Verwijderd
2 keer 128 is sneller. Waarom?, omdat ik dat ergens een keer op dit forum ben tegengekomen.( heb zelf geen idee )
Oke dat is goed en euhm op een Abit KT7 3 slots gaan alle drie slots neem ik aan? (iemand met een KT7?)
Tja is lastig.
Qua snelheid moet het iig niet uitmaken of je 1x256 of 2x128 hebt.
Het voordeel van 2x128 is dat als er 1 dimm kapot/rot gaat dat je nog kun doorwerken terwijl je op vervanging wacht. Aan de andere kant is de kans op kapot gaan misschien wel 2x zo groot omdat je 2 dimm's hebt ipv 1
Verder kun je met 1x256 later weer meer uitbreiden, zeker als je plankje "maar" 3 dimm-banken heeft.
Maar voor een workstation is 256MB totaal geheugen wel prima dus ik zou denk ik voor 2x128 gaan, wat waarschijnlijk ook goedkoper is.
Qua snelheid moet het iig niet uitmaken of je 1x256 of 2x128 hebt.
Het voordeel van 2x128 is dat als er 1 dimm kapot/rot gaat dat je nog kun doorwerken terwijl je op vervanging wacht. Aan de andere kant is de kans op kapot gaan misschien wel 2x zo groot omdat je 2 dimm's hebt ipv 1
Verder kun je met 1x256 later weer meer uitbreiden, zeker als je plankje "maar" 3 dimm-banken heeft.
Maar voor een workstation is 256MB totaal geheugen wel prima dus ik zou denk ik voor 2x128 gaan, wat waarschijnlijk ook goedkoper is.
*insert signature here
Verwijderd
2 x 128 kan meer (vul in) open houden tegelijk .. maar het boeit in de praktijk dus echt niks.
ja ik heb al 128 maar zou er dan gewoon mijn DIMM banken volzetten met nog 2x128 en dan later kan ik eventueel 1 128 vervangen door iets anders alhoewel ik dat niet nodig zal hebben maar 128 vindt ik net te weinig nu
.
Verwijderd
Pak gewoon een 256 MB reepje. Heb ik ook. Ik ga er nog een 256 Mb reepje bijhalen
En dan heb ik nog ruimte voor een 3e reepje
2x 128 kan je als het goed is sneller laten werken door een bios optie...weet de naam ff niet meer...dat kan met de kt7(a) in ieder geval, maar je banken zijn wel sneller vol
Yup, gewoon voor 256 Gaan, kost niks tegenwoordig.
kan je ook meteen voorbereiden op de toekomst => W2K en XP
ben blij met 512, en helemaal met 768
kan je ook meteen voorbereiden op de toekomst => W2K en XP
ben blij met 512, en helemaal met 768
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
wat gebeurt er dan?Op zondag 04 maart 2001 12:11 schreef HlpDsK het volgende:
Interleave. Maar ik heb met 1 reepje van 256 ook gewoon 4-way interleave hoor ..
newbie.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Dan wordt je geheugen in 4 blokken ingedeeld (bij 4 way interleave, op mijn kt7a) en die vier blokken kunnen tegelijk aangesproken worden. Dit levert snelheidswinst op.
Of het nog bij-effecten heeft mbt tot de levensduur van je geheugen weet ik niet.
Of het nog bij-effecten heeft mbt tot de levensduur van je geheugen weet ik niet.
Verwijderd
er is mij ooit verteld dat Als eerste de eeste bank wordt gevuld en dat de pc daarna moet overschakenen naar de 2de, en dat kost tijd.
verder heb ik me latn vertellen dat WINDOWS alleen de eerste gebruikt tijdens het opstarten, dus 1X256 zou dus bij het opstarten voordeel opleveren.
MAAR als je 1X256 koopt en er gaat er eentje kapot dan ben je wel 256MB kwijt. en als een van 128MB kapot gaat dan kost het vervangen minder
(maar ik heb nog nooit een kapot strookje gehad)
verder heb ik me latn vertellen dat WINDOWS alleen de eerste gebruikt tijdens het opstarten, dus 1X256 zou dus bij het opstarten voordeel opleveren.
MAAR als je 1X256 koopt en er gaat er eentje kapot dan ben je wel 256MB kwijt. en als een van 128MB kapot gaat dan kost het vervangen minder
(maar ik heb nog nooit een kapot strookje gehad)
Ik had 32 mb sdram en heb twee weken geleden 128 bijgekocht. Daarna een cd writer erin gestopt en daarna was mijn systeem na de kl#te. daarna gelijk over gegaan op 2000 professional, aangezien ik die had liggen. Wel, ik heb alles geprobeert en uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat mijn 32 mb (Overigens maar 100 MHZ) de probleemveroorzaker was samen met mijn extra 128 MB SDRAM 133 MHZ. heb ze nu beide erin zitten, maar is niet sneller dan alleen 128.. eerder langzamer.
Dit is niet mijn vraag, maar is het ook mogelijk 256 mb sdram erin te zetten, ookal staat hier niets in de mobo-handleiding. Ik denk namelijk dat toen deze nog niet bestond...
STephen Maij
Dit is niet mijn vraag, maar is het ook mogelijk 256 mb sdram erin te zetten, ookal staat hier niets in de mobo-handleiding. Ik denk namelijk dat toen deze nog niet bestond...
STephen Maij
1 x 256
Ruimte over,
handiger,
scheelt nagenoeg nix in performance
en cheaper.
Ruimte over,
handiger,
scheelt nagenoeg nix in performance
en cheaper.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
ja maar dan haal ik de 32 eruit, en stop ik er 256 in, + de 128 die ik twee weken geleden heb gekocht. Kan dit met mijn mobo
(4-way) Interleave moet je maar zien als een soort RAID modus, maar dan met het geheugen...;)
Pagina: 1