Ik ben bezig met het verrijken van een database van waarin telefoontjes worden geregistreerd. Nou zou ik graag de telefoontjes die gedurende de dag binnenkomen, opdelen naar uren in zogenaamde Tijdslots. Even kort een voorbeeld:
EINDTIJD Tijdslot
11:59:56 11 tot 12
11:59:58 11 tot 12
12:01:10 12 tot 13
12:03:10 12 tot 13
13:01:01 13 tot 14
Ik gebruik Microsoft SQL Server Management Studio. Momenteel beschik ik dus alleen over de meest linker kolom en de Tijdslot kolom zou ik graag genereren met een query. Nu heb ik wel al selecties voor elk tijdslot gemaakt (zijn allemaal losse views), maar gezien het feit dat ik nogal nieuw ben wat betreft SQL, mis ik een beetje de juiste gedachtengang om deze queries te combineren en die extra kolom te generen door middel van 1 uitgebreidere query.
Hier even een voorbeeld van de relatief simpele querie die voor de views heb gebruikt:
SELECT EINDTIJD (+nog een x aantal kolommen),
FROM dbo.Tefoontjes
WHERE (EINDTIJD BETWEEN '13:00:00' AND '14:00:00')
Resultaat zou hier 1 record zijn (uitgaande van bovenstaande voorbeeld)
Het streven is uiteindelijk om één view te maken, gebasseerd op 1 querie. Deze views wil ik dan uitlezen met excel en daar een draaitabel van maken.
EINDTIJD Tijdslot
11:59:56 11 tot 12
11:59:58 11 tot 12
12:01:10 12 tot 13
12:03:10 12 tot 13
13:01:01 13 tot 14
Ik gebruik Microsoft SQL Server Management Studio. Momenteel beschik ik dus alleen over de meest linker kolom en de Tijdslot kolom zou ik graag genereren met een query. Nu heb ik wel al selecties voor elk tijdslot gemaakt (zijn allemaal losse views), maar gezien het feit dat ik nogal nieuw ben wat betreft SQL, mis ik een beetje de juiste gedachtengang om deze queries te combineren en die extra kolom te generen door middel van 1 uitgebreidere query.
Hier even een voorbeeld van de relatief simpele querie die voor de views heb gebruikt:
SELECT EINDTIJD (+nog een x aantal kolommen),
FROM dbo.Tefoontjes
WHERE (EINDTIJD BETWEEN '13:00:00' AND '14:00:00')
Resultaat zou hier 1 record zijn (uitgaande van bovenstaande voorbeeld)
Het streven is uiteindelijk om één view te maken, gebasseerd op 1 querie. Deze views wil ik dan uitlezen met excel en daar een draaitabel van maken.
flickr - WOT Profile - Game PC