Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

56K modem US Robotics

Pagina: 1
Acties:

• Shadak
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-01-2024
Hey,

Ik ben hier al enige tijd op het forum, tot nu toe nog niet gepost maar al veel gelezen. ;)
Nu zit ik al enkele dagen met een modem probleem.
Even een situatie schets:
Ik werk op een HP XW4400 met Windows XP x86 SP3
Deze zit in een domein.
Op mijn COM1 poort heb ik een 3Com U.S. Robotics 56K modem aangesloten.
Het doel is om een fax server te installeren op een virtuele openSuse Linux. Omdat linux niet men ding is wou ik de fax eerst op Windows werkende krijgen om zeker te zijn dat deze correct werkt.

De modem is aangesloten op het telefoon netwerk en deze kabel werkt. (getest met analoge telefoon)
De modem staat aan en het CS lampje brand.
Ik gebruik een 25pin male aan de modem en 9pin female aan men desktop (IoIoI poort)
Ik heb de modem in telefoon en modems toegevoegd met de nieuwste drivers van de US Robotics site.
Wanneer ik een instelling aanpas aan de modem lichten zowel de SD als TR lampjes op.

Als ik hyperterminal opstart om AT commando's te versturen meld deze mij dat hij geen verbinding kan krijgen met de modem.
Als ik met het US Robotics modem station tooltje naar modems zoek meld deze mij dat er geen modems zijn aangesloten maar dat de com1 poort wel werkt.

heeft iemand van jullie enig id waarom ik geen AT commando's naar men modem kan sturen en waarom ik nergens verbinding krijg?

alvast bedankt

ter info:
Probleem opgelost. Kabel en voeding waren niet goed.

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
Probleem opgelost. Kabel en voeding waren niet goed.
dus toch maar goed dat je hem effe in een bekende omgeving getest hebt :*)

Petrolhead en draadjesnerd