Draadloos Internet en Film kijken van een netwerk schijf

Pagina: 1
Acties:

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Medetweakers,

Ik heb hier een huis mijn servertje staan (check specs) is verbonden met de router door middel van 1switch en bekabeling. Ok dit werkt echt prima. Alleen ik heb hier door het hele huis GEEN computer met utp verbonden zitten :( Ik heb hier op zolder 2streepjes bereik. Ik kijk afentoe is een film, maar dat komt meer en deel dat ik er gewoon niet zin in heb, altijd die haperingen. Bijvoorbeeld zo'n Xtreamer kan ook draadloos, maar ik denk dat hij meer bij mensen gewoon vlakbij hun router staat, niet boven op zolder. Ik ben nieuwsschierig naar jullie oplossingen. Ik kijk voor namelijk met VLC mediaplayer. Ik zou hem natuurlijk ook gewoon een tijdje kunnen laten bufferen ene dan gaan kijken.

Alvast Bedankt.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Via WLAN kijken is geen strak plan, ik heb het ook geprobeerd maar via 802.11g gaat je dit niet fatsoenlijk lukken, dan zit ja aan 'n' vast.

Een stabielere oplossing qua netwerkstreaming is DLAN of Powerline, dan gaat de boel via een vaste 'lijn', namelijk je lichtnet en met de 108Mbit-versies blijft er meestal wel zo'n 20Mbit over om Full HD via het netwerk te kunnen kijken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 23:05:
Via WLAN kijken is geen strak plan, ik heb het ook geprobeerd maar via 802.11g gaat je dit niet fatsoenlijk lukken, dan zit ja aan 'n' vast.

Een stabielere oplossing qua netwerkstreaming is DLAN of Powerline, dan gaat de boel via een vaste 'lijn', namelijk je lichtnet en met de 108Mbit-versies blijft er meestal wel zo'n 20Mbit over om Full HD via het netwerk te kunnen kijken.
Ik zat hier o.a aan te denken, ik denk dat ik dit binnenkort maar 's ga kijken naar goeie powerline set, iemand een goed advies? Ik kan helaas geen UTP naar boven trekken, omdat de leidingen vol zitten, dan zal er dus wat terug moeten, en dat gaat lastig.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hier moet wel wat tussen staan (alle 200Mbps uit de pricewatch)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Dank je wel, inmiddels deze uitgezocht, maar ik zat net even op informatique en kwam deze ook nog tegen. Het gaat nu even om snelheid, dus dat gewoon normaal een film / een bestand van de server kan halen zonder dat ik uren hoef te wachten.

Ik wil 't zo gaan maken:

Router (modem/draadloos internet)
-> Gigabitswitch (op de 2de verdieping)(voor server)
-> Papa's computer gigabitswitch leggen -> Powerline adapter -> Mijn kamer -> Gigabitswitch

Alleen ik vraag me af, als ik dat draadje naar mijn vaders computer heb gelegt met deze switches (ik heb nu er 1van ik wil dit dus uitbreiden naar 3). Of ik dan een draadje van de powerline adapter naar een stekkerblok kan laten lopen, waar de powerline adapter in zit (dit kan) alleen ik ben niet zeker over dat het ook via 't stekkerblok werkt.

Is dit een goeie oplossing, mijn router is op dit moment naar Linksys WRT160N (ADSL2+). Deze wil ik binnenkort vervangen naar een versie met gigabit lan, ik denk dat dit dus de oplossing wordt. Ben benieuwd wat jullie er van vinden en welke van de 2 powerline adapters jullie zouden nemen.

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Iemand?
Pagina: 1