Kwaliteit geheugen

Pagina: 1
Acties:

• GiLMORE80
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 16:59
Hoi,

In een topic (t.net) staat dat geheugen van multi-pc A-kwaliteit is (210+27.50). Het geheugen bij Queens is daarentegen een stuk goedkoper (zoniet het goedkoopst 185+25). Kan iemand iets zeggen over de kwaliteit van 256MB-PC133- geheugen bij verschillende zaken (die hieronder staan)? Ik wil graag bestellen, maar heb geen zin in een slecht/ niet werkend reepje, en wil een goede prijs-kwaliteitsverhouding ;), en denk dat vele tweakers hier iets aan hebben... Post dus je ervaringen.

Goedkoopste zaken van 256Mb-PC133 geheugen:
Queens, Europc, PeeCee, Accell Automatisering, Exile Computer Solutions, Montana, Space Promotion, Norrod Computers, Multi PC (deze heeft A-kwaliteit), DES Computers.

ThanX !

• GiLMORE80
Heeft er dan niemand ervaring met aankopen van geheugen via pricewatch?:??
Errug raar...

Verwijderd

ik mot mijn 2 reepjes nog binnen krijgen :9, heb ze bij peeecee.nl besteld ik hou mijn hart vaste want ze zijn best vaag:(

Verwijderd

Ik haal mijn geheugen hier : www.crucial.com

• Artcore
  • Niet online
Niks bij DES halen iig :(

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 12:30 schreef HlpDsK het volgende:
Ja, Crucial das heel goed geheugen voor tweakers...

Greetz

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:50

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Heb alles OEM zelf goed geselecteerd en dus de 6-7ns exemplaren eruit gevist. Die gaan iig tot 150-155Mhz goed. Das stukken cheaper dan duur A-merk. Je moet alleen wel het lef hebben te kopen en soms te moeten verkopen omdat het niet snel genoeg is.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:07

OMX2000

By any means necessary...

Op zondag 04 maart 2001 12:30 schreef HlpDsK het volgende:
Precies ik dus ook!!!! Ik heb daar 256MB Cas 2 geheugen besteld... En met BTW en vervoerskosten is het +/- 300 piek... En dat voor A-merk geheugen...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 17:50

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Das dus 30% duurder dan in Nl.. Als je handig was had je voor 185,- een reepje cas 2 256mb mem gekocht, OEM betekend niet TRAAG. Je moet alleen goed zoeken en winkels een klein beetje afzeuren dat ze je naar het opschrift laten gluren. Bespaart je 115,- ;)

Tis ook nog 7.5 ns, terwijl dat van mij 6 en 7 is.. kan hogere fsb aan dus ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

ik heb dane elec. geheugen besteld het schijnt een zeer goed merk te zijn ,ik ben benieuwd:)

Verwijderd

Ik heb tweemaal 256 Mb 133 Mhz bestelt bij Exile computers te Heereveen. Goed geheugen, en die mensen daar zijn goed van vertrouwen.

Ze stuurden het gewoon op, niet onder rembours, ik heb daarna via bank betaalt.

Kosten 440 gulden, incl. alles.

• GiLMORE80
Zijn er nog meer mensen met goede/ slechte ervaringen met geheugen?
Wat is het vertrouwen in online-winkels? Ik had begrepen dat www.crucial.com wel goed is... ;)

• GiLMORE80
Bij crucial.com is onderscheid gemaakt in verschillende typen geheugen, het heeft te maken met de Cas Latency, een soort van 'reactiesnelheid'. Hieronder zijn de twee typen gespect. Welke zou ik moeten kiezen?
- SDRAM, PC133 • CL=3 • Unbuffered • Non-parity • 7.5ns • 3.3V • 32Meg x 64
- SDRAM, PC133 • CL=2 • Unbuffered • Non-parity • 7.5ns • 3.3V • 32Meg x 64
Ik geloof niet dat je het verschil merkt in snelheid tussen CL=2 en CL=3. Is dit zo, en kan iemand hier van zeggen of dit toch het prijsverschil van 2.70 pond waard is?
Ik weet dat ik nogal veel vraag, maar toch wel interessant om te weten:9~

• GiLMORE80
Ik zie toch maar af van bestellen via crucial.com..., het is de manier van transactie. Ga toch maar voor contant aan de deur. Ff verder zoeken dan.

Verwijderd

Heeft iemand enig idee of ik probleemloos 133mhz geheugen kan bijprikken tussen 100mhz op een Chaintech 6BTM???

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 05 maart 2001 11:01 schreef Spec_en_bonen het volgende:
Heeft iemand enig idee of ik probleemloos 133mhz geheugen kan bijprikken tussen 100mhz op een Chaintech 6BTM???
Moet gewoon lukken.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 04 maart 2001 16:22 schreef Mustapha het volgende:
ik heb dane elec. geheugen besteld het schijnt een zeer goed merk te zijn ,ik ben benieuwd:)
Je zult niet teleurgesteld worden.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:05
Ik heb mijzelf getrakteerd op 2 x 256MB Kingston PC 133. Met deze lage geheugen prijzen heb ik een wat duurdere reep genomen, kan ik hopelijk tot het eind van de SDRAM periode mee :)
Neemt niet weg dat heel goedkoop niet slecht hoeft te zijn, vorig jaar bij Funprice wat gekocht (128MB PC 100) wat toen het goedkoopst wat met fl 250,- en die module draait prima in een overclocked systeem en zou ook nog CL 2 aan moeten kunnen las ik toen ik em verving voor de Kingstons :+
www.gistron.com heeft relatief goedkoop merkgeheugen (275 voor 256MB Infineon/30 voor 256MB Kingston)

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1