[win 7] Windows 7 fit houden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cube1984
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 08:03
Hallo,

Na mijn overstap van win xp naar windows 7 heb ik me voorgenomen om mijn systeem snel te houden . Zijn er mensen die bepaalde dingen uitvoeren of programma's draaien om hun win 7 snel en fit te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ccleaneren spybot doen het altijd goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:26

_Apache_

For life.

Je zegt het goed, schoonhouden.

- Twijfelachtige software zet je in een virtuele machine en test je daar.
- Defragmenteer en schoon op zijn tijd.

Om een discussie over het gebruik van schoningssoftware voor te zijn, wat mij betreft begint het bij de oorzaak, de vervuiling. Zoek hier de verbeterslagen, ga daarna pas kijken naar software die het opruimwerk voor je kan doen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Software wat je niet eerst hoeft te installeren om het te kunnen gebruiken wil ook wel wat helpen. Denk aan een imageviewer (FastStone Image Viewer), pdf reader (Foxit Reader) etc.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cube1984
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 08:03
hallo,

Bedankt voor de snelle reaccties . Ik heb cc cleaner eens laten lopen ziet er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon in de gaten houden dat je geen onzin installeert, geen programma's die je toch nooit gebruikt.

Ook opletten dat programma's niet op automatisch starten staan, tenzij je dit echt wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
_Apache_ schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:12:
Je zegt het goed, schoonhouden.

- Twijfelachtige software zet je in een virtuele machine en test je daar.
- Defragmenteer en schoon op zijn tijd.

Om een discussie over het gebruik van schoningssoftware voor te zijn, wat mij betreft begint het bij de oorzaak, de vervuiling. Zoek hier de verbeterslagen, ga daarna pas kijken naar software die het opruimwerk voor je kan doen.
Al die schoonmaak software is vaak juist de oorzaak dat PC's steeds trager worden 8)7

Zorg iig dat je software installeert / gebruikt die zo min mogelijk je systeem aantast. Er zijn bijv. 1001 programma's waarmee je je opstartende processen kunt beheren. Je kunt ook de portable software http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml draaien _/-\o_

Sowieso is portable software vaak genoeg voor taken die je niet heel vaak uitvoert. http://www.portablefreeware.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Joolee schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:03:
[...]

Al die schoonmaak software is vaak juist de oorzaak dat PC's steeds trager worden 8)7

Zorg iig dat je software installeert / gebruikt die zo min mogelijk je systeem aantast. Er zijn bijv. 1001 programma's waarmee je je opstartende processen kunt beheren. Je kunt ook de portable software http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml draaien _/-\o_

Sowieso is portable software vaak genoeg voor taken die je niet heel vaak uitvoert. http://www.portablefreeware.com/
Waarom dat gebruiken als je ook aan de gang kan met msconfig?

Wat ik zelf altijd doe om de boel schoon/snel te houden:

• Msconfig om de start up en services in de gaten te houden
• Maandelijks defrag draaien (windows 7 defrag is prima te doen)
• Goede virusscan die niet veel resources in neemt (zoals Norton :'), gebruik NOD 32 bijv.)
• Gebruik ook alternatieve software dan de standaard (te grote en resource slurpende ) progsels als Adobe Reader enz. Maar gebruik Foxit Reader, VLC of WMPC (ipv WMP 11) enz.
• Goed partitie gebruik : C: schijf voor Windows only en system vital progsels, D: voor games en andere meuk.

Verder gewoon voorzichtig zijn met wat je installed en ook weer de-installed :)

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 19-10-2009 11:25 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Scipionyx schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:20:
Software wat je niet eerst hoeft te installeren om het te kunnen gebruiken wil ook wel wat helpen.
Teveel onderschat dit. Gebruik OpenOffice, geen MS Office. Gebruik Lotus Notes, geen Outlook. Ga zo maar doorr. Alle software die DLL's of andere bestanden gaat installeren in de Windows directory vertraagt je systeem.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lotus Notes 8.x is anders 'n behoorlijk gedrocht geworden door die nieuwe interface, afgezien even van het feit dat je er buiten je bedrijfsnetwerk met Domino server weinig mee kan. Voor thuisgebruikers zou ik eerder ThunderBird aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 16:42
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:50:
Lotus Notes 8.x is anders 'n behoorlijk gedrocht geworden door die nieuwe interface, afgezien even van het feit dat je er buiten je bedrijfsnetwerk met Domino server weinig mee kan. Voor thuisgebruikers zou ik eerder ThunderBird aanraden.
Of gebruik gewoom Gmail :+ , dan heb je helemaal geen email programma nodig. Standaard is deze toch afwezig in Windos 7.

@TS: Als goede beveiliger kan ik je Kaspersky Internet Security 2010 aanraden, niet gratis, maar prima programma wat mij betreft. Je merkt niet dat dit programma draait, maar doet effectief zijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genoeg vrije diskruimte houden, anders wordt je systeem traag. Want hoe meer vrije ruimte hoe eerder Windows een plekje kan vinden om data op te slaan ipv de hele harddisk af te moeten gaan naar losse plekjes vrije ruimte (en regelmatig uiteraard defraggen). Een lege harddisk laat Windows sneller draaien dan een die overvol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jiriki schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:17:
[...]

Teveel onderschat dit. Gebruik OpenOffice, geen MS Office. Gebruik Lotus Notes, geen Outlook. Ga zo maar doorr. Alle software die DLL's of andere bestanden gaat installeren in de Windows directory vertraagt je systeem.
Ja, alleen jammer dat OpenOffice geeneens dichtbij de gebruiksvriendelijkheid (Lees: Makkelijk gebruik van de functionaliteiten) komt. Ik zou het er voor over hebben dat mijn computer er 10 seconden langer over duurt om op te starten, als dat betekent dat ik MS Office kan gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

DeTeraarist

#Boots2Asses

Dat er DLL's in de windows map komen te staan maakt ook weinig uit. De enige reden dat ze daar worden gezet is omdat ze dan worden gevonden in een reeds bekende path.
Wel is het zo dat je daar geen bestanden hoeft te plaatsen als programmeur zijnde. Maar vertragen doet het niet.

[ Voor 3% gewijzigd door DeTeraarist op 19-10-2009 19:05 ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Pagina: 1