RAID array zichtbaar op vm OS?

Pagina: 1
Acties:

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Hey ik vroeg me af, als ik op linux een software RAID5 array heb en een virtual machine maak met bv. whs, ziet whs die array dan ook als 1 ding of weer als een boel losse schijven (of helemaal niets)?

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:27

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
hangt ervanaf wat je de VM voert, als je hem 5 verschillende disks voert en in de vm een raid maakt, dan ziet hij een raid, als je op de host een raid maakt, en die geef je aan de vm, dan nee, dan ziet de vm 1 disk.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• jayvol09
Ok das mooi, heb ik voordeel van software raid en stabiliteit op linux, en tv gerelateerde software voordelen van een windows installatie. Ik vroeg me eigenlijk af waarom mensen een vm zouden willen, toen had ik dit bedacht en blijkt het nog nuttig voor mij te zijn ook, beetje nieuwsgierigheid scheelt soms veel! :D

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

jayvol09 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 01:51:
Ok das mooi, heb ik voordeel van software raid en stabiliteit op linux, en tv gerelateerde software voordelen van een windows installatie. Ik vroeg me eigenlijk af waarom mensen een vm zouden willen, toen had ik dit bedacht en blijkt het nog nuttig voor mij te zijn ook, beetje nieuwsgierigheid scheelt soms veel! :D
Weet je zeker dat je dit in een VM wil doen? Dan kun je geen gebruik maken van de versnelling van de videokaart (mocht deze dat ondersteunen). Terwijl de linux mediacenter paketten dit volgens mij prima ondersteunen.

Welk mediacenter paket wilde je gebruiken?

Luctor et Emergo || specs

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
DutchNutcase schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 09:52:
[...]

Weet je zeker dat je dit in een VM wil doen? Dan kun je geen gebruik maken van de versnelling van de videokaart (mocht deze dat ondersteunen). Terwijl de linux mediacenter paketten dit volgens mij prima ondersteunen.

Welk mediacenter paket wilde je gebruiken?
Zoals ik het lees wil hij Windows Home Server ervoor gaan gebruiken, dus dan is het gebruik van een videokaart eigenlijk wel behoorlijk nutteloos :P

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

TrekDude101 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 09:57:
[...]

Zoals ik het lees wil hij Windows Home Server ervoor gaan gebruiken, dus dan is het gebruik van een videokaart eigenlijk wel behoorlijk nutteloos :P
Ik ga er ook vanuit dat het de bedoeling is om windows media center te gebruiken, maar misschien was hij van plan om mediaportal of xbmc te gebruiken. Dan is een native linux paket natuurlijk beter.

Luctor et Emergo || specs

• jayvol09
Videokaart zit op mn frontend client, een windows htpc, dus als mn VM backend netjes streamt zal mn frontend nog hardwarematig kunnen decoderen dacht ik.
Ik wou windows VM eigenlijk:
- voor het geval mn tv kaart en usb smartcardreader niet werken onder linux.
- ik dacht dat mediaportal alleen op windows kon.
- ik wil de Windows Media Centre wel testen, schijnt dat er plugins zijn voor WHS voor het opnemen van tv.
- gezien alle clients windows zijn leek het me dat WHS makkelijk configureert.

[ Voor 5% gewijzigd door jayvol09 op 19-10-2009 21:23 ]

Pagina: 1