Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Als je dus die 8800GTX wil vervangen met een HD5870 dan gaat dat zonder problemen, de HD5000 serie is waarschijnlijker zuiniger, dus met je voeding heb je in ieder geval geen probleem. Wat voor PCI-e slot heb je? Dat is het enige probleem dat ik kan bedenken (als in, een PCI-e 4x ging bottlenecken dacht ik) kleine edit: ondertussen heb ik op google al gezien dat je moederbord 2x PCIe 16x heeft, dat is dus ook geen probleem.
Ik neem aan dat dit je moederbord is: productreview: Asus P5N32-e SLI Plus review door glangeveld
[ Voor 24% gewijzigd door TrekDude101 op 19-10-2009 10:04 ]
precies dit, het zal als je een pci-e slot hebt gewoon werken, maar een pci-2 16x slot is wel aan te raden. Dat je mobo een sli mobo is maakt niks uit.TrekDude101 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:00:
Wat is het probleem dan? Wil je die HD5870 naast die 8800GTX draaien of die 8800GTX vervangen met een HD5870? Je bent niet echt duidelijk.
Als je dus die 8800GTX wil vervangen met een HD5870 dan gaat dat zonder problemen, de HD5000 serie is waarschijnlijker zuiniger, dus met je voeding heb je in ieder geval geen probleem. Wat voor PCI-e slot heb je? Dat is het enige probleem dat ik kan bedenken (als in, een PCI-e 4x ging bottlenecken dacht ik)
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Ik wil de 8800gtx vervangen door de Ati 5870.
Maar ik was in de veronderstelling dat er geen ATi kaart kon op een nvidiachipset.. maar dat had ik dus blijkbaar fout..
mijn moederboard ondersteund idd 2x16 pci-e
Maar ik ben bang als ik de nvidia kaart naast de ATI wil draaien dat de voeding dat niet trekt..
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Hangt er van af hoe zwaar je voeding is. Het is alleszinds geen enkel probleem om je Nvidia kaart te vervangen door een ATI. Dat een ATI kaart niet zou werken op een Nvidia chipset is onzin, owee moet Nvidia (of eender welke andere moederbord/chipsetfabrikant) dat uithalendarkphoenix schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:42:
oh pardon.
Ik wil de 8800gtx vervangen door de Ati 5870.
Maar ik was in de veronderstelling dat er geen ATi kaart kon op een nvidiachipset.. maar dat had ik dus blijkbaar fout..
mijn moederboard ondersteund idd 2x16 pci-e
Maar ik ben bang als ik de nvidia kaart naast de ATI wil draaien dat de voeding dat niet trekt..
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Verwijderd
Wilde je ouwe kaart gebruiken voor cuda van nvidia of gaat deze de verkoop in??
Zodat de nvidia physx samen gaat werken met je ati kaart?
Hoe dan ook
Ja nvidia moederborden kunnen alleen sli aan met twee nvidia kaarten .
Een nvidia moederbord ondersteunt geen crossfire van ati (wel ati x2 kaarten dat zijn 2kaarten op 1 printplaat)
Je kan met een nvidia wel 1x ati en 1x nvidia kaart draaien .
De voeding die minimaal 600watt kan leveren van een a-classen merk zal geen probleem hebben met een nvidia en een ati kaart aan te sturen .
Maar vervangen is zoals gezegd geen enkel probleem.
Over je punt of de kaart gaat werken (solo): Ja, eigenlijk zeker weten van wel. Hoewel ik nergens kan vinden of deze chipset (nVidia 650i) PCI-E 2.0 ondersteunt, zal dat geen punt moeten zijn, het is allemaal backwards compatible, en de performanceloss door de mindere bandbreedte zal meestal minder dan 2-3% zijn. Bij mijn weten hadden alleen bepaalde Via chips problemen met PCI-E 2.0 kaarten.
Zoals vermeld zal Crossfire niet werken omdat het een nVidia moederbord is, en SLI zal niet werken tussen een nVidia kaart en ATI kaart, maar individueel werken ze perfect, en zelfs naast elkaar in een OS als Windows 7. Krachten bundelen op een andere manier dan de nVidia kaart voor PhysX gebruiken, of de ATI kaart voor Stream zal echter niet werken, hoewel het voor een 5-monitor setup natuurlijk een oplossing is
Succes!
Verwijderd
verder de drivers van nvidia zijn weer gehackt en werken weer met een ati kaart.
Ik was idd in de war met dat er alleen SLI op gedraait kon worden en geen Crossfire! thanks for clearing that up!
Ik heb een ,Tagan 700W voeding dus ik dat dat hij een ATI & Nvidia wel kan draaien zou ik daarvoor kiezen.
Ik draai ook windows 7!
ik wil ook kiezen voor een ATI 5870 omdat ik dan via HDMI hem op mijn net 1 dag oude tv kan gooien de Samsung ue46b6000
Al met al! bedankt voor jullie reacties! ik weet wat ik kan doen!
Mijn specs:
Asus P5N32-E SLI
Intel Q6600 (geen oc)
Corsair TwinX2x2Gb 6400 C4
WD 320GB HD
Thermaltake Tsunami case
Creative XiFi Extreme Music
Corsair 650Watt voeding
Powercolor 5870 1Gb
Geprobeerd:
Drivers: herhaaldelijk drivers eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd.
CMOS geleegd
Probleem blijft. De bios post blijft 1 minuut hangen en de DVD rom (zonder cd of dvd) wordt een keer of 8 aangesproken.
Ik ga over naar een ander moederbord. M.a.w. als ik jou was zou ik even wachten met het aanschaffen van een 5870 met jouw huidige mobo.
It is only when a mosquito lands on your testicles that you realize, there is always a way to solve problems without using violence.
Kan je ook met je GTX...darkphoenix schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 23:03:
ik wil ook kiezen voor een ATI 5870 omdat ik dan via HDMI hem op mijn net 1 dag oude tv kan gooien de Samsung ue46b6000al zit er ook een mogelijkheid in voor mij om met een DVI kabeltje te werken..
Hey Top dat je me ook ff gemailt hebt!kaziebo schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:39:
Nog even een (wellicht late) reactie van mij. Ik heb een Asus P5N32-E sli en heb laatst een 5870 aangeschaft. Vervelende is dat het nu 1 minuut duurt voordat mijn bios post in beeld komt, voordat windows gestart wordt. Dit heeft naar alle waarchijnlijkheid met incompatible hardware te maken. Windows crashed ook regelmatig tijdens gamen. (Crysis, COD WaW, COD4).
Mijn specs:
Asus P5N32-E SLI
Intel Q6600 (geen oc)
Corsair TwinX2x2Gb 6400 C4
WD 320GB HD
Thermaltake Tsunami case
Creative XiFi Extreme Music
Corsair 650Watt voeding
Powercolor 5870 1Gb
Geprobeerd:
Drivers: herhaaldelijk drivers eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd.
CMOS geleegd
Probleem blijft. De bios post blijft 1 minuut hangen en de DVD rom (zonder cd of dvd) wordt een keer of 8 aangesproken.
Ik ga over naar een ander moederbord. M.a.w. als ik jou was zou ik even wachten met het aanschaffen van een 5870 met jouw huidige mobo.
Jammer dat het niet lekker wil lopen zeg... maar ik vraag mij af.. heb je de nieuwste BIOS wel draaien van ons moederboardje... Version 1401
http://asus.com/product.a...DpPGYsNj&content=download
misschien lost dat het een en ander op... let me know!
je hebt gelijk
[ Voor 5% gewijzigd door darkphoenix op 03-11-2009 19:35 ]
Ik draai vista, dus de bios voor dat os is inmiddels 1801
Ik heb zelf de bios nog niet geflashed naar de laatste versie, maar ik heb al genoeg andere forums bekeken waarin andere mensen dat al wel gedaan hadden, zonder succes.
Ik ga nu in ieder geval voor safe, dus een ander moederbord.
It is only when a mosquito lands on your testicles that you realize, there is always a way to solve problems without using violence.
Ok! succes!kaziebo schreef op woensdag 04 november 2009 @ 22:37:
Graag gedaan hoor.
Ik draai vista, dus de bios voor dat os is inmiddels 1801![]()
Ik heb zelf de bios nog niet geflashed naar de laatste versie, maar ik heb al genoeg andere forums bekeken waarin andere mensen dat al wel gedaan hadden, zonder succes.
Ik ga nu in ieder geval voor safe, dus een ander moederbord.
Zoals ik het zie is het PCI-E 1.0a (niet 100% zeker) en dus niet compatible met de nieuwere grafische kaarten
Overzicht PCIe 1.0 en 1.1 Moederborden
[ Voor 3% gewijzigd door Klunssmurf op 05-11-2009 10:17 ]
De plus versie van de 680i chipset is idd een hybrid van de 650i (C55) en NF590 (MCP55P). Ik heb de non plus versie gehad en die is overleden aan de te heet wordende chipset. Ik had ook daardoor ook telkens vastlopers etc. Het is helaas niet de beste chipset die nvidia heeft gemaakt. Kaziebo heeft ook de oude non plus versie zie ik en die staat er bekend om dat die vaak kapot gaan en problemen geven. Waarschijnlijk is zijn mobo bijna aan het einde van zijn latijn. Een wijs besluit dus om deze te vervangen. Let echter wel op dat je 3 jaar garantie op dit moederbord hebt en die zijn waarschijnlijk nog niet voorbij! Dus als hij echt problemen geeft gewoon RMAen die hap. Zo heb ik ook een nieuw moederbord gekregen. Ben toen zelf geswitched naar een intel chipset.nForce 680i LT SLI PCIe Versie 1.1. Niet alle sloten hoeven 1.1 te zijn. Het tweede en/of derde slot kan als 1.0a geïmplementeerd zijn.