic maar niet veel succes. Je moest eerst zo'n vragenlijst invullen over je persoonlijkheid en wat sommetjes en wat andere zooi. Daarnaast ook nog een telefonische "sollicitatiegesprek" gehad met iemand daar. Uiteindelijk tot niets uitgelopen omdat ik niet bereid was om te verhuizen naar de omgeving Den Bosch terwijl ik wel binnen de 1 uur reistijd zit wat een vereiste was. ( reistijd moest nog korter volgens hun )

Een maand later kreeg ik weer een uitnodiging van dezelfde contactpersoon terwijl ik was afgewezen. Hier had ik uiteraard niet meer op gereageerd. Een beetje raar dus :?
Epic Fail!
Pagina: 1